Loud sucks

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

dat je ze, eh, je, ook niet langer wou verstoppen? :P
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

voor wat betreft avatar wint Pruus deze discussie van Ives met een straatlengte...

Maarre loud sucks inderdaad, vroeger of later gaan er mensen klagen en zijn we weer rijgebiedjes kwijt... simpel... De meeste moderne motoren produceren zowieso meer vermogen dan de berijder aankan dus het is niet nodig ook..
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

kan er goed me leven als de meerderheid 't met topic-starter eens is. Diep van binnen ben ik dat zeker ook :oops:
Maar toch komt er ook iets binnenin in opstand als ik hierover nadenk. Heb gewoon een hekel aan aangepasst gedrag. Motorrijders zijn in mijn beleving niet zo aangepast. Ook geen terroristen of vandalen; hou me tengoede. Maar sinds wanneer mag tollerantie niet meer gevraagd worden?
Ik vind dat we die rustig mogen opeisen, onder inachtneming van de geldende fatsoensregels natuurlijk. Als we dat niet doen betekent dat volgens mij ook het einde van onze sport, want wie wil er al bij een stel aangepaste, fluisterstille, geen-sporen-makende en tussen-de-linten-rijdende goedzakken horen?! :wink:
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

hey, waar is me vriendin geblevuh?????
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

heeft het duidelijk moeten afleggen tegen mijn avatar ...
dus toch.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

pruus schreef:hey, waar is me vriendin geblevuh?????
Ik heb haar zus wel gevonden...

Afbeelding

En nobody f*cks with the Jesus! (voor ingewijden: Slaat op de Avatar van Ives)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
lar
Berichten: 25
Lid geworden op: di feb 20, 2007 23:49

pruus schreef:hey, waar is me vriendin geblevuh?????

We lezen je :D


Geweldig geen gevangenen: [en dan in engels]




Goede discusie,
Het is met goed fat... niet meer mogeljk om zo mid een ritje te maken


zijn zondag middag wezen rijden .
2 knollen liepen voor ons uit.
niet aan de kant en niet versnellen.
Sla je rechtsaf paadje in
Kijken ze je aan met die blik van sterffffffff

Ja het leven is mooi als je het maar ziet....
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

lar schreef:
pruus schreef:hey, waar is me vriendin geblevuh?????

We lezen je :D


Geweldig geen gevangenen: [en dan in engels]




Goede discusie,
Het is met goed fat... niet meer mogeljk om zo mid een ritje te maken


zijn zondag middag wezen rijden .
2 knollen liepen voor ons uit.
niet aan de kant en niet versnellen.
Sla je rechtsaf paadje in
Kijken ze je aan met die blik van sterffffffff

Ja het leven is mooi als je het maar ziet....
Ik neem altijd een ander paadje als ik ruiters voor me zie.
No problem.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Gisteren op een lange pad (gewoon openbare weg) pakkumbeet driehonderd meter voor een moeilijk te hanteren/steigerend paard (oftewel niet bekwaam om mee op de openbare weg te komen) met negen man sterk netjes de brommerts afgezet.
Moeders netjes voorbij laten komen, en die wilde toch wel even kwijt dat ze het wel netjes vondt wat we voor haar deden ................ MAAR (moeders zette zweetkut-de-luxe mode aan) haar zoon en man reden ook crossmotor maar dan wel op een afgesloten circuit. En zelfs die twee zelf motorrijdende gezinsleden vonden dat alle motoren die net als wij op zulke paden reden onmiddelijk in beslag genomen moesten worden in de pers gegooid moesten worden.
Volgende keer dus eigenlijk : --->>> Sjokske huftermode --->>>on --->>> op 't achterwiel over paard + berijder/-ster :evil:
Maar natuurlijk zijn we weer veel te goed voor deze wereld :cry: omdat de meeste paardrijders gewoon goed reageren en wel iemand anders z'n hobby gunnen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

