Vanavond samen met Jan de Leusderheide gereden, rondje van 20 minuten met zand, zand, zand en veel sporen. Geen marechaussee gezien, dus het was toegestaan.
Hij reed een KTM EXC300. Zijn voorwiel zweeft wat meer over het zand aangezien die behoorlijk lichter is. Heb er ook nog even op mogen rijden, wat een monster.
Wolken zandstof, maar soms bij kruizingen ook wat van dat donkere fijnere stof. De motor meestal kompleet op gevoel gereden, want zicht was nul en tankbaan uiterst breed.
In de bochten diepe geulen van de tanks, kon je mooi tegenaan rijden in de bocht, staand, gewicht een beetje achterop en het gas altijd half open: dichtdoen is graven en handstandje maken.
Was echt magnifiek. Daarnaast ook nog wat kruip/sluipwerk gedaan. Steile hillclimb in het zand, precies tussen twee paaltjes door.
Veel boomstammetjes gesprongen, want er lag nogal wat. Helaas kort stammetje in gras tegengekomen en na simpel valletje stuur afgebroken. Gespalkt met bandenlichters en naar huis gereden toen het net begon te regenen.
Het was weer leuk Geen kip tegengekomen, we hadden de hele heide voor ons alleen. Duidelijk voor herhaling vatbaar.
Noppy
Rondje Leusderheide
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Daar kun je mooi komen vanaf het einde van de Pon-lijn, of niet? Heb daar wel eens gezocht maar kon het toen even niet vinden want ik had verder geen navigatie bij me ofzo. Op Google earth zie ik net dat het vlakij is
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Wat is de Pon-lijn? Stuur maar een coordinaatje door, dan vertel ik wel of het dichtbij wasspeedphreax schreef:Daar kun je mooi komen vanaf het einde van de Pon-lijn, of niet? Heb daar wel eens gezocht maar kon het toen even niet vinden want ik had verder geen navigatie bij me ofzo. Op Google earth zie ik net dat het vlakij is
De ingang zit bij de afslag Soesterberg, door het bos, hellingkje af, maar dat laat ik je wel een keertje zien!
Noppy
weet je gelijk waarom ik ook een 300 heb gekochtNoppy schreef: Hij reed een KTM EXC300. Zijn voorwiel zweeft wat meer over het zand aangezien die behoorlijk lichter is. Heb er ook nog even op mogen rijden, wat een monster.
boven in zo bruut van onderuit heerlijk aaibaar
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Beetje vergeetachtig? Je hebt er zelf nog een keertje met mij gereden. Dat was dat traject vanaf (zo'n beetje) de A12 naar de VW importeur in Leusden.Noppy schreef:Wat is de Pon-lijn? Stuur maar een coordinaatje door, dan vertel ik wel of het dichtbij was
Ik hoop dat het vrijdag een beetje rot weer blijft. Dan kan ik wel eens in die richting gaan zoeken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Precies... Dat bedoelde ik.Noppy schreef:Het pad langs de oude spoortlijn
Ben jij op vrijdags altijd vrij? Parttime dagje?
Nop
Ik ben 1 vrijdag in de twee weken vrij. Binnenkort misschien wel elke week want ik wil nog wel minder gaan werken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
De Leusderheide heb ik ooit zeer veel in gespeeld met een........... Leopard II tank
Ik was in 1984 gelegerd in Amersfoort ( Bernhard kazerne ) en we mochten toen bijna elke week het terrein in.
Ik was in 1984 gelegerd in Amersfoort ( Bernhard kazerne ) en we mochten toen bijna elke week het terrein in.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Rijden die lui daar dan regelmatig zelf? Ik ken nog een ander heidegebied waar je rustig de halve dag rond kunt gaan rijden als het slecht weer is. Ook op vrijdag. Ik ben er nog nooit een legervoertuig tegengekomen.Noppy schreef:Helaas kunnen we op vrijdag (mijn vaste parttime dag) niet gaan rijden op de Leusderheide, tenzij we het leuk vinden dat de soldaatjes op ons gaan schieten;-) Maar ander gebied lijkt me wel leuk!
Noppy
Maar we kunnen wel weer eens iets afspreken hoor
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Zat jij bij de paarden ?
Wilde bij de marine (KVV i.v.m. dikke premie) ---> afgekeurd
Daarna bij de luchtmacht geprobeerd (KVV i.v.m. dikke premie) ---> afgekeurd
Toen voor dienstplicht (wilde ik niet i.v.m. géén premie) ---> meteen goedgekeurd
Tien maanden na de keuring berichtje gekregen dat ze er genoeg hadden, ik hoefde niet op te komen (pfwiieeeeew, scheelde een rug in de maand qua salariëring ).
Ben na al die defensie-ellende maar bij de Taludrijders gegaan (mag ik tenminste zelf mijn uniform/kleuren vervoermiddel bepalen, als het maar blauw, blauw of blauw is ).
Daarna bij de luchtmacht geprobeerd (KVV i.v.m. dikke premie) ---> afgekeurd
Toen voor dienstplicht (wilde ik niet i.v.m. géén premie) ---> meteen goedgekeurd
Tien maanden na de keuring berichtje gekregen dat ze er genoeg hadden, ik hoefde niet op te komen (pfwiieeeeew, scheelde een rug in de maand qua salariëring ).
Ben na al die defensie-ellende maar bij de Taludrijders gegaan (mag ik tenminste zelf mijn uniform/kleuren vervoermiddel bepalen, als het maar blauw, blauw of blauw is ).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ja, Noppy het was een super rit waarbij het zware zand en sporen echt een aanslag op de onderarmen was. Ongeloofelijk wat gaat dat tekeer. Maar de enige remedie is ver vooruit kijken en het gas er goed op houden anders ga je geheid over je stuur heen.
Maar het kruip en sluipwerk was het leukste van alles. Gewoon een smal weggetje in duiken en kijken waar je uit komt om daarna het volgende weggetje weer te pakken. Buiten dat wordt het dan ook erg lastig voor een eventuele marechaussee die zijn best doet om je te bekeuren.
Trouwens die 400 van jou is ook niet mis. Ik zou serieus over een vliegbrevet gaan na denken als je begrijpt wat ik bedoel .
Snel maar weer een keertje doen.
Paleo
Maar het kruip en sluipwerk was het leukste van alles. Gewoon een smal weggetje in duiken en kijken waar je uit komt om daarna het volgende weggetje weer te pakken. Buiten dat wordt het dan ook erg lastig voor een eventuele marechaussee die zijn best doet om je te bekeuren.
Trouwens die 400 van jou is ook niet mis. Ik zou serieus over een vliegbrevet gaan na denken als je begrijpt wat ik bedoel .
Snel maar weer een keertje doen.
Paleo
GASGAS FSE 450 2005
Adje,adje schreef:De Leusderheide heb ik ooit zeer veel in gespeeld met een........... Leopard II tank
Ik was in 1984 gelegerd in Amersfoort ( Bernhard kazerne ) en we mochten toen bijna elke week het terrein in.
Hadden jullie toendertijk ook al een aantal 'raamkozijnen' van beton staan waar je doorheen kon schieten op een soort munitieheuvel?
Die heuvel is enorm stijl en daar ben ik even tegenopgereden. Rul zand, want het is kapot geschoten. Er is overigens geen munitie ontploft onder mijn Teraflex II
Noppy