Zie hier de staat van mijn voorband (Michelin S12). Ik rijdt zo min mogelijk op de verharde weg, maar af en toe moet er toch geremd worden wat de op de foto zichtbare slijtage veroorzaakt.
Vraag: Wat te doen? Vervangen (ik wil uiteindelijk op de baan goede grip), of omdraaien? Deze laatste tip heb ik van iemand gekregen. Er staat welliswaar een draairichting op de band, maar omdat het voorwiel niet wordt aangedreven door de motor, zou het geen kwaad kunnen.
Wat is jullie advies?
Voorband slijtage, vervangen? Omdraaien?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma okt 04, 2004 21:42
- Locatie: Eindhoven
_______________________________________
Festina lente!
Festina lente!
je kan wel zeggen dat je weinig op straat rijdt , maar deze band is duidelijk versleten door asfalt gebruik , de vorm van de midden rij noppen veraad dat , omdraaien is nutteloos in dit geval , bij een achterband zou het wel iets uitmaken.
4 strokes only !!
The reason tires typically cup is that they are bouncing rythmetically. and wearing when they come down from the bounce. It may not be that noticable to you inside but if shocks are bad or old or insufficient then the tires will most certainly show it in this way.
Bron: ergens op internet
Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
Noppy
Bron: ergens op internet
Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
Noppy
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
als je grip wilt hebben op de baan
dan zou ik zeggen: vervangen!!.
heb mijne er ook bijna zo uit zien,
en kan het op de baan wel weten!!
wordt ook binnekort vervangen!
groet'n Marco
dan zou ik zeggen: vervangen!!.
heb mijne er ook bijna zo uit zien,
en kan het op de baan wel weten!!
wordt ook binnekort vervangen!
groet'n Marco
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
wat een onzin!!!!!Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
komt door het remmen op asvalt!!
en waarschijnlijk zo af en toe een wheelie?????!!
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: ma okt 04, 2004 21:42
- Locatie: Eindhoven
Inderdaad! Ik rijdt erg weinig op asvalt, maar wilde hem vroeger nogal eens hard in de voorrem gooien. Heb laatst achter een nieuwe S12 erop gezet, en probeer nu zo rustig mogelijk op het asvalt te rijden om mijn banden te sparen.komt door het remmen op asvalt!!
Ik denk dat ik er voor maar een nieuwe opzet. Ik was de laatste tijd niet zo te spreken over het gedrag van mijn voorwiel op de baan.
Bedankt voor alle reacties!
_______________________________________
Festina lente!
Festina lente!
cupping ikan ook een mogelijkheid zijn!!!!
te zacht afgestelde veer met een motor die veel weerstand geeft als je het gas lost...motor helt dan naar voor.
te zacht afgestelde veer met een motor die veel weerstand geeft als je het gas lost...motor helt dan naar voor.
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Er is zeker mee geremd op asfalt maar let ook even op het feit dat twee noppen een stuk verder versleten zijn dan de twee noppen erna. Twee hoog, twee laag. Die twee lagere staan wel verder uit elkaar dus dat heeft ook wel wat effect.melkboer marco schreef:wat een onzin!!!!!Jouw probleem heet cupping, typisch voor oude zware all roads met slechte vering;-)
komt door het remmen op asvalt!!
en waarschijnlijk zo af en toe een wheelie?????!!
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Wat een geneuzel, een fris bandje en jij rijdt weer als een vorst.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: do sep 28, 2006 22:58
- Locatie: Aalten
is ook niet zo negatief bedoelt als ik het heb geschreven!! sorry.
maar ik denk dat (bijna) alle off-road cq enduro motoren de
veering NIET goed hebben staan voor op het asfalt!!
maar volgens mij is die band gewoon op!!
dus ik sluit me bij Houten Klaas aan!
maar ik denk dat (bijna) alle off-road cq enduro motoren de
veering NIET goed hebben staan voor op het asfalt!!
let ook even op het feit dat twee noppen een stuk verder versleten zijn dan de twee noppen erna. Twee hoog, twee laag.
dat is inderdaat cupping!!!Jouw probleem heet cupping
maar volgens mij is die band gewoon op!!
dus ik sluit me bij Houten Klaas aan!