ik ben weer aan het denken geslagen

Maar toch.
Na aanleiding van die enduro's vraag ik me af of die andere hun vering gewoon beter staat afgesteld. Je zoekt toch excuses

Dus ben ik aan het meten geslagen. Ik had achter 110mm doorzak met ikke op het zadel, enne 40mm vrije doorzak. Dus hij stond een tikkie achterover, zgn.
Ik heb de veer wat meer voorspanning gegeven en zit nu aan 95mm en 30mm vrij doorzak.
Dat zou dus wat sneller sturen moeten opleveren als ik de voorvork zo laat als hij was.
Maar de vraag is dus, hoe stellen jullie een nieuwe, of gekochte tweedehandse, motor af. Hoe serious doen jullie het.
Ik ben absoluut nooit bezig geweest met een hele dag afstellen. Ik rij gewoon.
Ook wat uitgaande demping etc betreft. Gaan jullie echt een hele dag "testen". En voel je dan ook echt de verschillen?
Ik vroeg het me gewoon af.
ps:ik hoef geen tips over mijn vering, want dat is toch ondoenlijk.