gasgas 300 eerste weekendje rijden

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Wow... dat stuurt :D
Dat is meteen het allergrootste verschil tussen mijn ex 525 en de GasGas300ec. Of het het chassis is of het 2T effect weet ik niet, maar :D :D :D

Dat 2T is wel even wennen maar na een paar uurtjes gaat het al een stuk beter. En harder. Mooi zoals ie er nog eens extra aan gaat sleuren als de powervalve op gaat.

Wat is verder goed: doorzichtige tank, grote vulopening, goede positie stuur e.d.. Vering lijkt prima in orde, remmen goed.

Wat is minder: 101 verschillende schroefjes en boutjes. inbus in 3 maten, zeskant 8,10,12 en 27. Torx in 2 of 3 maten. Kruiskop schroeven. Niet praktisch onderweg.
Ook onhandig: op vooras een andere moer dan op de achteras. En als ik iets onderweg moet repareren zijn het wel lekke banden.
Maar met een handvol boutjes kan dat wel opgelost worden.
Verder is het zadel gemaakt van inlands eiken.
smurf.
oossie
Berichten: 388
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

TTT schreef: Mooi zoals ie er nog eens extra aan gaat sleuren als de powervalve op gaat.
Haha, wat een gevoel he. Daar moest ik wennen, die powershot die je dan krijgt.
TTT schreef: Wat is minder: 101 verschillende schroefjes en boutjes.
Dat is ook iets wat KTM zeker begrepen heeft.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:)
Gefeliciteerd TTT
Maak eens een mooi fotootjes van hem en post hem hier.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:shock: inlands eiken, ohoh, mijn maatje heeft een 2007 450 gekocht.
Daar gaan zijn tere billen hahahahaa, die van de 2005 zijn namelijk iets meer compfortabeler. :lol:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Ja TTT, hou ons op de hoogt over hoe dit fietsje meevalt...ik denk aan onderhoud, eventuele mankementen, extraatjes die je op de fiets monteert etc...

Ben van zin me ook zo een gasgasser te halen eind dit of begin volgend jaar, hoe meer info hoe liever...

grtz,

pHreaC
Afbeelding
JoeBaR
Berichten: 1994
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

TTT schreef:Wow... dat stuurt :D
Dat is meteen het allergrootste verschil tussen mijn ex 525 en de GasGas300ec. Of het het chassis is of het 2T effect weet ik niet, maar :D :D :D

Dat 2T is wel even wennen maar na een paar uurtjes gaat het al een stuk beter. En harder. Mooi zoals ie er nog eens extra aan gaat sleuren als de powervalve op gaat.


dan ben je gewoon niet een 4 taktman :lol:
TTT schreef:Wat is verder goed: doorzichtige tank, grote vulopening, goede positie stuur e.d.. Vering lijkt prima in orde, remmen goed.
er worden geloof ik geen fietsen meer gemaakt met slechte remmen en vering , ik ben ze nog niet tegengekomen . even over die doorzichtige tank , daar is KTM in 2000 mee begonnen een jaar later moest iedereen een zwarte of oranje tank hebben omdat *die witte tank* niet mooi was :wink:
TTT schreef:Wat is minder: 101 verschillende schroefjes en boutjes. inbus in 3 maten, zeskant 8,10,12 en 27. Torx in 2 of 3 maten. Kruiskop schroeven. Niet praktisch onderweg.
was al gezegt , inderdaad niet handig , andere merken hebben dit beter voorelkaar .
TTT schreef:Ook onhandig: op vooras een andere moer dan op de achteras. En als ik iets onderweg moet repareren zijn het wel lekke banden.
Bibmouse bied uitkomst , twee gelijke wielmoeren zou handig zijn .
TTT schreef:Maar met een handvol boutjes kan dat wel opgelost worden.
Verder is het zadel gemaakt van inlands eiken.
meeste van de tijd STA je toch op de motor ?? :roll: ...

maar goed.. ondanks ik `nogal` viertakt minded ben , wil ik `m best eens proberen die Gas Gas 8)
BIERTAKT crossen en zuupn 💪🍻✊️
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

schildertje schreef::shock: inlands eiken, ohoh, mijn maatje heeft een 2007 450 gekocht.
Daar gaan zijn tere billen hahahahaa, die van de 2005 zijn namelijk iets meer compfortabeler. :lol:
geeft niks, bij http://www.gutsracing.com kan je een fijn zacht schuimpje bestellen. Ik heb zelf net een hoger foam + dekje besteld.

