ja hoor heb vorig jaar er een paar gereden met een dag licentie. tesamen met guy en jo vdb is het in orp weer op die weide. ben er een paar jaar terug eens gaan kijken naar de guy.
grts Dave
endurowedstrijden BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2007
Moderator: ghulst
Dave,
sla je ze niet door elkaar ?
Orp was een stuk weide met een stuk oude spoorweg
Warnant was tot voor 2 jaren oa die scheefliggende weide, vorig jaar een verraderlijke weide naast de grote weg en ook een andere proef dicht bij start + aankomst
Jo VdB
sla je ze niet door elkaar ?
Orp was een stuk weide met een stuk oude spoorweg
Warnant was tot voor 2 jaren oa die scheefliggende weide, vorig jaar een verraderlijke weide naast de grote weg en ook een andere proef dicht bij start + aankomst
Jo VdB
Nee Dave vergist zich niet hoor. Weet je niet meer dat hij en zijn vrouwtje een 3 tal jaren geleden naar Orp zijn gekomen om te supporteren.Jo VdB schreef:Dave,
sla je ze niet door elkaar ?
Jo VdB
Ik heb toen in het laatste stuk op die weide m'n radiatorflap (of hoe noemt zoiets in het an) nog in de vernieling gereden.
Er stond toen op die weide nog een kraampje waar je braadworsten kon eten.
Gaat er al een lampje branden.....
Anders is er nog dit:
14-03-2004 Nationale Enduro Orp Le Grand
Zondag morgen 05.15 uit bed.
De 2 de national van het jaar word gereden: Orp Le Grand
Voor mij een klein beetje dichter bij de deur als Warnant.
Dus er is nog tijd genoeg om me op mijn gemak te wassen, aan te kleden, en koffie te drinken.
Rond 6.10 naar de garage en op weg.
Spijtig dat we vandaag maar met twee rijden. Wim en Gino zijn verhinderd.
Jo VDB ontmoet ik aan de start.
Na een voorspoedige rit kom ik rond 7.30 aan op de Place Communale te Orp le Grand.
Motor uitgeladen en om 7.40 sta ik klaar aan de technische kontrole. Een klein kwartier later is het al aan mij. De kontrole bestond uit het kijken naar de motor en in de remmen knijpen.
Simpel niks geen banden nakijken, geen kontrole van het geluid, niets helm nazien. Zelfs de sticker op mijn kader van in Warnant was nog goed genoeg en er moest geen nieuwe geplakt worden.
Aan de inschrijvingstafel kom ik Jo tegen. We spreken af om samen te vertrekken.
10.27 word het vertrekuur. 2 maal moeten we een ronde rijden en 3 maal een special tegen tijd.
Nog +- 1.5 uur wachten. Van die tijd wordt dan ook dankbaar gebruik gemaakt om ons aan te kleden, mijn kastje naar het werkpark te duwen. Ook is er nog ruim de tijd om de motors van de concurrentie eens goed te bekijken.
10.20 we begeven ons in het parc ferme. Nog een paar minuten (toch raar dat telkens zo kort voor de start de zenuwen door mijn keel gieren)
Plots komt Dave en zijn vrouwtje An aangewandeld, die komen vandaag supporteren.
Na een kleine babbel gaan ze post vatten op de special om te zien hoe wij en de anderen het ervan af gaan brengen.
10.27 kaart laten ponsen en we zijn weg. We rijden eerst een stukje door het dorp om dan aan het onverhard te beginnen. Vanaf de start volgen we blauwe krijtlijnen en er staan ook pijlen om richting aan te geven. Na de eerste moddersporen komen we op een gegeven moment aan een T kruising. Pijlen staan naar links dus wordt er die richting ingedraaid en de kraan kan terug open. Plots merk ik achter me dat Jo iets terug gestopt is en teken staat te doen.
180 graden rechtsomkeer en terug tot bij hem. Blijkt nu dat de pijlen enkel voor de vrijetijdsrijders zijn (die de special overslagen). Daar komen we even goed weg, had Jo dit niet opgemerkt waren we gelijk verkeerd aan het rijden.
