Transardennaise 2007

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

erwindob

TTT schreef:
sjikkentip schreef:.... lange waterbakken,enz...
Erwin, vertel jij eens waarom wij wat later terugkwamen ...
En niet omdat we pas om 09:15 vertrokken.
uh, moet dat?

Laten we het erop houden dat een diepe lange waterbak en een huskie luchtfilterhuis elkaar niet zo mogen .....
Ik geloof dat ik er toch een extra geluidje aan over gehouden heb bij lage toeren :(

Afijn, wel heerlijk gereden op m'n nieuwe WR250. Zo'n 2 taktje is echt super lekker "bollen" in de Belgische glijmodder.

Al die verhalen over blauwe stukken, ik heb er slechts 1 gevonden op zondag. Lange klim die op zich al spannend was en dan links daarvan eentje met grotere keien. Die ben ik maar weer teruggegaan toen ik bovenaan de rij met wachtenden op :?: zag.
Hoeveel waren er eigenlijk? Vorig jaar heb ik ze ook op 1 na allemaal over het hoofd gezien.
Gery400

erwindob schreef: Hoeveel waren er eigenlijk?
vraag ik mij ook af
ik heb er 4 gedaan,
en van een 5e enkel de "uitgang" gezien

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
Erik V

Mooie verhalen vanuit Charleville-Misère :wink: . Dat van mij begint net als alle anderen in de pletsende regen. Zaterdag gestart ruw geschat bij de laatste honderd. Na de aanloop door de stad vlieg ik met veel goesting het offroad gedeelte op. Glibberen en glijden, het eerste gevoel is goed en dan stijgt het vertrouwen....Op het eerste lange stuk in het open veld draai ik de gaskraan open in 5de versnelling. Het gaat heel goed totdat het spoor te diep wordt voor mijn snelheid en ik er mooi voorwaarts afga met een persoonlijk record buikschuiven als gevolg. Ik ben het niet gaan meten, maar 20 meter zal het toch wel geweest zijn. :olympic: Spontaan moet ik aan die reclame denken van MARCASSOU : " Je proeft de Ardennen. En hoe !" Geen verdere schade en met het verstand terug op de normaalpositie :silly: gaat het verder. De zaterdag is altijd zo'n beetje een opwarmer voor zondag, maar niet dit jaar. Op de brede modderpoelenbaan door het bos lijkt het wel een videospelletje : je moet tussen de vele gevallen en glijdende deelnemers je weg zoeken en zelf ook nog rechtblijven. Ondertussen rijden we van het ene onweer naar het andere, soms zelfs afgewisseld met stof :shock: , echt waar. Omdat we drijfnat zijn proberen we zo weinig mogelijk stil te staan. De helling met een half uur aanschuiftijd laten we op verzoek van een marchall links liggen en voor de rest leggen we er de pees op. Rond kwart voor 5 rijden we al terug het Parc des expositions binnen. Motor even kontroleren en smeren, dan naar het rennerspark. Er staan hoop en al 20 motoren! Vlug naar de douches, eindelijk wat water :lol: . Nog even gekeken naar onze gemiddelde snelheid : 42,7km/uur :!: Niet slecht, al zeg ik het zelf.En dan is het wachten op het eten, dat laat geserveerd wordt, maar niet ten onrechte ; rond 7 uur staan er misschien 150 motoren, wat zeer weinig is, en ondertussen blijft het ene onweer het andere opvolgen. Wat het eten betreft kan ik Gery 400 bijtreden, de geserveerde varkens smaken minder goed als bij ons, maar daar werd een mouw aangepast :toost: .
De tweede dag vrij vroeg vertrokken na een goede nachtrust(roes). Het parkoers is schitterend. Na ongeveer 10 km duik je het bos in en alleen voor te tanken kom je er eens uit. Vandaag zijn er ook meerdere blauwe passages en die zijn niet vanzelfsprekend dit jaar. Na 40 km loopt het even mis ; een steen draait mee met de ketting en pats : ketting over. Na 20 minuten kunnen we verder, maar nu zitten we wel meer in het verkeer. De volgende blauwe passage is er file : er liggen er misschien wel 20 op een steenhelling. Verder dan maar, en het is de hele dag genieten : mooi weer, technische afdalingen, gladde klimmen, "bourbiers", snelle stukken gravel met lange bochten (JIHAAAAA !!!!), een stukje crossparkoers midden in het bos met twee heerlijke schansen :angel:, een perfecte 180° bocht bergop, kortom : noem het op en het zat erbij. Namiddag komen we bij de gevreesde bourbier aan de hoogspanning. Een fransoos remt net voor het diepste deel van dit lange modderspoor en begint zijne uitleg te doen :evil: . Gepikeerd sleur ik mijn 525 uit het spoor, zet hem in het spoor erlangs en ben ik aan mijne uitleg begonnen : GAAAAAAS :!: :!: :!: Even verder wachten we op de weg totdat iedereen van ons groepje (4 man) er is . De fransman van daarjuist komt ook door , helemaal vol van mijne uitleg :twisted: . Maar 1 van ons heeft weer pech, en weer is de ketting over :evil: . Een kwartiertje later is het verholpen en we kachelen verder. Zonder averij leggen we de rest van de mooiste TRANS allertijden af en we zijn binnen om half 3 . Nog even onze T-shirt ophalen en de "pot" nog opmaken aan de toog. Blijkt er ook nog genoeg te zijn voor een lekkere friet en een saucisse, hebben we toch nog lekker gegeten daar in la France :wink: .
Om te besluiten zou ik zeggen : als endurorijder moet je deze 2-daagse ooit meegereden hebben. Libin, Bertrix, Framont, Bastogne,... Het stelt niets voor in vergelijking met deze rit. Hopelijk kunnen ze nog dikwijls organizeren en dan maar bidden dat we nog veel mogen mogen. 8)
Helen

