kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde topsnelheden zijn van
een 125cc, 250cc, 450cc, 525cc
t gaat hier over enduro achtige motoren wel te verstaan
dank bij voorbaat
grtzz
topsnelheden
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Afhankelijk van de tandwielverhouding.
Cc inhoud maakt niet veel uit. Standaard loopt een crosser een dikke 100, enduro is het afhankelijk van de gekozen tankdwielverhouding.
Cc inhoud maakt niet veel uit. Standaard loopt een crosser een dikke 100, enduro is het afhankelijk van de gekozen tankdwielverhouding.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Het gaat erom hoeveel gas je geeft
Maar om welke motor gaat het?
Mijn WR heeft normale tandwielen voor 14 of 15
tijdens de roadbookritten gebruik ik 15, is net iets langer gegeard.
Achter standaard 48 tands.
Met een 14 tands rijd ik rond de 130 km-u
en met 15 tands krijg ik er 10 km-u bij
Maar om welke motor gaat het?
Mijn WR heeft normale tandwielen voor 14 of 15
tijdens de roadbookritten gebruik ik 15, is net iets langer gegeard.
Achter standaard 48 tands.
Met een 14 tands rijd ik rond de 130 km-u
en met 15 tands krijg ik er 10 km-u bij
# 442
"Hoe rap gaat je moto" is typisch een vraag van iemand die geen moto heeft of er geen verstand van heeft
Zoals gezegd, hangt af van de tandwielverhouding
Zoals nog niet gezegd : topsnelheid is meestal van geen belang bij enduro-rijden, want 100 km rijden ze allemaal wel, en in technisch terrein rij je zo snel niet.
Veldwegen afracen noem ik geen enduro-rijden.
Mijn 520 rijdt makkelijk 150 als ik dat wil
Met de nieuwe Yamaha 250 WR-F reed ik (standaard 13-50) ook makkelijk 130 en had ik nog over.
Maar, zoals gezegd, van ondergeschikt belang.
Jo VdB
Zoals gezegd, hangt af van de tandwielverhouding
Zoals nog niet gezegd : topsnelheid is meestal van geen belang bij enduro-rijden, want 100 km rijden ze allemaal wel, en in technisch terrein rij je zo snel niet.
Veldwegen afracen noem ik geen enduro-rijden.
Mijn 520 rijdt makkelijk 150 als ik dat wil
Met de nieuwe Yamaha 250 WR-F reed ik (standaard 13-50) ook makkelijk 130 en had ik nog over.
Maar, zoals gezegd, van ondergeschikt belang.
Jo VdB
wil da eigenlijk weten omda ik zo'n
yamaha wr of ktm exc ffzo zou wille kopen
en daar dan baanbanden op zou zetten
en k zou het eigenlijk enkel voor op de baan gebruiken
vin da gewoon zalige motoren kwa model en kwa trekkracht
en voor op de baan zouk toch wel een redelijke snelheid willen.
t is daarmee dak ook wil weten wa de topsnelheden zijn want as
ge op een autostrade daarmee moe rijden enzo
yamaha wr of ktm exc ffzo zou wille kopen
en daar dan baanbanden op zou zetten
en k zou het eigenlijk enkel voor op de baan gebruiken
vin da gewoon zalige motoren kwa model en kwa trekkracht
en voor op de baan zouk toch wel een redelijke snelheid willen.
t is daarmee dak ook wil weten wa de topsnelheden zijn want as
ge op een autostrade daarmee moe rijden enzo
Dimi,
doe u zelf en ons een lol en koop absoluut geen enduro genre EXC, WRF en consoorten...
a) je doet het voor de look (je bent dus een "poser" )
b) zo'n moto is daar niet voor gemaakt
c) je bezorgt ons ("echte" enduro-rijders) een slechte naam (ik zie je al rondcrossen als hooligan op de openbare weg)
Koop u een baanmachine, en zie dat je je niet dood rijdt. Topsnelheid is niet alles . Amen
Jo VdB
doe u zelf en ons een lol en koop absoluut geen enduro genre EXC, WRF en consoorten...
a) je doet het voor de look (je bent dus een "poser" )
b) zo'n moto is daar niet voor gemaakt
c) je bezorgt ons ("echte" enduro-rijders) een slechte naam (ik zie je al rondcrossen als hooligan op de openbare weg)
Koop u een baanmachine, en zie dat je je niet dood rijdt. Topsnelheid is niet alles . Amen
Jo VdB
rustig jo denk aan je hart
jah een baanmachine zegt mij eigenlijk ni zo veel
ben ni zo voor nakeds, supersports, enzo
wil gewoon zo'n model as een enduo ma moet voor mij zeker geen enduro zijn ma k zie da ni zo vaak, zo'n moto's
daarmee dak da een enduro zou wille kopen.
ma weet eigenlijk ni zo veel van moto's ben nog maar 17 (bijna 18) en had vroeger een honda camino waar ik wel veel aan prutste
daarmee dak hier een beetje uitleg kom vragen.
dus kent er iemand een moto die eruitziet als een enduro maar eigenlijk een baanmoto is ?