Een klein stukje terug en we staan aan de start voor de eerste special.
De vlag gaat omhoog en Jo spurt weg. Nu is het aan mij.
Vlag omhoog en gaaazzz, na eerst een klein stukje bos komen we na een haakse draai op jawel een weide, deze werd gereden van boven naar omlaag, 180 graden draaien en weer omhoog dit 3 keer. In tegenstelling tot de weide in Warnant wordt deze special gereden zonder problemen.
Daarna nog enkele km sporen en dan komen we in de polders rond Orp.
Vanaf hier schiet onze snelheid dan ook de hoogte in. Holle en zandwegen krijgen we voorgeschoteld. Waarbij de holle wegen soms verraderlijk glad lagen.
Op een gegeven moment rijden we op een zandweg en ga ik Jo voorbij. Waarbij ik niet zie dat we een zandpad links in moeten. Plots sta ik bij een stuk dat we gereden hebben net voor de special. Dat klopt niet en we moeten terug. Opeens vind ik de juiste route terug, Jo had die blijkbaar al eerder gevonden dus nu komt het op achtervolgen aan. De snelheid ligt goed en met nog enkele minuten over kom ik aan de eerste tijd controle. Een paar minuten wachten en we kunnen verder. 55 minuten hebben we te rijden (inclusief tijd in het werkpark) om de volgende tijdscontrole te passeren. Gas erop en terug weg richting parc ferme.
Na een tankbeurt is het weeral tijd om de 2de ronde aan te vangen. Ik besloot om deze ronde bij Jo te blijven en zo de kans op verkeerd rijden uit te sluiten (taktiek J)
Na enkele km’s van het parcours komen we terug aan bij de special. Zelfde stramien: vlag omhoog en weg. De weide vertoont nu al wel de gevolgen van enkele 100den enduristen die erover gevlamt komen. Sporen in de bochten vergemakkelijken het keren niet.
Vlak voor het einde van de 2de special rijd ik mijn linker radiator flap in de vernieling ( stom paaltje). Pffff weeral kosten. Aan de radiator zelf bleek niets te mankeren dus eigenlijk kom ik nog goed weg. Op het volgende stuk haal ik Jo terug bij. Waarna we afwisselend op kop rijden. Op een gegeven moment rijden we naast een halve meter dieper gelegen, vers geploegde akker. Toen in real time voor mijn ogen Jo begon te zwalpen van links naar rechts, de berm indook, de akker in vloog en dan over zijn stuur van de motor geworpen werd. Motor opzij gezet en gaan helpen. Een geluk dat hij niets mankeerde, motor recht en doorrijden.
Een tiental km verder was het dan mijn beurt. 2 diepe sporen welke zal ik nemen ? De linkse of de rechtse. Links lijkt beter of wacht nee de rechtse.De linkse leek achter af toch beter want de rechtse heb ik van heel kortbij mogen inspecteren. Maar niets aan de hand, motor recht en richting finish waar we ruim op tijd aankomen. Eten, drinken, motor tanken en we gaan de laatste special rijden.
Na dat deze gereden was zijn we nog een tijdje met Dave en An blijven kijken naar de specialisten ter zake. Waarbij Jo 3 barbecue worsten in zijn kas sloeg.
Dan op het gemak terug naar de start, motor inladen, omkleden en de cafetaria binnen.
Even op de uitslagen (die nog niet volledig waren) gekeken en dan naar huis.
Thuis gekomen bleek inmiddels de volledig uitslag op het internet te staan. Jo eindigt al 35ste en ik een plaatsje lager 36ste.
Niet echt schitterend maar toch uitgereden J…
Zie berichtje boven dat van joudave s schreef:weet er iemand hoe het er uit ziet orp?
Welk slecht weer??? Het vriest niet, heeft flink geregend, wat wil je nog meer!dave s schreef:het is te hopen dat ze hem niet van de kalender halen met dat slecht weer.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
enduro's afgelasten?
enkel als er mond- en klauwzeer is...
