Thanks voor de info, heb ondertussen al een tweede werkplaatshandboek gedownload
Nu is de carb. eraf en stel ik vast dat de schuif tegen de cilinderzijde van de carburator "plakt". Eenmaal half gas, komt de schuif los van de carb. Ik voel niet meer of minder weerstand (drukt de onderdruk de schuif nog een beetje meer tegen de carb. wand?).
Ook stel ik een beetje slijtage vast aan diezelfde kant, op de schuif, ter hoogte van de zijkanten onderaan (d.i. waar de zijkant v/d schuif altijd even vrij komen)
Zal er dinsdag eens mee bij mijn dealer trekken...
Nog één ding: Nu mijn carb. eraf is, is het tijd om de nodige aanpassing te doen, hij houdt nl. zéér kort even in bij volgas, is een beetje een nadeel van geen CV carb. te hebben vermoed ik. Nu ziet mijn bougie zwart, maar de laatste keer dat hij heeft gedraaid was kortstondig en stond hij koud (met choke), dus de zwarte kleur is naar mijn mening wel normaal. Luchtfilter is proper. Zou het inhouden verholpen worden door de naald (hoofdsproeier) een standje hoger te plaatsen?