En Joe, nee, ik zit niet, ik rij staand maar op een stukje asfalt of in een kort bochtje ga ik wel eens zitten. Meer wil je ook echt niet op dit zadel.

Deze doorzichtige tank heeft een smaakvol zwarte bovenkant en merk tekens bij 3L en 6L.

Slechte vering wordt misschien niet meer gemaakt, maar af fabriek is deze gasgas gewoon goed, in ieder geval beter dan die van mijn KTM af fabriek was. Die moest echt door bertje van keulen onderhanden genomen worden waarna de vering een stuk beter was. Dat ging wel gepaard met het overhandigen van een bedrag waar ik een mooi stapeltje banden van had kunnen kopen.

Extra's: galfer zwevende remschijf voor, alu twinair filterrekje (5 pins) + filters, acerbis handkappen.
En trillingsgedempte stuurstroppen (uit de KTM hardparts catalogus)

De KTM zit inderdaad ietsje handiger in elkaar, zeker wat betreft de boutjes. Maar die moest 1500 euro meer kosten en daar kan ik heel wat titanium boutjes voor kopen.
smurf.
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:D Bij oerlemans hebben ze ook van die mooie assetrekkers voor je voorwielas. Dacht van Groen
Vraag maar aan Wim of Tom. 8)
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
stefaan525
Berichten: 211
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
Locatie: opwijk droeshaat
Contacteer:

Hoe zit het nu met het moterkarakter :?: :idea: ,is het zoals men in de pers schrijft dat het koppel vergelijkbaar is met ne 525.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

schildertje schreef::D Bij oerlemans hebben ze ook van die mooie assetrekkers voor je voorwielas. Dacht van Groen
Vraag maar aan Wim of Tom. 8)
Had ik op mijn KTM ook, erg handig, ook om de as tegen te houden wanneer je hem tegen de linkerpoot aantrekt.
Zal morgen eens vragen

Motorkarakter... hier en daar was het zondag een beetje veel blubberig, maar de gasgas trok er zonder moeite doorheen. Ook als ik ver in de zooi vast stond kon ik wegrijden zonder veel toeren te maken.
Wel moet je bij het weg rijden meer gas geven dan de 525, daarmee kan je zonder gas alleen op de koppeling al wegrijden.
Het is ook wat minder lineair, voor mijn gevoel is de juiste versnelling hier belangrijker dan bij de 525. Als je een versnellinkje te hoog zit trekt ie wel door, alleen iets minder enthousiast. Tweetakt dus.
smurf.
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

fijn masjientje dus : foto ?!
Afbeelding
Flip
Berichten: 228
Lid geworden op: ma jan 16, 2006 13:28
Locatie: Kampen

Ik hoor regelmatig dat een 2t vermoeiender rijden is; en dat het op echt langzame tecnische stukjes minder handelbaar door het piekerige motorkarakter.
Maar als ik jou bevindingen lees, TTT dan valt het wel wat mee?
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Flip schreef:Ik hoor regelmatig dat een 2t vermoeiender rijden is; en dat het op echt langzame tecnische stukjes minder handelbaar door het piekerige motorkarakter.
Maar als ik jou bevindingen lees, TTT dan valt het wel wat mee?
Och, veel trialmotoren zijn ook 2T.

Dat piekerige vind ik wel meevallen. Wel je moet je de motor iets meer op toeren houden (boven stationair), en dat is bij langzame stukjes iets lastiger. Misschien toch maar weer een rekluse? Maar wanneer kom je nou echt langzame technische stukjes tegen? Het moeilijkste hier is een boomstammetje over of een steil talud oprijden. En da's helemaal geen probleem.

