acceleratie pompje testen ktm 520

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

Hallo

kan iemand mij vertellen hoe ik het acceleratie pompje van een ktm 520 uit 2001 kan testen, kan dit als ik de carburateur er achter weg heb of moet dit als de motor draait, en hoe te zien?

alvast bedankt.

gr robert
Noppy
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Gewoon de carburateur loshalen van de motor met een gevulde vlotterkamer. Draai het gedeelte dat aan het spruitstuk / cylinder koppelt van je af en haal de trekker over;-)

Noppy
:toost:
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

en een doel uitzoeken waar je op wil mikken met je straaltje... :P
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

heb ik gedaan met volle vlotterkamer en toen de trekker overgehaald, maar ik heb geen straaltje, klopt niet helemaal denk ik?
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

ktm620 schreef:heb ik gedaan met volle vlotterkamer en toen de trekker overgehaald, maar ik heb geen straaltje, klopt niet helemaal denk ik?
Nee, standaard zou hij circa 3 seconden lang moeten sproeien.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ff de drie inbus boutjes losdraaien van je acceleratie pomp , waarschijnlijk is die vervuilt en blijft het membraan ingedrukt staan , ook het stangetje dat de pomp aanstuurt moet roestvrij gemaakt en gesmeert worden .

check ook even het stangenstelsel vanaf de gasschijf naar de acceleratie pomp op speling , ik heb bij de mijne onlangs nieuwe busjes geplaatst , om alle overmatige speling te minimaliseren .
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

en pas op dat je dat kleine o-ringetje niet verliest....
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

2 kleine o-ringetjes toch :?:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

bedankt voor alle tips, hij zit inderdaad verstopt, het dunne stukje koper leiding, nu proberen los te maken.
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

weet ook iemand hoe het koperen stukje leiding eruit kan zodat ik het wat makkelijker schoon kan maken?

gr robert
Noppy
Berichten: 3044
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Powertools verkoopt een redelijk goedkope ultrasoonreiniger:

www.powerplustools.nl
:toost:
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

heb nu vlotterkamer er onder weg gedraait en het gedeelte boven de vlotterkamer zeg maar onder de gasschuif, hier zit hele harde vloeibare pakking tussen wie weet wat dat voor spuletje is, buisje is nu wel weer los trouwens.

gr robert
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

de vlotterbak wordt afgedicht met een rubbere pakking , een O-ring in de vorm van de vlotterbak.. geen vloeibare rommel er tussen dus.

maar als je acceleratiepomp niet functioneerd , kan de vlotterbak blijven zitten hoor :roll: , het probleem bevind zich dan (hoe kan t ook anders) in de acceleratiepomp .

stangen controleren op speling , membraan schoonmaken .. en dat stangetje dat het membraan indrukt moet goed schoon en gesmeerd zijn ..
het is trouwens raadzaam om om dat rubbere harmonica hoesje , dat zich om dat stangetje bevind , een ijzerdraadje te wikkelen , zodat deze afsluit om het stangetje.. er wil bij het schoonspuiten nog wel eens water inlopen , waardoor het stangetje zich vastroest , met als gevolg dat je acceleratiepompje niet werkt.
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
ktm620
Berichten: 51
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 19:31
Locatie: erica

ik bedoel niet de vlotterbak maar het gedeelte erboven dat tussen de vlotterbak en de gasschuif zit, dit heb ik los moeten halen om het dunne leidingetje schoon te maken aangezien er aan paar bochten in zitten,

heeft iemand mischien een fototje van het bedieningsmechanisme van de acc. pomp, het zat bij de mijne namelijk een trekbandje vast en denk dat de pomp daardoor ook niet optimaal heeft kunnen werken. Ik heb nog wel op ktmworld.com gekeken maar kan het daar niet duidelijk zien.

groeten robert
Plaats reactie