Heb me na 3 jaar F650gs Dakar weer een Dr Big aangeschaft. Bouwjaar 97, 10000km op de teller. Ziet er heel goed uit . Eén probleem, ik moet telkens de benzinekraan toedraaien als ik stop. Anders s'anderendaags een plas benzine onder de Big. Iemand die hiermee raad weet?
Gert
Big lekt benzine
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Mooie aankoop, foto's?
Wat zijn de verschillen die je hebt ervaren tussen de Gs en de Big?
Probleem zou moeten zitten in de vlotter bak, deze zou normaliter de toevoer van benzine moeten stoppen zodra er genoeg benzine in de vlotterbak/caberateur zit. Schoonmaken is hierbij de sleutel.
De benzine pomp kan héél mischien ook een probleem zijn. Het ligt er namelijk aan of de benzinepomp de benzine stopt als de motor uit staat. Als de benzine pomp dat wel hoort te doen dan verlaagt deze de druk op je vlotter naald. 20 liter benzine die drukt tegen een naaldje van 2mm is namelijk niet niks. Daarnaast is zou je niet de eerste zijn die een niet goed functionerende benzine pomp heeft.
Dus als iemand kan bevestigen of de benzine pomp altijd zijn werk doet of alleen als de benzine op zijn reserve staat dan kunnen we de pomp wellicht al uitsluiten.
Wat zijn de verschillen die je hebt ervaren tussen de Gs en de Big?
Probleem zou moeten zitten in de vlotter bak, deze zou normaliter de toevoer van benzine moeten stoppen zodra er genoeg benzine in de vlotterbak/caberateur zit. Schoonmaken is hierbij de sleutel.
De benzine pomp kan héél mischien ook een probleem zijn. Het ligt er namelijk aan of de benzinepomp de benzine stopt als de motor uit staat. Als de benzine pomp dat wel hoort te doen dan verlaagt deze de druk op je vlotter naald. 20 liter benzine die drukt tegen een naaldje van 2mm is namelijk niet niks. Daarnaast is zou je niet de eerste zijn die een niet goed functionerende benzine pomp heeft.
Dus als iemand kan bevestigen of de benzine pomp altijd zijn werk doet of alleen als de benzine op zijn reserve staat dan kunnen we de pomp wellicht al uitsluiten.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 41
- Lid geworden op: zo feb 04, 2007 00:10
- Locatie: Geersdijk
Vlotterniveau/vuil of anders een lekke leiding.
We blijven gazzzzzzzzzzz geven!
Ok dus de benzine pomp is uitgesloten.
Kijk even waar de benzine precies uitloopt, als het uit de overloop van de caberateurs wijst dat op slecht functionerende vlotter mechanisme). Als het ergens anders vandaag komt wijst dat op een lekke leiden of pakking ergens.
Kijk even waar de benzine precies uitloopt, als het uit de overloop van de caberateurs wijst dat op slecht functionerende vlotter mechanisme). Als het ergens anders vandaag komt wijst dat op een lekke leiden of pakking ergens.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Hier een zelfde probleem
Heb ondertussen al een nieuw pompje erop gezet, nieuw benzine filter, hessler revisiesetjes voor de carbs en nieuwe sproeiers en vlotternaalden....
.... en dan 3x raden ..... 't &*&%%$#$%@ kreng lekt &%$#^&&% nog steeds
en dan lekt ie niet via een overloop of zo het luchtfilter in ... nee, het blok in! en dat verkloot dan weer m'n olie en zorgt ervoor dat ie na verloop van tijd gaat stotteren.
...'kwor gek
Heb ondertussen al een nieuw pompje erop gezet, nieuw benzine filter, hessler revisiesetjes voor de carbs en nieuwe sproeiers en vlotternaalden....
.... en dan 3x raden ..... 't &*&%%$#$%@ kreng lekt &%$#^&&% nog steeds
en dan lekt ie niet via een overloop of zo het luchtfilter in ... nee, het blok in! en dat verkloot dan weer m'n olie en zorgt ervoor dat ie na verloop van tijd gaat stotteren.
...'kwor gek
@ camo, contacteer hessler eens, hij is nooit te beroerd om je te helpen met een Big probleem.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
kijk hier eens, in duits en engels,
http://home.germany.net/avehrenb/DR800maintenance.html
bij mij lekte hij langs bovenrand vlotter kamer [1993]
o-ringen vlotter naald vervangen en over..
http://home.germany.net/avehrenb/DR800maintenance.html
bij mij lekte hij langs bovenrand vlotter kamer [1993]
o-ringen vlotter naald vervangen en over..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
ps, hebben jullie de vering voor of achter aangepast?
kan me voor stellen dat als de a-vering stugger [hoger] is gezet dat er dan benzine problemen onstaan, vooral in betrekking met het de cilinder inlopen..
kan me voor stellen dat als de a-vering stugger [hoger] is gezet dat er dan benzine problemen onstaan, vooral in betrekking met het de cilinder inlopen..
'k heb 'm zo gekocht ... geen idee of dat ie hoger is of niet
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
zet je voorwiel eens op een balk van 5-10cm hoog als je hem parkeert en kijk of ie dan nog lekt in het blok..
zou ook kunnen dat je big erg schuin staat op de standaard??
zou ook kunnen dat je big erg schuin staat op de standaard??
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Lijkt me stug dat die lekt doordat de big iets meer op zijn neus staat.
Wat wel zo is als je wilt voorkomen dat er benzine in het blok stroomt gewoon het voorwiel 50cm hoger zetten, dan stroomt alles de luchtfilter in ipv het blok. Zal die wel moeilijk te starten zijn, maar daar zal je nu ook wel last van hebben.
Wat wel zo is als je wilt voorkomen dat er benzine in het blok stroomt gewoon het voorwiel 50cm hoger zetten, dan stroomt alles de luchtfilter in ipv het blok. Zal die wel moeilijk te starten zijn, maar daar zal je nu ook wel last van hebben.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Nou, das nou net het gekke .... er zijn helemaal geen start problemen.
Zelfs als ik per ongeluk het benzine kraantje open heb laten staan is het klik lopen.
Zelfs als ik per ongeluk het benzine kraantje open heb laten staan is het klik lopen.
Das een flinke ruit die erop zit, heb je daar meer info over?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 32
- Lid geworden op: do apr 19, 2007 20:05
- Locatie: Berendrecht, home of the brave
Hallo
Ik had hetzelfde probleem met m'n big, Bleef ook lekken... Ik heb een paar weken geleden dus m'n carbs eruit gevist en nu lekt 'ie niet meer. Het probleem zat hem in de rubbertjes rond de vlotternaaldgeleiding. deze waren verduurd, dus liep de benzine gewoon daarlangst ipv gestopt te worden door de vloternaald. Dit probleem heeft élke BIG ooit, zwak punt zeg maar...
kosten van dit alles: -uurtje werk (+ 3 biertjes om dit te verzachtten)
-2 rubbertjes van elk 0.12 eurocent
groet
killer
Ik had hetzelfde probleem met m'n big, Bleef ook lekken... Ik heb een paar weken geleden dus m'n carbs eruit gevist en nu lekt 'ie niet meer. Het probleem zat hem in de rubbertjes rond de vlotternaaldgeleiding. deze waren verduurd, dus liep de benzine gewoon daarlangst ipv gestopt te worden door de vloternaald. Dit probleem heeft élke BIG ooit, zwak punt zeg maar...
kosten van dit alles: -uurtje werk (+ 3 biertjes om dit te verzachtten)
-2 rubbertjes van elk 0.12 eurocent
groet
killer
Trots lid van MC. overkop én grensland enduro club...