Hallo iedereen
sinds gisteren staat er een Husqvarna 250 van '94 in mijn garage Na een paar jaartjes zonder noppenmotor kan ik me dus weer uitleven op de veldwegels en lege akkers hier in de ruime omgeving.
Maar voor het zover is moet mijn Huskie eerst tip top in orde staan, want dat is ie nog niet Er zitten momenteel wegbanden op, dus eerst crossbanden plaatsen, alsook heel dringend nieuwe remblokjes.
Dan het motorisch gedeelte, en hiervoor kan ik jullie hulp en/meningen heel goed gebruiken
Die jonge gast die er mee reed mengde de benzine steeds aan 6%. Jawel 6%. Had ie steeds gedaan op instructie van de vorige (1ste) eigenaar. Bij mijn weten is die 6% toch wel flink overdreven en k dacht eerder dat 3% (met kwaliteitsolie) de normale regel is ?
Hierbij aansluitend nog : 98 ron te verkiezen boven 95 ?
De uitlaat mag dringend gereinigd worden, want ik heb gezien dat de olie er bijna letterlijk uitdrupt (nie moeilijk gezien die 6%).
En dan is er nog het (althans voor mij) grootste probleem. Als de moto warm staat is ie niet meer aan de praat te krijgen. Die gast gaf me de raad om een halve minuut voor het stilleggen van de motor, de gaskraan dicht te draaien Natuurlijk is hiermee de oorzaak niet weggenomen en t is wel de bedoeling om na een spectaculaire valpartij de moto zonder al te veel problemen terug aan de praat te krijgen natuurlijk. Kan het dat de benzine gewoon blijft doorlopen na het stilleggen van de motor (bougie staatna 1 of 2 kicks kletsnat en start natuurlijk niet meer)
Nu, kan de oorzaak hiervan liggen in het benzinemengsel van 6% of is dit zuiver een afstellingsprobleem ? Eveneens is het stationair draaien ook veel te hoog volgens mij. Dus misschien toch maar naar de dealer om heel de boel te laten nakijken ?
Welke gevolgen heeft dit 6% rijden voor bijv. de zuiger ?
Sorry voor de vele -misschien wel stomme vragen- maar t is van niet beter weten
ps: voor de huskie-freaks : is er een site waar alle modellen van de jaren 90 op afgebeeld staan met techn. specificaties ? Heb al verschillende sites bezocht maar vind de mijne nergens (toch niet in de witte kleurstelling), ook niet via google afbeeldingen
groeten, bedankt voor de komende reacties
en hopelijk ben ik welkom op dit leerrijk forum
hoera, een Huskie ... help :-(
Moderator: ghulst
Jouw Huskie uit '94 heeft de zelfde motor als mijn huskie van '98, dus ik heb de volgende gegevens voor je.
Allereerst het motorische gedeelte, hoe is het met de zuiger??
Dat weet je natuurlijk niet. Haal de uitlaat eraf(die moet je toch uitbranden, schoonmaken) en kijk naar het zuigerhemd. Een ravage van strepen en krassen. Ga sparen voor een woesnner zuiger(goedkoopst en gesmeed). Helemaal mooi schoon zonder polish, je ziet nog horizontale ribbels, perfect en niet te geloven, hij heeft er net een nieuwe zuiger ingestopt. (compliment aan de vorige eigenaar) Als je toch door de uitlaatopening kijkt hoe ziet de cilinder eruit(zaklantaarn). Zie je nog hoonstrepen(zal wel niet), zie je verticale groeven(onee hèè ).
Is de koelvloeistof helder?? (hopelijk wel)
Mixen van 6% sluiten goed de zuigerveren af tegen de cilinderwand, en houden alles lekker nieuw. Maar het is niet je max vermogen wat je krijgt. Smeer 3% als je wil jakkeren, of 2% zoals ik doe.
Het niet starten kan te maken hebben met een vervuilde bougie(6%). Hij vertelde je niet dat hij er elke keer een verse indraaide. Probeer het eens en misschien start ie weer, als ie warm is.(ja vlotter kan blijven hangen)
Haal je carb uit elkaar, en kijk welke sproeiers erin zitten, en welke naald. En vertel het ons, praten we verder.