grtz
ben ni zo voor nakeds, supersports, enzo
wil gewoon zo'n model as een enduo ma moet voor mij zeker geen enduro zijn ma k zie da ni zo vaak, zo'n moto's
daarmee dak da een enduro zou wille kopen.
ma weet eigenlijk ni zo veel van moto's ben nog maar 17 (bijna 18) en had vroeger een honda camino waar ik wel veel aan prutste
daarmee dak hier een beetje uitleg kom vragen.
dus kent er iemand een moto die eruitziet als een enduro maar eigenlijk een baanmoto is ?
grtz
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: ma okt 16, 2006 11:54
- Locatie: opwijk droeshaat
- Contacteer:
'k vrees dat ge wel op het verkeerde forum aan het zeveren bent,kijk eens op www.supermotard.be.
Yamaha XT 660 zou ideaal zijn.
Looks OK , motor OK, betrouwbaarheid OK
Jo VdB
Looks OK , motor OK, betrouwbaarheid OK
Jo VdB
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo jan 07, 2007 16:57
Jij bent gewoon op zoek naar een supermotard Zoek daar maar eens informatie over op
Yo dimi,dimi schreef:wil da eigenlijk weten omda ik zo'n
yamaha wr of ktm exc ffzo zou wille kopen
en daar dan baanbanden op zou zetten
en k zou het eigenlijk enkel voor op de baan gebruiken
vin da gewoon zalige motoren kwa model en kwa trekkracht
en voor op de baan zouk toch wel een redelijke snelheid willen.
t is daarmee dak ook wil weten wa de topsnelheden zijn want as
ge op een autostrade daarmee moe rijden enzo
Ik rij zelf met een enduro en gebruik die als dagelijk vervoer, en om int weekend me eens te laten gaan, dus 99% baankm's. Het komt me veel goedkoper uit dan een baanmodel qua verzekering(200€), je zit hoog in het verkeer(alles gezien en omgekeerd), relatief eenvoudige techniek, je kan offroad als je wil, en een schuiver = geen hopen kosten aan kappen en dgl.
Dat je een "poser" bent omdat je zo'n model nu eenmaal visueel aantrekkelijk vind, tja, so be it Moet je daarvoor een ander model kiezen? Ik vind van niet.
Persoonlijk denk ik dat een motor offroad meer afziet dat onroad gebruik. Intensiever gebruik van koppeling, zwaarder belastingen(hellingen, diepe sporen), dus kwestie of hij er voor gemaakt is....Bovendien zijn de meeste sm's afgeleid van enduro's.
Koop wel best een onderhoudsvriendelijk enduro, honda xr's, yamaha tt (xt's iets minder power en meer gewicht, 660 = zwaar en weinig pk) etc etc...
Een sm kan misschien meer baangericht zijn, je betaald sowieso meer voor de velgen(setje = gemakkelijk 1000€) en remmerij(+250€), en daar zitten veel onderhoudsintensieve machientjes tussen(om de 500km nieuwe olie.... )
Ikzelf heb wel een liefde voor naked's en racebananen, maar ik weet da het een kwestie van tijd is voor ik mezelf er mee dood rij.
Dus wil je een enduro, koop er dan 1, ook al ga je er mee op de baan rijden
Yamaha TT600R 2002 buiten
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Husaberg FS650 2004 buiten
Yamaha WR450F 2004 binnen!
Er is nog een redelijk onderhoudsvriendelijk alternatief dat er toch uitziet als een enduro: de Suzuki DRZ400S, volledig straat toegelaten, maar verhoudingsgewijs redelijk licht om de bochten in te gooien.
Mijns inziens veel beter dan een XT660, wat al een logge beul is met zo'n 180 kg schoon aan de haak.
De DRZ-S weegt 133 kg in de straatuitvoering. In Belgie is ook het E-model populair, die weegt 119 kg. Zonder E-starter kan ook en dan heet hij de K-serie en heeft alleen een kickstarter en weegt 109 kg.
Als je een hooligan wil worden dan zijn die laatste twee modellen leuk voor de binnendoorweggetjes. Ga je veel baankilometers maken dan zou ik de S adviseren.
Voor meer info: www.dr-z400.nl/forum voor meer detail info.
Noppy
Mijns inziens veel beter dan een XT660, wat al een logge beul is met zo'n 180 kg schoon aan de haak.
De DRZ-S weegt 133 kg in de straatuitvoering. In Belgie is ook het E-model populair, die weegt 119 kg. Zonder E-starter kan ook en dan heet hij de K-serie en heeft alleen een kickstarter en weegt 109 kg.
Als je een hooligan wil worden dan zijn die laatste twee modellen leuk voor de binnendoorweggetjes. Ga je veel baankilometers maken dan zou ik de S adviseren.
Voor meer info: www.dr-z400.nl/forum voor meer detail info.
Noppy
Lekker belangrijkdimi schreef:kan iemand mij vertellen wat de gemiddelde topsnelheden zijn van
een 125cc, 250cc, 450cc, 525cc
t gaat hier over enduro achtige motoren wel te verstaan
dank bij voorbaat
grtzz
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idd, scoota talk
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300