![Geschokt/Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Uitroepteken/Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Thx...
Moderator: ghulst
ja . valselucht doet ook je motor in toerental stijgen .gilbert100 schreef:braampjes zijn er gelukkig niet te zien, veer is voldoende sterk.
kan een lek inlaatspruitstuk de oorzaak zijn?
Je hoort vaak dat rem reiniger over je spruitstukken goed werkt, hierdoor zal je toerental stijgen als er een luchtlek zou zijn. Dit omdat remreiniger zeer ontvlambaar is.gilbert100 schreef:
Is er een truc om een luchtlek op te sporen?
die keerring is vervangen. ik heb hem nu gestart, heel de motor ,carbu, reed valve en inlaatspruitstuk bespoten met remreiniger om te zien of hij in hogere toeren zou gaan. Deed hij gelukkig niet. de oude kabel heb ik ondertussen ook nagekeken maar niets in gevonden. Misschien de mantel binnenzijde beschadigd ofzo? In ieder geval hij is vervangen door een nieuwe originele gaskabel. Kan ik er nu vanuit gann dat het weer ok is, of moet ik nog iets anders kontroleren?JoeBaR schreef:of een lekke krukas keering aan de ontstekingskant ... dan zuigt je zuigertje lucht vanachter het vliegwiel op .
Ik heb dat 2 keer gehad met een CR uit ?1991 ofzo. Rijdend met 1/2 tot 3/4 gas op een bospad met vloeiend hoogteverschil, dus geen knippen. Je draait je gas dicht en het lijkt letterlijk of de motor zelfs gas BIJ geeft tot bijna volgas. Alles nagekeken en niks gevonden. Je krijgt er wel een groot hart van...gilbert100 schreef:vandaag een probleempje gehad met mijn Honda CR250. Enkele rondjes gereden op een zonderig stukje grond tot opeens mijn motor een eigen leven ging leiden... hij gaf gewoon gas terwijl ik de gashandel helemaal dicht had...Gelukkig kon ik hem "doodremmen". Vervolgens de motor opnieuw gestart en nog een 2 tal rondjes gereden, nu geen probleem meer gehad. Wat ken ik doen om dit probleem op te lossen en hoe zoek ik best naar de oorzaak? Ik wil dit opgelost hebben want dit kan dus heel gevaarlijk rijden zijn...
![]()
Thx...