Vermoeiender? Zou kunnen, op de 525 werd ik ook moe. Bij mij voornamelijk een functie van hoe hard het gaat.
Je kan rustig rijden in lagere toeren of echt meters maken in hogere toeren. Bij lagere toeren is ie minder vermoeiend dan de 525 (minder sterk) bij veel toeren sleurt ie er heul leuk aan. Maar hij gaat echt het lekkerst als er stevig doorgereden wordt. Het is geen motor voor een beetje rustig rondrijden.

Gisteren met een groep gereden waar ik regelmatig mee rij. Ik kon van meet af goed meekomen, en na nog een uurtje wennen, erg goed meekomen. Bijna allemaal 525 rijders.

Vorig weekend een probleempje gehad, het voedingssnoertje naar de kmteller was ontploft (zit een diode en condensator in om gelijkspanning te maken).Licht deed het ook niet meer maar motor blijft lopen (gescheiden ontstekings circuit). Bij Oerlemans display en snoertje omgeruild, probleem opgelost.

Tot dusver ben ik dik tevreden met de motor en met Oerlemans
smurf.
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

Nu we weer wat ritjes verder zijn, misschien nog even een update van je nieuwe fiets TTT...

grtz,

pHreaC
Afbeelding
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Loopt en start tot dusver prima. Ook in een sloot, of schuin op een zandhoop, aantrappen gaat altijd makkelijk. Zelfs als ie op zijn kop heeft gelegen. Dat knopje heb ik nog niet echt gemist.
Trialachtige stukjes lijken makkelijker te gaan. Ook singletracks, als je eenmaal doorhebt dat je "gas" geeft met de koppeling.
Op de hei (dus zand met tanksporen) is de gasgas nogal zenuwachtig plus het is meer zaak de boel goed op stoom te houden. Daar ben ik nu langzamer. Zal eens aan de vering knoppen moeten gaan draaien. (iemand een suggestie, ik denk zelf aan meer demping in de voorvork)
Verbruik is wat meer dan de 4 takten +15% schat ik zo in.
smurf.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

schildertje schreef::D Bij oerlemans hebben ze ook van die mooie assetrekkers voor je voorwielas. Dacht van Groen
Vraag maar aan Wim of Tom. 8)
Tom is een goei manneke, doet veel voor Gasgas.
Enduro's, motorcross, trials.

Gasgas team is overigens naar het Duitse kampioenschap geweest afgelopen weekend. Blijkt een feest te zijn daar in het voormalige Oostduitse gebied. Mensen staan klaar om de motoren uit de modder te trekken!!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

Gasgas team is overigens naar het Duitse kampioenschap geweest afgelopen weekend. Blijkt een feest te zijn daar in het voormalige Oostduitse gebied. Mensen staan klaar om de motoren uit de modder te trekken!![/quote]


ohoohhh, je mag niet helpen :twisted: :lol: :lol:
(ik was er in borculo wel blij mee trouwens) :wink:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

schildertje schreef:Gasgas team is overigens naar het Duitse kampioenschap geweest afgelopen weekend. Blijkt een feest te zijn daar in het voormalige Oostduitse gebied. Mensen staan klaar om de motoren uit de modder te trekken!!

ohoohhh, je mag niet helpen :twisted: :lol: :lol:
(ik was er in borculo wel blij mee trouwens) :wink:[/quote]

Anders ikke wel :lol:
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Jan :)
Berichten: 312
Lid geworden op: wo mar 24, 2004 16:50
Locatie: Brampton, ON Canada

TTT schreef: geeft niks, bij http://www.gutsracing.com kan je een fijn zacht schuimpje bestellen. Ik heb zelf net een hoger foam + dekje besteld.
Zit net op hun website te kijken maar zie niets van GasGas staan. Welke heb je daar besteld? Heb ook intresse in een hoger foam en dekje.
Plaats reactie