endurowedstrijden BELGISCH KAMPIOENSCHAP 2007

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

fazy

hornet911 schreef:Neem je tijdens de wedstrijd reservemateriaal mee?
Ik rij anders altijd met een rugzak vol reservemateriaal, vooral bandenreparatiedingen...
En vanaf nu ook een baseball knuppel :twisted: :wink:
DR-Z 400
dave s

hoi Hornet911

rij met bib mouses dus hoef ik niets mee te nemen voor banden te maken. Maar neem wel wat klein gereedschap mee. voor het maken van los gekomen onderdelen bv. door een val ofzo. je weet maar nooit.
als je lek rijd heb je niet echt de tijd om die te maken.

grts Dave
Jo VdB

Rij zelf ook met BibMousse, dus lek rijden is geen optie.

Verder enkele ty-rips, wat ductape, en een Leatherman combinatie-tool.
Meer heb ik niet bij.

Ik heb nog steeds mijn 520, dit jaar startnummer 250 :wink:

Jo VdB
hornet911

fazy schreef:
hornet911 schreef:Neem je tijdens de wedstrijd reservemateriaal mee?
Ik rij anders altijd met een rugzak vol reservemateriaal, vooral bandenreparatiedingen...
En vanaf nu ook een baseball knuppel :twisted: :wink:
tzzzzz.... De wacko's!!!!! Volgende keer de 9mm :twisted:
0X
Houten Klaas

Met een daglicentie kun je alleen met de Randonneurs rijden ?
Houten Klaas

Ad ga je mee naar ?

03-06-07 Bassenge
24-06-07 Fontaine-Valmont
Gery400

Anonymous schreef:
Houten Klaas schreef:http://home.scarlet.be/~geryth/calendar_bmb.htm

Boven de kalender staat 2007 en de data vermelden 2006?

Deze zijn allemaal nationale wedstrijden?
Dit zijn mijn inziens de data van 2006 nog. Gery zal bezig zijn met die page te updaten.

Kalender vind je hier : http://www.fmb-bmb.be/01disciplines/doc ... 07moto.pdf

Als je iets naar beneden scrollt kom je de data van de enduro's tegen.
nah,

domweg vergeten het jaartal aan te passen :roll:
mea culpa, mea maxima culpa!

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
Gery400

voor mij het nummer 388 (zoals alle vorige jaren)...

Jo,
250, dat klinkt als Junior? 8)

voor die het nog niet wisten: Bossière (Gembloux) is geannuleerd :cry:

zo te zien nemen er toch eindelijk terug wat Nederlandstaligen deel :!:
goed, zeer goed!

over GPS'en staat er niks van in de reglementen,
maar lengte van een ronde is maar hoop en al 50km, en vaak allesbehalve spectaculair.

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

Jo VdB

Gery400 schreef:Jo,
250, dat klinkt als Junior?
Yes, gaan dit jaar meer voor ons geld krijgen :wink:
Guy en Dave S. gaan als junior rijden, dus dan doe ik dat ook maar...

Jo VdB
Jo VdB

Houten Klaas schreef:Met een daglicentie kun je alleen met de Randonneurs rijden ?
Nee nee, Klaas (beter lezen :wink: )

Alles kan met daglicentie (behalve de meisjesklasse "girls" in jouw geval)

Jo VdB

P.S. De 1ste enduro (Orp-Le-Grand) is niet moeilijk en qua afstand ook voor de meeste Nederlanders het meest dichtsbij...
Gery400

Jo VdB schreef:De 1ste enduro (Orp-Le-Grand) is niet moeilijk en qua afstand ook voor de meeste Nederlanders het meest dichtsbij...
zal wat van het weer afhangen
Orp is inderdaad niet moeilijk (alhoewel, in '99 weinig volk zonder straftijd rondreed na een week van hevige regen)
de ronde is zeer kort (met moeite 50 km) en helemaal niet spectaculair
de special is ook niet veel soeps en korter dan vorige jaren(we zijn dit jaar genoodzaakt om zelfs deze in te korten omdat de spoorweg rond dewelke het terrein ligt, geasfalteerd werd...) :(
't is een beetje tegen de winkel van mijn club, maar als je van Nederland moet afkomen om in Orp te starten, vind ik het sop de kool niet waard

Natuurlijk neemt dit niet weg dat ik fier ben dat we in Orp nog een BMB kunnen/mogen/durven organiseren.