Orp ligt er gruwelijk drassig bij
enkele passages waar we van de weg de weide inrijden kunnen wel eens voor opstoppingen gaan zorgen
verder moeten misschien een aantal lussen uit de special kortgesloten worden, want 't is echt wel super zompig
te voet kan je de afdaling al niet meer doen...
de weide kan echt niet meer water meer verdragen,
maar er komt zeker en vast geen afgelasting
Gery
enkel als er mond- en klauwzeer is...
Orp ligt er gruwelijk drassig bij
enkele passages waar we van de weg de weide inrijden kunnen wel eens voor opstoppingen gaan zorgen
verder moeten misschien een aantal lussen uit de special kortgesloten worden, want 't is echt wel super zompig
te voet kan je de afdaling al niet meer doen...
de weide kan echt niet meer water meer verdragen,
maar er komt zeker en vast geen afgelasting
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma jun 06, 2005 18:51
@hornet911
Nee, ik rij altijd met een copie. Dit van alle documenten, zelfs in mijn wagen zijn het copieen. Daar gaan ze zeker niet moeilijk over doen, maar als je de orgiginele bij hebt is het altijd handig, in ons belgen land weet je maar nooit.
Suc6 zondag in Orp ik ga passen en wachten tot Flavion.
Nee, ik rij altijd met een copie. Dit van alle documenten, zelfs in mijn wagen zijn het copieen. Daar gaan ze zeker niet moeilijk over doen, maar als je de orgiginele bij hebt is het altijd handig, in ons belgen land weet je maar nooit.
Suc6 zondag in Orp ik ga passen en wachten tot Flavion.
ok, das afgesproken
Nog een laatste vraagje: kan iemand me eens zeggen hoe zo een dag er praktisch uitziet?
Dus eerst techn. contr. Daar krijg je je vertrekuur en je streeftijd?
Je vertrekt op het vertrekuur en rijdt een eerste ronde van 56 km. Moet je daarna je kaart laten stempelen? En volgt er dan de special,....??
Moet toegeven dat ik voor de eerste keer wel zenuwachtig ben (iedereen kent die eerste keer wel zeker )..... Als ik de finish vind, dan ben ik gelukkig
Nog een laatste vraagje: kan iemand me eens zeggen hoe zo een dag er praktisch uitziet?
Dus eerst techn. contr. Daar krijg je je vertrekuur en je streeftijd?
Je vertrekt op het vertrekuur en rijdt een eerste ronde van 56 km. Moet je daarna je kaart laten stempelen? En volgt er dan de special,....??
Moet toegeven dat ik voor de eerste keer wel zenuwachtig ben (iedereen kent die eerste keer wel zeker )..... Als ik de finish vind, dan ben ik gelukkig
1) technische controlehornet911 schreef:ok, das afgesproken
Nog een laatste vraagje: kan iemand me eens zeggen hoe zo een dag er praktisch uitziet?
Dus eerst techn. contr. Daar krijg je je vertrekuur en je streeftijd?
Je vertrekt op het vertrekuur en rijdt een eerste ronde van 56 km. Moet je daarna je kaart laten stempelen? En volgt er dan de special,....??
Moet toegeven dat ik voor de eerste keer wel zenuwachtig ben (iedereen kent die eerste keer wel zeker )..... Als ik de finish vind, dan ben ik gelukkig
2) inschrijving enduro, met medeling starttijd
3) vertrek op juiste minuut, kaart wordt afgepunt aan de start
4) tijdens de ronde zijn er nog een aantal controlepunten waar de kaart geknipt wordt
5) aankomst op speciale proef ergens in de ronde
kom maar één van ons opzoeken en probeer zo dicht mogelijk in onze minuut te starten, dan heb je een referentiepunt.
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Zal ik zeker doen, maar ik ga niet aan iedereen vragen: zit jij op het noppenforum?
Men rekent dus met minuten.... Zonder de sec. mee te tellen? En die kaart, das toch die inschrijvingskaart die we allen hebben ontvangen hé?
Greetzzz, Villard
Men rekent dus met minuten.... Zonder de sec. mee te tellen? En die kaart, das toch die inschrijvingskaart die we allen hebben ontvangen hé?
