Hallo
kan iemand mij vertellen hoe ik het acceleratie pompje van een ktm 520 uit 2001 kan testen, kan dit als ik de carburateur er achter weg heb of moet dit als de motor draait, en hoe te zien?
alvast bedankt.
gr robert
acceleratie pompje testen ktm 520
Moderator: ghulst
en een doel uitzoeken waar je op wil mikken met je straaltje...
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Nee, standaard zou hij circa 3 seconden lang moeten sproeien.ktm620 schreef:heb ik gedaan met volle vlotterkamer en toen de trekker overgehaald, maar ik heb geen straaltje, klopt niet helemaal denk ik?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
ff de drie inbus boutjes losdraaien van je acceleratie pomp , waarschijnlijk is die vervuilt en blijft het membraan ingedrukt staan , ook het stangetje dat de pomp aanstuurt moet roestvrij gemaakt en gesmeert worden .
check ook even het stangenstelsel vanaf de gasschijf naar de acceleratie pomp op speling , ik heb bij de mijne onlangs nieuwe busjes geplaatst , om alle overmatige speling te minimaliseren .
check ook even het stangenstelsel vanaf de gasschijf naar de acceleratie pomp op speling , ik heb bij de mijne onlangs nieuwe busjes geplaatst , om alle overmatige speling te minimaliseren .
BIERTAKT crossen en zuupn
en pas op dat je dat kleine o-ringetje niet verliest....
2 kleine o-ringetjes toch
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
heb nu vlotterkamer er onder weg gedraait en het gedeelte boven de vlotterkamer zeg maar onder de gasschuif, hier zit hele harde vloeibare pakking tussen wie weet wat dat voor spuletje is, buisje is nu wel weer los trouwens.
gr robert
gr robert
de vlotterbak wordt afgedicht met een rubbere pakking , een O-ring in de vorm van de vlotterbak.. geen vloeibare rommel er tussen dus.
maar als je acceleratiepomp niet functioneerd , kan de vlotterbak blijven zitten hoor , het probleem bevind zich dan (hoe kan t ook anders) in de acceleratiepomp .
stangen controleren op speling , membraan schoonmaken .. en dat stangetje dat het membraan indrukt moet goed schoon en gesmeerd zijn ..
het is trouwens raadzaam om om dat rubbere harmonica hoesje , dat zich om dat stangetje bevind , een ijzerdraadje te wikkelen , zodat deze afsluit om het stangetje.. er wil bij het schoonspuiten nog wel eens water inlopen , waardoor het stangetje zich vastroest , met als gevolg dat je acceleratiepompje niet werkt.
maar als je acceleratiepomp niet functioneerd , kan de vlotterbak blijven zitten hoor , het probleem bevind zich dan (hoe kan t ook anders) in de acceleratiepomp .
stangen controleren op speling , membraan schoonmaken .. en dat stangetje dat het membraan indrukt moet goed schoon en gesmeerd zijn ..
het is trouwens raadzaam om om dat rubbere harmonica hoesje , dat zich om dat stangetje bevind , een ijzerdraadje te wikkelen , zodat deze afsluit om het stangetje.. er wil bij het schoonspuiten nog wel eens water inlopen , waardoor het stangetje zich vastroest , met als gevolg dat je acceleratiepompje niet werkt.
BIERTAKT crossen en zuupn
ik bedoel niet de vlotterbak maar het gedeelte erboven dat tussen de vlotterbak en de gasschuif zit, dit heb ik los moeten halen om het dunne leidingetje schoon te maken aangezien er aan paar bochten in zitten,
heeft iemand mischien een fototje van het bedieningsmechanisme van de acc. pomp, het zat bij de mijne namelijk een trekbandje vast en denk dat de pomp daardoor ook niet optimaal heeft kunnen werken. Ik heb nog wel op ktmworld.com gekeken maar kan het daar niet duidelijk zien.
groeten robert
heeft iemand mischien een fototje van het bedieningsmechanisme van de acc. pomp, het zat bij de mijne namelijk een trekbandje vast en denk dat de pomp daardoor ook niet optimaal heeft kunnen werken. Ik heb nog wel op ktmworld.com gekeken maar kan het daar niet duidelijk zien.
groeten robert