Gespot op Thumpertalk, de BMW 450 enduro : http://www.thumpertalk.com/forum/showth ... p?t=478019
Geen gezeik meer met kettingen die te slap/te strak staan bij in- en uitveren. Waarom is niemand anders op dit ontwerp eerder en verder gaan doorborduren
BMW enduro
Moderator: ghulst
Stond ook op www.honest.nl bij Herman Hoff.
Dit lijkt meer op een enduro dan die lompe andere BMW die ze ook een enduro durfde te noemen.
Alleen nogal moeilijk om het voortandwiel te wisselen.
Alleen nogal moeilijk om het voortandwiel te wisselen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Dat is inderdaad een klein nadeel vervangen door een mega groot nadeel. Beetje dom dus... Voor de rest een goede poging van BMW. Dit ziet er tenminste uit als een serieuze enduro machine. Ben benieuwd of hij ook goed is al zie ik mezelf er niet zo snel eentje kopen.adje schreef:Alleen nogal moeilijk om het voortandwiel te wisselen.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ga er maar van uit dat het niet moeilijker zal zijn als normaal één bout los draaien.
Dus de GasGas bevalt goed
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ja maar er staat bij de foto's dat het blok of de achterbrug eruit moet. Dat zou niet handig zijn. Lijkt me ook sterk hoor. Ik neem aan dat die mensen bij BMW ook beseffen dat je zo'n voortandwiel vrij vaak wisselt.Houten Klaas schreef:Ga er maar van uit dat het niet moeilijker zal zijn als normaal één bout los draaien.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wel een mooi ding.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Inderdaad zowaar mooi om te zien. Worden het HP2 prijzen of valt dat ook wel mee?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Toch wel jammer dat er Italiaanse voorpoten inzitten
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Leuk alternatief was Wilbers geweest.Rolando schreef:Toch wel jammer dat er Italiaanse voorpoten inzitten
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
Joël Smets testrijder bij BMW
Voormalig wereldkampioen motorcross Joël Smets, 38, wordt testrijder voor het duitse merk BMW. Deze Beierse auto- en motorconstructeur werkt momenteel aan de ontwikkeling van een ééncylinder 4-takt 450cc competitie enduromotor. Om deze motor ook in competitieverband te testen, zal Smets samen met een andere testrijder (de Duitse ex-kampioen enduro Sacha Eckert) op 28 en 29 april deelnemen aan de WK enduro wedstrijd in het Spaanse Puerto Lumbreras. Smets benadrukt dat BMW met zijn deelname geen sportieve ambities beoogt doch enkel technische informatie wil vergaren. Afhankelijk van de evolutie van de motor kunnen er nog dergelijke gastoptredens volgen. Beide partijen hebben de intentie om op langere termijn samen te werken.
Tot op het einde van dit jaar combineert Smets zijn job voor BMW met zijn functie als trainer-coach van het Belgische MTM WK motorcross team.
Reactie Joël Smets: “Ik kijk bijzonder uit naar m’n samenwerking met BMW. Dat ik de gelegenheid krijg om regelmatig nog eens te rijden, maar zonder de druk verbonden aan resultaten, is erg prettig. Noem het voor mijn part het nuttige aan het aangename koppelen! Ik heb me altijd al aangesproken gevoelen door de enduro discipline en de ervaring die ik totnogtoe mocht opdoen, ondermeer tijdens m’n drie ISDE deelnames (noot: “International Six Days of Enduro”; zes dagen durend Wereldkampioenschap enduro voor landenteams) in die sport waren erg positief. Ooit ben ik begonnen als pionier in het rijden met viertakt motoren en het maakt me fier dat ik die ervaring van bijna 15 jaar kan delen met een belangrijke fabrikant als BMW. BMW maakt pas opnieuw haar intrede in de enduro, maar ze pakken de zaken erg gedegen aan en dat ligt me wel.”