Estivie schreef:Is dat een "véél waar voor weinig geld" 2006-model of een "super mooie alu" 2007 model?
De "veel waar voor weinig geld"-versie!
Ik heb de Yamaha-dealer uitgedaagd om me te overtuigen om de 2007 te kopen, maar dat is hem niet gelukt! :D
Beter een slecht karakter dan geen karakter
stefaan525
Contacteer:

Om te besluiten zou ik zeggen : als endurorijder moet je deze 2-daagse ooit meegereden hebben. Libin, Bertrix, Framont, Bastogne,... Het stelt niets voor in vergelijking met deze rit. Hopelijk kunnen ze nog dikwijls organizeren en dan maar bidden dat we nog veel mogen mogen. 8)[/quote]

De nagel op de kop :lol: :lol: :wink:
dennis blue magic

prachtige verhaalen :D

mijn verhaal is minder

op het einde van dag 1 was er ne gezellige fransman die zijne gasgas300
in mijne koffer parkeerde :twisted:

bij een afslag naar links knalde deze in volle vaart zijn voor wiel tegen mij linker
been/voet gevolg s'avonds een dikke voet alle kleuren van alle moto merken s'anderdaag :cry: :cry: kreeg geen bot of schoen meer aan mijne voet, nu 2 dagen later nog niet kunnen op steunen, straks langs effe
bij de dokter en waarschijnelijk ne bot op maat :(

shit happens.
wr250f.
TTT

bourbier?
Ja, van bier kan je lekker boeren.

Dit jaar had ik geen idee of we blauwe stukken reden.
Voordeel als je laat start: kan je gewoon de sporen volgen.
smurf.
sjikkentip

dennis blue magic schreef:prachtige verhaalen :D

mijn verhaal is minder

op het einde van dag 1 was er ne gezellige fransman die zijne gasgas300
in mijne koffer parkeerde :twisted:

bij een afslag naar links knalde deze in volle vaart zijn voor wiel tegen mij linker
been/voet gevolg s'avonds een dikke voet alle kleuren van alle moto merken s'anderdaag :cry: :cry: kreeg geen bot of schoen meer aan mijne voet, nu 2 dagen later nog niet kunnen op steunen, straks langs effe
bij de dokter en waarschijnelijk ne bot op maat :(

shit happens.
En DBM wat zei de dokter,hopelijk niets gebroken...
Zou je op 1 juli al kunnen rijden?
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
dennis blue magic

kleine barst in voetbeentje :( een goed steunverband en wa voltare :scrambleup: we kunnen gaan werken dan kunne we ook terug rijden. :)
wr250f.
Kosynsky

iemand foto's, filmkes......??
sjikkentip

Kosynsky schreef:iemand foto's, filmkes......??
Met zulk een meteorologische omstandigheden en zo'n parcour heb je de tijd en de goesting niet om foto's te nemen,enkel maar eindeloos genieten van het beste van het beste van het beste..............en je te concentreren om de Frans Ardense klei en/of stenen niet te bezichtigen van TE dichtbij :!:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
Erik V

Kosynsky schreef:iemand foto's, filmkes......??
Foto's : www.corradi.be , stond wat eerder al eens vermeld :roll:
pruus
Contacteer:

Estivie schreef:
Ah.. viel het een beetje mee met gekke Pruus rijden? :lol: :lol: En heeft de rug het wat volgehouden :?:

:D
He Stijn, waarom heb je eigenlijk geen foto van me gemaakt toen ik in Zolder op pole bij de B-groep stond???? Had je toch geld mee kunnen verdienen. Wie is hier nou gek? Haha.
Jo en ik hebben idd een stuk samen gereden op zaterdag, omdat ik had omgedraaid voor een kameraad met pech bij te staan maar hem niet kon vinden heb ik met Jo een team gemaakt, zoals wel vaker in het verleden. Was een leuke zwempartij! :P Zondag zag hij dan af van het rijden omdat hij z'n rug toch wel voelde. Jammer maar zeker zo slim.
Ben toen samen met mijn maten vertrokken om 8.30 uur. Rit was zoals eerder in dit topic beschreven: gewoon super. Jammer dat we door dat gejakker zeker een blauwe gemist hebben, de drietraps helling bij de hoogspanningsmasten hebben we niet gezien. Wel nog Erik en z'n maten gezien. Erik opende een nieuwe route bij die blauwe helling met die rotsplaat waar iedereen omdraaide. :twisted: Ging prima. Helaas hebben ze effe later; na trouwens een hele aardige afdaling; een verkeerde afslag genomen en zag ik ze pas terug bij het stuwmeer alwaar mijn vrienden een kleine soap aan't draaien waren...
Dan weer gejakker, vloeibare sleuven, verplichte pauze, gejakker, sleuven met een substantie die ik als oersoep zou willen omschrijven, vallen, opstaan, misrijden, terugrijden, zonneschijn, kameraadschap, half vier terug bij de bus. Een zei: ik vraag m'n geld terug! Veel te kort. Ik zei: ja, of ze laten ons nog een rondje rijden...
Er staan nog enkele dingen in mijn boekje. Erzberg, Romaniaks, Trefle. Dus ik weet niet of ik nu elk jaar de TA kan doen, maar proberen zal ik het :wink:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Plaats reactie