De gas van mijn DR350 plakt een beetje: Als ik aan mijn gas draai, dan lijkt het of ze in eerste instantie een beetje plakt, of een beetje "sticky" aanvoelt. Eénmaal de gas iets open vermindert het plakkerig gevoel een beetje.
Ik dacht eerst aan een vuile gaskabel, maar als de motor niet draait dan doet het fenomeen zich niet voor. Als ik me niet vergis, dan is de carbu van de DR een vlakschuifcarbu. Slijtage binnenin?
En weet er iemand hoeveel olie er in de vorkpoot van de DR gaat? En zeg niet: kap er de oude uit en meet hoeveel het was.... Mijn twee dichtingen hebben het nl. begeven
DR350 plakkerige gas
Moderator: ghulst
plakt die enkel als de motor draait?
soms plakt de schuif omdat ze aangezogen wordt door de inlaat (gaat een ietsepietse scheef hangen in de carbu)
Gery
soms plakt de schuif omdat ze aangezogen wordt door de inlaat (gaat een ietsepietse scheef hangen in de carbu)
Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
'99 200 EXC (uit nostalgie...)
Ride it like you stole it!
Front fork oil level: 145mm (ik heb 140mm (dus iets meer) en zwaardere olie) (meten zonder veer met de vorkpoot helemaal ingeduwd)
Refill capacity (each leg): 586ml
Carburator is idd een vlakschuif carburator. Die staat er idd om bekend dat de schuif wat speling krijgt in de geleider. Bij mijn DR vertaald zich dat in "klapperen". Het lijkt alsof de kleppen heel hard tikken maar dat is het dus niet.
Ik denk dat je best je carburator even demonteerd en kijkt of er véél speling zit op de schuif (scheefhangen door onderdruk lijkt me idd een heel aannemelijke stelling).
Stijn
Refill capacity (each leg): 586ml
Carburator is idd een vlakschuif carburator. Die staat er idd om bekend dat de schuif wat speling krijgt in de geleider. Bij mijn DR vertaald zich dat in "klapperen". Het lijkt alsof de kleppen heel hard tikken maar dat is het dus niet.
Ik denk dat je best je carburator even demonteerd en kijkt of er véél speling zit op de schuif (scheefhangen door onderdruk lijkt me idd een heel aannemelijke stelling).
Stijn
Montesa Cota 315R
Het is volgens mijn werkplaatshandboek wel degelijk 586 ml. De DR350S heeft 544ml volgens het boek. Dat is echter wel voor de modellen 1990-1994, dus ik kan niet zeggen of het bij jou anders is.
Ik werk zelf met de "oil level" omdat ik dat beter/handiger vind. Dat zou ook bij jou hetzelfde moeten zijn lijkt me. (wellicht dat andere merken/types van conventionele vorken een referentie kunnen zijn in die stelling?)
Ik heb trouwens nog gekeken of ik een bus vorkolie kon vinden, maar helaas. Ik dacht dat het 15W was, al staat daar ook dikwijls iets van "heavy" ofzo op ipv de viscositeit...
Stijn
P.S. Je hebt toch wel je vork een aantal keren in en uit geschoven? Anders kan het zijn dat er luchtbellen in zitten en je daarom een te hoog oliepeil hebt...
Ik werk zelf met de "oil level" omdat ik dat beter/handiger vind. Dat zou ook bij jou hetzelfde moeten zijn lijkt me. (wellicht dat andere merken/types van conventionele vorken een referentie kunnen zijn in die stelling?)
Ik heb trouwens nog gekeken of ik een bus vorkolie kon vinden, maar helaas. Ik dacht dat het 15W was, al staat daar ook dikwijls iets van "heavy" ofzo op ipv de viscositeit...
Stijn
P.S. Je hebt toch wel je vork een aantal keren in en uit geschoven? Anders kan het zijn dat er luchtbellen in zitten en je daarom een te hoog oliepeil hebt...
Montesa Cota 315R
Neenee, ik heb eentje van '91...
Montesa Cota 315R
Net nog even in de officiële workshop manual gekeken van Suzuki en daar staat ook 145 mm...
Het lijkt me veiliger om dat te gebruiken ipv 80mm want dat lijkt me bijzonder weinig (en ongedocumenteerd).
Je zou je vraag ook eens kunnen stellen (of zoeken) op
http://www.maximum-suzuki.com. Daar zitten ook aardig wat mensen met een (jonge) DR350...
Suc6
Stijn
Het lijkt me veiliger om dat te gebruiken ipv 80mm want dat lijkt me bijzonder weinig (en ongedocumenteerd).
Je zou je vraag ook eens kunnen stellen (of zoeken) op
http://www.maximum-suzuki.com. Daar zitten ook aardig wat mensen met een (jonge) DR350...
Suc6
Stijn
Montesa Cota 315R
Heb nog wat extra info gevonden... check mail...
Montesa Cota 315R
Thanks voor de info, heb ondertussen al een tweede werkplaatshandboek gedownload
Nu is de carb. eraf en stel ik vast dat de schuif tegen de cilinderzijde van de carburator "plakt". Eenmaal half gas, komt de schuif los van de carb. Ik voel niet meer of minder weerstand (drukt de onderdruk de schuif nog een beetje meer tegen de carb. wand?).
Ook stel ik een beetje slijtage vast aan diezelfde kant, op de schuif, ter hoogte van de zijkanten onderaan (d.i. waar de zijkant v/d schuif altijd even vrij komen)
Zal er dinsdag eens mee bij mijn dealer trekken...
Nog één ding: Nu mijn carb. eraf is, is het tijd om de nodige aanpassing te doen, hij houdt nl. zéér kort even in bij volgas, is een beetje een nadeel van geen CV carb. te hebben vermoed ik. Nu ziet mijn bougie zwart, maar de laatste keer dat hij heeft gedraaid was kortstondig en stond hij koud (met choke), dus de zwarte kleur is naar mijn mening wel normaal. Luchtfilter is proper. Zou het inhouden verholpen worden door de naald (hoofdsproeier) een standje hoger te plaatsen?
Nu is de carb. eraf en stel ik vast dat de schuif tegen de cilinderzijde van de carburator "plakt". Eenmaal half gas, komt de schuif los van de carb. Ik voel niet meer of minder weerstand (drukt de onderdruk de schuif nog een beetje meer tegen de carb. wand?).
Ook stel ik een beetje slijtage vast aan diezelfde kant, op de schuif, ter hoogte van de zijkanten onderaan (d.i. waar de zijkant v/d schuif altijd even vrij komen)
Zal er dinsdag eens mee bij mijn dealer trekken...
Nog één ding: Nu mijn carb. eraf is, is het tijd om de nodige aanpassing te doen, hij houdt nl. zéér kort even in bij volgas, is een beetje een nadeel van geen CV carb. te hebben vermoed ik. Nu ziet mijn bougie zwart, maar de laatste keer dat hij heeft gedraaid was kortstondig en stond hij koud (met choke), dus de zwarte kleur is naar mijn mening wel normaal. Luchtfilter is proper. Zou het inhouden verholpen worden door de naald (hoofdsproeier) een standje hoger te plaatsen?