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

adje

Houten Klaas schreef:Ad ga je mee naar ?

03-06-07 Bassenge
24-06-07 Fontaine-Valmont
Bassenge is niet zo ver en dat terrein heb ik wel eens rondgereden.
Ik zal het ter zijne tijd nog wel eens bekijken of ik dan meega.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
hornet911

Op de agenda die ik heb gekregen met m'n vergunning, staat La Chinelle er niet meer op. Deze stond op de vorige kalender (bij mijn aanvraag gekregen) op 18/08 gepland. Wat is er daarmee gebeurd?

En op diezelfde nieuwe kalender staan er nog drie régularité/rally wedstrijden. Zijn dit 4-uurswedstrijden? En geldt de vergunning enduro voor deze disciplines??

Wat er vooraan de kaart/vergunning staat wekt bij mij nogal wat verwarring op!

"De houder van deze vergunning wordt toegelaten deel te nemen aan alle wedstrijden die onder de bevoegdheid van de BMB vallen.

Deze vergunning is strikt persoonlijk en enkel geldig voor de op de keerzijde vermelde specialiteiten"
(enduro bij mij)

Wil dit nu zeggen dat ik enkel in het klassement van enduro wordt opgenomen, maar ik voor de rest elke wedstrijd mag meerijden? Ook snelheid enzo??
0X
hornet911

ohja, die "verklaring op eer" moet die ook worden ingevuld ??
(zie site bmb-enduro)
0X
hornet911

one more thing :twisted: :

aangezien je geen BA verzekering kan nemen via je vergunning en de verzekering niet tussenkomt in geval van wedstrijd (mijn verzekering toch niet!), is het niet aan te raden om een afzonderlijke BA verzekering te nemen?

De organisatie zal alleszins "niet verantwoordelijk zijn voor gebeurlijke ongevallen" .....
0X
Jo VdB

a) de verklaring op eer teken je terplekke. Wil gewoon zeggen dat je moto verzekerd is, en dat je helm voldoet aan de geldende wetgeving betreffende de wegcode. Het is hiervoor dat je oa een pasfoto diende op te sturen, want er wordt er hier eentje van geplakt op dit A4-formulier.

b) je bent tijdens de BMB enduro wel verzekerd tgo onvrijwillige schade toegebracht aan derden (lees : niet deelnemers aan de koers, en materiële schade niet toegebracht aan materiaal van deelnemers) Eigen schade is niet verzekerd. Wel ben je weer verzekerd tegen letselschade die je oploopt (met een franchise van zo'n 250 €), maar enkel als je dit door de wedstrijddokter laat constateren !!

Jo VdB
hornet911

Jo VdB schreef:a) de verklaring op eer teken je terplekke. Wil gewoon zeggen dat je moto verzekerd is, en dat je helm voldoet aan de geldende wetgeving betreffende de wegcode. Het is hiervoor dat je oa een pasfoto diende op te sturen, want er wordt er hier eentje van geplakt op dit A4-formulier.

b) je bent tijdens de BMB enduro wel verzekerd tgo onvrijwillige schade toegebracht aan derden (lees : niet deelnemers aan de koers, en materiële schade niet toegebracht aan materiaal van deelnemers) Eigen schade is niet verzekerd. Wel ben je weer verzekerd tegen letselschade die je oploopt (met een franchise van zo'n 250 €), maar enkel als je dit door de wedstrijddokter laat constateren !!
Jo VdB
Jo, doch als ik de vergunningsaanvraag las, vond ik verschillende bedragen die werden uitgekeerd bij lichamelijke schade. Niks over BA. Telefoontje naar BMB bevestigde mijn vermoeden. Secretaresse vertelde me (of maakte mij wijs?) dat de verzekering bij de vergunning enkel geldt voor eigen lichamelijke letsel.