Sjokske schreef:haar zoon en man reden ook crossmotor maar dan wel op een afgesloten circuit. En zelfs die twee zelf motorrijdende gezinsleden vonden dat alle motoren die net als wij op zulke paden reden onmiddelijk in beslag genomen moesten worden in de pers gegooid moesten worden.
Rustig sjokske, je hebt toch correct gehandeld. Ikz teek alleen hand op ter gebaar okee, en als ze in gesprek gaan doe ik net of ik doof ben :twisted:

En die gezinsleden kennen dus het verschil tussen cross en enduro niet. big L
L
geeft al aan dat het geen actieve rijders zijn of dik bij moeders onder de plak zitten :lol:
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:twisted: Het beste met dit soort discussies is eigenlijk je box te laten zakken en te moonen, maarja het risico dat je dan door het paard genomen word is me te groot :shock: :oops: en geen prettig vooruitzicht :evil:
Een beetje tempo mag, maarreh LIB he'
www.lib-enduro.nl
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

schildertje schreef::twisted: Het beste met dit soort discussies is eigenlijk je box te laten zakken en te moonen, maarja het risico dat je dan door het paard genomen word is me te groot :shock: :oops: en geen prettig vooruitzicht :evil:
Kun je wel doen als het paard in kwestie een merrie is :D
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

schildertje schreef:Het beste met dit soort discussies is eigenlijk je box te laten zakken en te moonen
Maar niemand die mijn sterrenstelsel wil zien, zelfs niet met al die mooie planeten (lees : puisten :oops: ) er omheen.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik heb niets van die hele discussie gehoord gisteren toen we gestopt waren voor die knol.
Ik moest eigenlijk wel lachen dat clublid Jurgen van de motor stapte omdat hij een beetje bang was dat die knol hem misschien wel wou schoppen en dat hij zijn motor meteen los kon laten en kon vluchten als hij te dicht in de buurt kwam :lol:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

maar toch... gisteren de gasgas inrijden, stop ik even bij een grote afgraving waar een paar man duikpakken aan het aantrekken waren. Bleken in opdracht van de gemeente een autowrak te moeten onderzoeken. (Op zondag? dubbel salaris?)
De oudste bleek agent, had geen moeite met onze hobby maar waarschuwde wel dat er vanaf half april tot augustus extra controles kwamen.
Oorzaken o.a.
- aanrijden kind en doorrijden
- langs vissers crossen, toen de betreffende ambtenaar daar iets van wilde zeggen, u-bochtje maken en ambtenaar onder spuiten.

Het mooiste is nog dat deze agent precies wist waar de betreffende groepen vandaan kwamen. Hij had het nog over een paar rotte appels die het voor de rest verpesten...

Dus helemaal achterlijk zijn ze niet.

Hoe staat het ook alweer in de koran: gij zult oogsten wat gij zaait.
smurf.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

TTT schreef:Hoe staat het ook alweer in de koran: gij zult oogsten wat gij zaait.
Lees ik niet, pak de leesmap wel als ik me verveel :wink:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
adde
Berichten: 211
Lid geworden op: di mar 01, 2005 15:24
Locatie: omgeving eindhoven

in mierlo is afgelopen zondag ook al flink gecontroleerd naar ik hoorde hele riedel incl vliegding

bij die afgraving die jij bedoeld zijn wij ook al eens staande gehouden en gewaarschuwd
zijn blijkbaar al meer aanrijdingen geweest daar, en er komen ook veel mensen met kinderen
vind dat je daar ook wel rekening mee kunt houden, vind die van mij ook mooier zonder bandensporen :shock:
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Kijk, dít zijn nog eens mooie extra dempers. poepsjiek:

http://www.hyderacing.com/db_dawg.htm

Misschien iets voor Adje om te gaan importeren??
Helen schreef:Ik apprecieer initiatieven zoals Club Victory, waar je enkel kan deelnemen met een stille uitlaat, oftewel als je een extra demper (gratis!) laat monteren voor de wedstrijd.
Gelukkig houden de motorfietsfabrikanten hier ook al rekening mee. "Te weinig power" is al lang geen valabele uitvlucht meer, met de Aprilia RXV lig je zó op je rug, power zat, en je hoort hem amper aankomen.
:toost:
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Noppy schreef:Kijk, dít zijn nog eens mooie extra dempers. poepsjiek:

http://www.hyderacing.com/db_dawg.htm

Misschien iets voor Adje om te gaan importeren??
Dat is al oud nieuws noppy :lol:
Deze heb ik al een hele tijd geleden eentje gekocht en ik heb er ondertussen al een heel stelletje nagemaakt.
Ik rij er zelf ook al een tijd mee rond ( met mijn eigen nagemaakte 8) )

Ik ben wel van plan om ze op bestelling te gaan maken en dan gaan ze +-30 Euro kosten.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

TTT schreef:maar toch... gisteren de gasgas inrijden, stop ik even bij een grote afgraving ....

Het mooiste is nog dat deze agent precies wist waar de betreffende groepen vandaan kwamen. Hij had het nog over een paar rotte appels die het voor de rest verpesten...

Dus helemaal achterlijk zijn ze niet.
Ik heb ook wel een idee waar ze vandaan komen. Aan de andere kant van die afgraving hebben ze zelfs hun eigen crossbaantje aangelegd.
Gek he ? Dat dat daar gedoogd wordt.
En op een of andere manier heb ik ook het idee dat de politie daar niet eens een ochtend in uniform rond durft te hangen, tenzij met 50 man.
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Nog even terug over het geluid... wat velen niet weten denk ik...:

100 db is niet dubbel zo luid als 50 db.

<copy>
De door ons oor ervaren geluidssterkte loopt niet gelijk met zo'n exacte maat als het geluidsniveau. Zo blijkt een subjectieve verdubbeling van de geluidssterkte overeen te komen met een stijging van het geluidsniveau met 10 dB, dus met een factor 10 voor de intensiteit. Bij geluidsniveaus boven ca. 90 dB gedraagt het gehoor zich heel anders en bestaat gevaar voor gehoorschade
</end>

"Een paar db's" kan dus wel degelijk het verschil maken!!!

(ik weet dat mijn DR350 echt belachelijk weinig lawaai maakte en die had op een meting 83 db)
Montesa Cota 315R
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik geloof dat ik ooit op school heb gehoord dat +3dB een verdubbeling van het geluid betekend.
correct me if i'm wrong, maar dat was t geloof ik wel.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

CrazyWezel schreef:ik geloof dat ik ooit op school heb gehoord dat +3dB een verdubbeling van het geluid betekend.
correct me if i'm wrong, maar dat was t geloof ik wel.
Dacht ik eerlijk gezegd ook.

En dan is er ook nog verschil in dB en dB(A) maar vraag me niet wat het is :P iets met de klok en de klepel :!:
Allways replace the cheapest parts first :P
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

dB(A) zijn hoorbare frequenties. Het de A staat ook voor Audible wat 'hoorbaar' op zijn Engels is.

Normale dB's zijn ook frequenties buiten het voor mensen hoorbare spectrum.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bij elke verdubbeling van het geluid komt er 3db bij. Dus bij 2 auto's van elk 90 db naast elkaar word samen 93db.

Het is misschien raar, maar het klopt wel. Bij elke verdubbeling van het aantal geluidsbronnen komt er 3 dB bij. Omgekeerd gaat er 3 dB af, als je het aantal geluidsbronnen halveert. Als je de bron van 1 dB ook zou kunnen halveren, kom je dus uit bij -2 dB!

Bron: www.natuurkunde.nl

dus, nou weten we het zeker :D

groeten
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Plaats reactie