Nuttige links : www.joelsmets.be (persoonlijke site)
Voormalig wereldkampioen motorcross Joël Smets, 38, wordt testrijder voor het duitse merk BMW. Deze Beierse auto- en motorconstructeur werkt momenteel aan de ontwikkeling van een ééncylinder 4-takt 450cc competitie enduromotor. Om deze motor ook in competitieverband te testen, zal Smets samen met een andere testrijder (de Duitse ex-kampioen enduro Sacha Eckert) op 28 en 29 april deelnemen aan de WK enduro wedstrijd in het Spaanse Puerto Lumbreras. Smets benadrukt dat BMW met zijn deelname geen sportieve ambities beoogt doch enkel technische informatie wil vergaren. Afhankelijk van de evolutie van de motor kunnen er nog dergelijke gastoptredens volgen. Beide partijen hebben de intentie om op langere termijn samen te werken.
Tot op het einde van dit jaar combineert Smets zijn job voor BMW met zijn functie als trainer-coach van het Belgische MTM WK motorcross team.
Reactie Joël Smets: “Ik kijk bijzonder uit naar m’n samenwerking met BMW. Dat ik de gelegenheid krijg om regelmatig nog eens te rijden, maar zonder de druk verbonden aan resultaten, is erg prettig. Noem het voor mijn part het nuttige aan het aangename koppelen! Ik heb me altijd al aangesproken gevoelen door de enduro discipline en de ervaring die ik totnogtoe mocht opdoen, ondermeer tijdens m’n drie ISDE deelnames (noot: “International Six Days of Enduro”; zes dagen durend Wereldkampioenschap enduro voor landenteams) in die sport waren erg positief. Ooit ben ik begonnen als pionier in het rijden met viertakt motoren en het maakt me fier dat ik die ervaring van bijna 15 jaar kan delen met een belangrijke fabrikant als BMW. BMW maakt pas opnieuw haar intrede in de enduro, maar ze pakken de zaken erg gedegen aan en dat ligt me wel.”
Nuttige links : www.joelsmets.be (persoonlijke site)
ding zal gebouwt worden in een voormalige Husky fabriek.Rolando schreef:Toch wel jammer dat er Italiaanse voorpoten inzitten
Veel italiaans spul zit erop.
Buiten Marzocchie natuurlijk acerbis,brembo en nog wat andere italiaanse leveranciers.
Tuurlijk vindt jij hem mooi Klaas, het heeft nl. wel wat trekken van Apriljaja (vintum persoonlijk trouwens ook niet echt lelijk, en dat voor een Beemer, hoogstwaarschijnlijk vanwege toch wat blauwe kleuren ).Houten Klaas schreef:Wel een mooi ding.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Idd ik noem het italiaanse trekjes die je erin terug ziet.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ben wel benieuwd wat dat ding gaat wegen.
Denk het ook wel.Sjokske schreef:Tuurlijk vindt jij hem mooi Klaas, het heeft nl. wel wat trekken van Apriljaja (vintum persoonlijk trouwens ook niet echt lelijk, en dat voor een Beemer, hoogstwaarschijnlijk vanwege toch wat blauwe kleuren ).Houten Klaas schreef:Wel een mooi ding.
-
- Berichten: 218
- Lid geworden op: wo jul 26, 2006 21:05
- Locatie: Haaltert
Amaai Stefaan,
als uwe volgende wordt , dikke moto za. Echt sjiek.
Josken
als uwe volgende wordt , dikke moto za. Echt sjiek.
Josken
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
[quote="wheeling_jo"]Amaai Stefaan,
als uwe volgende wordt , dikke moto za. Echt sjiek.
Josken[/quot
dat zal van de sponser afhangen
als uwe volgende wordt , dikke moto za. Echt sjiek.
Josken[/quot
dat zal van de sponser afhangen
Aardig stukje over de BMW
http://www.mcnews.com.au/NewsArchives/2 ... Enduro.htm
http://www.mcnews.com.au/NewsArchives/2 ... Enduro.htm
Achterschokbreker ligt wel aardig plat, krijgt dus aardig wat krachten voor z'n kiezen. Voortandwiel wisselen volgens mij : borgmoer as achterbrug loshalen, as centimeterke of vijf naar rechts opschuiven, tandwiel over spline naar links wegschuiven en vervangen, dan de hele rambam weer terug monteren.
Electronica (injectie + toeters en bellen op uitlaat i.v.m. emissie) benk niet zo kapot van, maar in de nabije toekomst zul je weinig anders meer zien
Electronica (injectie + toeters en bellen op uitlaat i.v.m. emissie) benk niet zo kapot van, maar in de nabije toekomst zul je weinig anders meer zien
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!