Zal eens een mailtje sturen naar de BMB.
0X
Jo VdB

hornet911 schreef: Jo, doch als ik de vergunningsaanvraag las, vond ik verschillende bedragen die werden uitgekeerd bij lichamelijke schade. Niks over BA.
a) de "inters" zijn voor hogere bedragen verzekerd bij invaliditeit en dood. Zij betalen ook meer voor hun licentie...
Bij lichamelijk letsel (bv breuk, ligamenten over e.d.) passeer je eerst bij je ziekenfonds, en het remgeld dat het ziekenfonds niet terugbetaalt mag je dan weer aangeven bij de verzekeraar van de BMB (en hierop geldt dan die franchise van 250 €)
Ik heb het 3 jaar geleden zelf meegemaakt : mediale band knie over --> het remgeld van de CTI2-brace was over de 250 € (en dan ook nog de andere prullen erbij van foto's e.d. in ziekenhuis), welnu : de BMB heeft mij die kosten terugbetaald....

b) de organisator is VERPLICHT BA verzekerd, en jij geniet daar dus van... "No worries" dus... Zonder BA-verzekering geen wedstrijd, want staat zo in het lastenboek.

Jo VdB
Gery400

hornet911 schreef: Wil dit nu zeggen dat ik enkel in het klassement van enduro wordt opgenomen, maar ik voor de rest elke wedstrijd mag meerijden? Ook snelheid enzo??
Chinelle zullen ze gewoon vergeten zijn,
ofwel is er nog geen zekerheid over de definitieve datum
de endurolicentie is hier geldig (indien alledrie de piloten in éénzelfde klasse ingeschreven zijn)

ik heb enkele jaren geleden ook met een endurolicentie deelgenomen aan de RMT's (of de zogenaamde 4-uursen van de BMB).
Daar kom je dan ook in een apart klassement, overeenkomstig jouw licentie, terecht

'k peis niet dat snelheid onder een enduro/RMT licentie valt :roll:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

hornet911

Gery400 schreef:
hornet911 schreef: Wil dit nu zeggen dat ik enkel in het klassement van enduro wordt opgenomen, maar ik voor de rest elke wedstrijd mag meerijden? Ook snelheid enzo??
Chinelle zullen ze gewoon vergeten zijn,
ofwel is er nog geen zekerheid over de definitieve datum
de endurolicentie is hier geldig (indien alledrie de piloten in éénzelfde klasse ingeschreven zijn)

ik heb enkele jaren geleden ook met een endurolicentie deelgenomen aan de RMT's (of de zogenaamde 4-uursen van de BMB).
Daar kom je dan ook in een apart klassement, overeenkomstig jouw licentie, terecht

'k peis niet dat snelheid onder een enduro/RMT licentie valt :roll:

Gery
Sja, weet ik veel..... :wink:

Wat wil je zeggen met allerdie de piloten? Ik rij altijd alleen hoor :wink: (edit) LOL
Laatst gewijzigd door hornet911 op ma feb 05, 2007 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
0X
Gery400

Chinelle op je eentje?
gij zijt ne straffe! :shock:

btw, de editie 2007 gaat door op 11 en 12/08
moet je toch eens meemaken :!:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

hornet911

Gery400 schreef:Chinelle op je eentje?
gij zijt ne straffe! :shock:

btw, de editie 2007 gaat door op 11 en 12/08
moet je toch eens meemaken :!:

Gery
Was maar een graptjen zenne,.... :wink:
0X
Gery400

'k weet et,
vanaf 04/03 zullen er geen grapjes meer gemaakt worden :twisted:

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days

dave s

Hoi de mannen

bmb bassenge is verplaatst maar maandag 28/05/07
dit is pinkstermaandag

grts Dave
bart

Indien ik als randonneur meerijd, moet ik dan ook fim gekeurde banden opleggen? Ik heb in een van de vroegere posts gelezen dat dit niet nodig was maar vind in de reglementering er niets van terug. Zelfde vraag voor claxon.
Plaats reactie