ik heb mijn voor en achtervering altijd vrij hard staan , gedachte er achter is dat je met slappe veren niet hard kunt rijden , dat is ook mijn ervaring .
slingeren in sporen KAN aan de vering liggen , maar mijn ervaring is dat als je langzamer gaat rijden in een spoor ,het stuur JUIST gaat slingeren , GAS er op dus , net als bij een knippenpad of wasbord , de versnelling 1 tikje terug en flink gas op de plank ... ik heb met en zonder stuurverhogers gereden , en verschil in rijden in sporen maakt het voor mij niet, het enige voordeel dat ik ondervond was dat ik met verhogers beter kon staan op de motor.
verder heb ik de vorkpoten 12 mm laten zakken door de kroonplaten , hierdoor stuurt de fiets veel beter in de bochten , ik vind de bewering dat de KTM wat schichterig zou zijn op de kop, totale onzin .
stuurverhogers
Moderator: ghulst
Ik heb mijn vering juist het liefst zacht staan dus vindt ik het onzin dat je met zachte vering niet hard kan rijden.
Ik ken een ( ex ) GP rijder die zijn vering zo zacht had staan dat ik het zelfs abnormaal vond.
Hij werdt er wel 7de mee in 1989 in de GP van Belgie op het zware zandcircuit daar.
Ik denk dat het puur voor iedereen anders is hoe die zijn vering wil hebben.
Ik ken een ( ex ) GP rijder die zijn vering zo zacht had staan dat ik het zelfs abnormaal vond.
Hij werdt er wel 7de mee in 1989 in de GP van Belgie op het zware zandcircuit daar.
Ik denk dat het puur voor iedereen anders is hoe die zijn vering wil hebben.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
helemaal mee eens Adje , ik vergat er bij te zetten dat ik uit MIJN ervaring spreek , ik ben vrij groot en daarmee wat zwaarder dan de gemiddelde rijder , ik prefereer daarom een harder afgeveerde motor.
maar ieder heeft zijn eigen theorie en voorkeur uiteraard .
maar ieder heeft zijn eigen theorie en voorkeur uiteraard .
4 strokes only !!
tsja, die sporen .....
Met mijn RM had ik daar nooit problemen mee, die zijn tandwielverhouding was echt toegespist op cross..... Die trok in in elke versnelling en aan elk toerental op één wiel.....
Hindernissen waren nooit zo makkelijk!!!!!
Met mijn RM had ik daar nooit problemen mee, die zijn tandwielverhouding was echt toegespist op cross..... Die trok in in elke versnelling en aan elk toerental op één wiel.....
Hindernissen waren nooit zo makkelijk!!!!!
Ja, ik snap wat je bedoelt. En vooral niet te veel vlak voor je kijken maar net doen of die sporen er niet zijn. Met deze tips ben ik veel beter gaan rijden in sporen. Maar...JoeBaR schreef:
slingeren in sporen KAN aan de vering liggen , maar mijn ervaring is dat als je langzamer gaat rijden in een spoor ,het stuur JUIST gaat slingeren , GAS er op dus , net als bij een knippenpad of wasbord , de versnelling 1 tikje terug en flink gas op de plank ... i
De KTM schichtig.... Nou, ik heb ervaring met een 250 (4takt) en een 450 EXC. Die zijn (voor mij) lastig in sporen. Ik wist niet beter totdat ik op een 250CR van een vriend ging rijden en sinds kort rijd ik wel eens een 125SXS. Naast de voor de hand liggende verschillen tussen de tweetakten en de viertakten valt toch op dat de EXC's zich nerveuzer gedragen "in de kop".JoeBaR schreef: verder heb ik de vorkpoten 12 mm laten zakken door de kroonplaten , hierdoor stuurt de fiets veel beter in de bochten , ik vind de bewering dat de KTM wat schichterig zou zijn op de kop, totale onzin .
Ik denk dat het zeker aan de vering kan liggen maar ook aan mijn rijstijl, zithouding, of gewoon mijn capaciteiten. Maar toch zou ik het prettiger vinden als de EXC meer rechtuit zou willen. Ik ga beginnen met het stuur naar achteren zetten. Daarna langs de veringboer. Als dat nog niet helpt..., hmmm, inruilen? Of heeft iemand nog een idee?
CR250 rijdt net zo gemakkelijk als de CRF450 alleen is de CRF niet zo agressief als je het gas opendraaid in een vlakke bocht omdat er dan niet plotseling een powervalve opengaat.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/