dimi schreef:wil da eigenlijk weten omda ik zo'n
yamaha wr of ktm exc ffzo zou wille kopen
en daar dan baanbanden op zou zetten
en k zou het eigenlijk enkel voor op de baan gebruiken
vin da gewoon zalige motoren kwa model en kwa trekkracht
en voor op de baan zouk toch wel een redelijke snelheid willen.
t is daarmee dak ook wil weten wa de topsnelheden zijn want as
ge op een autostrade daarmee moe rijden enzo
Yo dimi,
Ik rij zelf met een enduro en gebruik die als dagelijk vervoer, en om int weekend me eens te laten gaan, dus 99% baankm's. Het komt me veel goedkoper uit dan een baanmodel qua verzekering(200€), je zit hoog in het verkeer(alles gezien en omgekeerd), relatief eenvoudige techniek, je kan offroad als je wil, en een schuiver = geen hopen kosten aan kappen en dgl.
Dat je een "poser" bent omdat je zo'n model nu eenmaal visueel aantrekkelijk vind, tja, so be it

Moet je daarvoor een ander model kiezen? Ik vind van niet.
Persoonlijk denk ik dat een motor offroad meer afziet dat onroad gebruik. Intensiever gebruik van koppeling, zwaarder belastingen(hellingen, diepe sporen), dus kwestie of hij er voor gemaakt is....Bovendien zijn de meeste sm's afgeleid van enduro's.
Koop wel best een onderhoudsvriendelijk enduro, honda xr's, yamaha tt (xt's iets minder power en meer gewicht, 660 = zwaar en weinig pk) etc etc...
Een sm kan misschien meer baangericht zijn, je betaald sowieso meer voor de velgen(setje = gemakkelijk 1000€) en remmerij(+250€), en daar zitten veel onderhoudsintensieve machientjes tussen(om de 500km nieuwe olie....

)
Ikzelf heb wel een liefde voor naked's en racebananen, maar ik weet da het een kwestie van tijd is voor ik mezelf er mee dood rij.
Dus wil je een enduro, koop er dan 1, ook al ga je er mee op de baan rijden
