Rondje Leusderheide

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Noppy

Vanavond samen met Jan de Leusderheide gereden, rondje van 20 minuten met zand, zand, zand en veel sporen. Geen marechaussee gezien, dus het was toegestaan.

Hij reed een KTM EXC300. Zijn voorwiel zweeft wat meer over het zand aangezien die behoorlijk lichter is. Heb er ook nog even op mogen rijden, wat een monster.

Wolken zandstof, maar soms bij kruizingen ook wat van dat donkere fijnere stof. De motor meestal kompleet op gevoel gereden, want zicht was nul en tankbaan uiterst breed.

In de bochten diepe geulen van de tanks, kon je mooi tegenaan rijden in de bocht, staand, gewicht een beetje achterop en het gas altijd half open: dichtdoen is graven en handstandje maken.

Was echt magnifiek. Daarnaast ook nog wat kruip/sluipwerk gedaan. Steile hillclimb in het zand, precies tussen twee paaltjes door.

Veel boomstammetjes gesprongen, want er lag nogal wat. Helaas kort stammetje in gras tegengekomen en na simpel valletje stuur afgebroken. Gespalkt met bandenlichters en naar huis gereden toen het net begon te regenen.

Het was weer leuk :!: Geen kip tegengekomen, we hadden de hele heide voor ons alleen. Duidelijk voor herhaling vatbaar.

Noppy
:toost:
speedphreax

Daar kun je mooi komen vanaf het einde van de Pon-lijn, of niet? Heb daar wel eens gezocht maar kon het toen even niet vinden want ik had verder geen navigatie bij me ofzo. Op Google earth zie ik net dat het vlakij is
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Noppy

speedphreax schreef:Daar kun je mooi komen vanaf het einde van de Pon-lijn, of niet? Heb daar wel eens gezocht maar kon het toen even niet vinden want ik had verder geen navigatie bij me ofzo. Op Google earth zie ik net dat het vlakij is
Wat is de Pon-lijn? Stuur maar een coordinaatje door, dan vertel ik wel of het dichtbij was :lol:

De ingang zit bij de afslag Soesterberg, door het bos, hellingkje af, maar dat laat ik je wel een keertje zien!

Noppy
oossie
Contacteer:

Noppy schreef: Hij reed een KTM EXC300. Zijn voorwiel zweeft wat meer over het zand aangezien die behoorlijk lichter is. Heb er ook nog even op mogen rijden, wat een monster.
weet je gelijk waarom ik ook een 300 heb gekocht 8)
boven in zo bruut van onderuit heerlijk aaibaar :P
speedphreax

Noppy schreef:Wat is de Pon-lijn? Stuur maar een coordinaatje door, dan vertel ik wel of het dichtbij was :lol:
Beetje vergeetachtig? :lol: Je hebt er zelf nog een keertje met mij gereden. Dat was dat traject vanaf (zo'n beetje) de A12 naar de VW importeur in Leusden.

Ik hoop dat het vrijdag een beetje rot weer blijft. Dan kan ik wel eens in die richting gaan zoeken.
Noppy

Het pad langs de oude spoortlijn :?: :D

Ben jij op vrijdags altijd vrij? Parttime dagje?

Nop
speedphreax

Noppy schreef:Het pad langs de oude spoortlijn :?: :D

Ben jij op vrijdags altijd vrij? Parttime dagje?

Nop
Precies... Dat bedoelde ik.

Ik ben 1 vrijdag in de twee weken vrij. Binnenkort misschien wel elke week want ik wil nog wel minder gaan werken.
Noppy

Helaas kunnen we op vrijdag (mijn vaste parttime dag) niet gaan rijden op de Leusderheide, tenzij we het leuk vinden dat de soldaatjes op ons gaan schieten;-) Maar ander gebied lijkt me wel leuk!

Noppy
adje

De Leusderheide heb ik ooit zeer veel in gespeeld met een........... Leopard II tank 8)
Ik was in 1984 gelegerd in Amersfoort ( Bernhard kazerne ) en we mochten toen bijna elke week het terrein in.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
speedphreax

Noppy schreef:Helaas kunnen we op vrijdag (mijn vaste parttime dag) niet gaan rijden op de Leusderheide, tenzij we het leuk vinden dat de soldaatjes op ons gaan schieten;-) Maar ander gebied lijkt me wel leuk!

Noppy
Rijden die lui daar dan regelmatig zelf? Ik ken nog een ander heidegebied waar je rustig de halve dag rond kunt gaan rijden als het slecht weer is. Ook op vrijdag. Ik ben er nog nooit een legervoertuig tegengekomen.

Maar we kunnen wel weer eens iets afspreken hoor
Sjokske

adje schreef:De Leusderheide heb ik ooit zeer veel in gespeeld met een........... Leopard II tank 8)
Een rooie zeker :?: :twisted:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas

Zat jij bij de paarden ? :lol:
Sjokske

Wilde bij de marine (KVV i.v.m. dikke premie) ---> afgekeurd :cry:
Daarna bij de luchtmacht geprobeerd (KVV i.v.m. dikke premie) ---> afgekeurd :cry:
Toen voor dienstplicht (wilde ik niet i.v.m. géén premie) ---> meteen goedgekeurd :cry:
Tien maanden na de keuring berichtje gekregen dat ze er genoeg hadden, ik hoefde niet op te komen (pfwiieeeeew, scheelde een rug in de maand qua salariëring :D ).
Ben na al die defensie-ellende maar bij de Taludrijders gegaan (mag ik tenminste zelf mijn uniform/kleuren vervoermiddel bepalen, als het maar blauw, blauw of blauw is 8) ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Paleo

Ja, Noppy het was een super rit waarbij het zware zand en sporen echt een aanslag op de onderarmen was. Ongeloofelijk wat gaat dat tekeer. Maar de enige remedie is ver vooruit kijken en het gas er goed op houden anders ga je geheid over je stuur heen.

Maar het kruip en sluipwerk was het leukste van alles. Gewoon een smal weggetje in duiken en kijken waar je uit komt om daarna het volgende weggetje weer te pakken. Buiten dat wordt het dan ook erg lastig voor een eventuele marechaussee die zijn best doet om je te bekeuren.

Trouwens die 400 van jou is ook niet mis. Ik zou serieus over een vliegbrevet gaan na denken als je begrijpt wat ik bedoel :D :wink:.

Snel maar weer een keertje doen.

Paleo
GASGAS FSE 450 2005
Noppy

adje schreef:De Leusderheide heb ik ooit zeer veel in gespeeld met een........... Leopard II tank 8)
Ik was in 1984 gelegerd in Amersfoort ( Bernhard kazerne ) en we mochten toen bijna elke week het terrein in.
Adje,

Hadden jullie toendertijk ook al een aantal 'raamkozijnen' van beton staan waar je doorheen kon schieten op een soort munitieheuvel?

Die heuvel is enorm stijl en daar ben ik even tegenopgereden. Rul zand, want het is kapot geschoten. Er is overigens geen munitie ontploft onder mijn Teraflex II 8)

Noppy
Plaats reactie