Greetzzz, Villard
Jo VdB = nummer 250 (mijn naam staat ook op de moto)hornet911 schreef:Zal ik zeker doen, maar ik ga niet aan iedereen vragen: zit jij op het noppenforum?
Guy C = 299
Je ziet maar morgen...
Jo VdB
Hoe is het gegaan mannen?
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
WAAAAW !! Ik heb geen seconde spijt dat ik hieraan begonnen ben !!
Echt de max. Hard, sletig voor de moto, hard, zwaar (vooral die kutspecial ) en zei ik al: hard!
Veel mechanische pech gezien, vooral door het slagveld dat special heette ....
Ik ben de laatste in mijn categorie, das wel ni zo leuk Maar voor den eerste keer ben ik tevreden ! 8 minuten straftijd, het meeste van al
Ik snap nog niet echt hoe de punten/tijd worden verdeeld, dat kan er ook mee te maken hebben
Echt de max. Hard, sletig voor de moto, hard, zwaar (vooral die kutspecial ) en zei ik al: hard!
Veel mechanische pech gezien, vooral door het slagveld dat special heette ....
Ik ben de laatste in mijn categorie, das wel ni zo leuk Maar voor den eerste keer ben ik tevreden ! 8 minuten straftijd, het meeste van al
Ik snap nog niet echt hoe de punten/tijd worden verdeeld, dat kan er ook mee te maken hebben
Zoals je zegt, je totale tijd is de tijd van de 2 specials (opgeteld) + eventuele strafminuten op de controles. (te laat of te vroeg!)
Welke twee kolommen bedoel je? Op de pdf-versie van de uitslagen die ik doorgemaild kreeg (http://www.ris-timing.be/enduro/orp/cla/ORP07.pdf) staat bij het onderdeel ES (specials) een kolom per special (ES 1 en ES 2) maar dat zal je waarschijnlijk niet bedoelen zeker?
Zelf heb ik na de eerste special opgegeven. Mijn handje is nog niet 100% in orde na de breuk, en ik voel het ook dat ik sinds 3 maanden niet meer gereden had. Gewoon wat te weinig kracht om de motor recht te zetten (stikkapot na 2 keer), en te weinig lef om goed gas te geven in de blub.
Ik beloof beterschap in Warnant...
Welke twee kolommen bedoel je? Op de pdf-versie van de uitslagen die ik doorgemaild kreeg (http://www.ris-timing.be/enduro/orp/cla/ORP07.pdf) staat bij het onderdeel ES (specials) een kolom per special (ES 1 en ES 2) maar dat zal je waarschijnlijk niet bedoelen zeker?
Zelf heb ik na de eerste special opgegeven. Mijn handje is nog niet 100% in orde na de breuk, en ik voel het ook dat ik sinds 3 maanden niet meer gereden had. Gewoon wat te weinig kracht om de motor recht te zetten (stikkapot na 2 keer), en te weinig lef om goed gas te geven in de blub.
Ik beloof beterschap in Warnant...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
jaja,
en gezien de weersvoorspellingen voor de komende dagen,
garandeer ik dat Orp kattepis was tegenover Flavions en Warnant
als ik het mij goed herinner is SP1 in Flavions vrij "vlak", dus geen probleem, maar SP2 zou grotendeels het tracé van La Chinelle zijn (en die weide is niet vlak )
de liaison van Flavions is 1 diep spoor van 60 kilometer lang
en over de weide van Warnant, daar durf ik nu zelfs nog niet aan te denken
Gery (met een fijn "velleke" dankzij het modderbad mij gratis aangeboden door Jo VDB en Guy C )
en gezien de weersvoorspellingen voor de komende dagen,
garandeer ik dat Orp kattepis was tegenover Flavions en Warnant
als ik het mij goed herinner is SP1 in Flavions vrij "vlak", dus geen probleem, maar SP2 zou grotendeels het tracé van La Chinelle zijn (en die weide is niet vlak )
de liaison van Flavions is 1 diep spoor van 60 kilometer lang
en over de weide van Warnant, daar durf ik nu zelfs nog niet aan te denken
Gery (met een fijn "velleke" dankzij het modderbad mij gratis aangeboden door Jo VDB en Guy C )
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!