Tank super zonder loodvervanger:98
Probeer eens www.huskyclub.com, misschien staat ie erbij.
Allereerst het motorische gedeelte, hoe is het met de zuiger??
Dat weet je natuurlijk niet. Haal de uitlaat eraf(die moet je toch uitbranden, schoonmaken) en kijk naar het zuigerhemd. Een ravage van strepen en krassen. Ga sparen voor een woesnner zuiger(goedkoopst en gesmeed). Helemaal mooi schoon zonder polish, je ziet nog horizontale ribbels, perfect en niet te geloven, hij heeft er net een nieuwe zuiger ingestopt. (compliment aan de vorige eigenaar) Als je toch door de uitlaatopening kijkt hoe ziet de cilinder eruit(zaklantaarn). Zie je nog hoonstrepen(zal wel niet), zie je verticale groeven(onee hèè ).
Is de koelvloeistof helder?? (hopelijk wel)
Mixen van 6% sluiten goed de zuigerveren af tegen de cilinderwand, en houden alles lekker nieuw. Maar het is niet je max vermogen wat je krijgt. Smeer 3% als je wil jakkeren, of 2% zoals ik doe.
Het niet starten kan te maken hebben met een vervuilde bougie(6%). Hij vertelde je niet dat hij er elke keer een verse indraaide. Probeer het eens en misschien start ie weer, als ie warm is.(ja vlotter kan blijven hangen)
Haal je carb uit elkaar, en kijk welke sproeiers erin zitten, en welke naald. En vertel het ons, praten we verder.
Tank super zonder loodvervanger:98
Probeer eens www.huskyclub.com, misschien staat ie erbij.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hoi,
Ik denk dat een hoop van je problemen te danken zijn aan de mengsel (6%). Ik had een wr360 uit 93 en die smeerde ik altijd met 3% (1:30) wat al rijkelijk is, nu smeer je 1:17, als dit niet de oorzaak van slecht lopen, slecht starten en een dichtzittende uitlaat dan weet ik het niet.
Ik zou ook zowieso ff bakolie ook verversen, husky heeft zo een magnetische tap dop waardoor ijzervijzel aan de dop blijft hangen je kunt ook een zeef eronder hangen. Bij eventuele grote brokstukken zou ik ik mogelijk blok uit elkaar gooien.
En als je toch bezig bent, even de linksysteem uit mekaar gooien en doorsmeren.
succes,
en ps zo een fiets is de aandacht wel waard.
ps afz. peewee
Ik denk dat een hoop van je problemen te danken zijn aan de mengsel (6%). Ik had een wr360 uit 93 en die smeerde ik altijd met 3% (1:30) wat al rijkelijk is, nu smeer je 1:17, als dit niet de oorzaak van slecht lopen, slecht starten en een dichtzittende uitlaat dan weet ik het niet.
Ik zou ook zowieso ff bakolie ook verversen, husky heeft zo een magnetische tap dop waardoor ijzervijzel aan de dop blijft hangen je kunt ook een zeef eronder hangen. Bij eventuele grote brokstukken zou ik ik mogelijk blok uit elkaar gooien.
En als je toch bezig bent, even de linksysteem uit mekaar gooien en doorsmeren.
succes,
en ps zo een fiets is de aandacht wel waard.
ps afz. peewee
ok, alvast bedankt voor jullie reactie, andere reacties zijn ook nog steeds welkom. Hoe meer er te lezen valt, hoe meer er te leren valt (als t niet te moeilijk is voor een techniek-zero zoals ik
Vanavond ga ik de uitlaat eraf halen en deze uitbranden. K vermoed dat er van demping niet veel sprake meer is, als er zelfs nog 1 in zit.
Verder ga ik ook die bougie eens bekijken of die niet aan vervanging toe is, of het wel het juiste type is. Die gast verving wel de bougie niet door een andere. K heb het hem zien doen: de motor sloeg niet aan als ie warm stond, hij haalde de bougie eruit, maakte ze droog, kickte 2x zonder bougie, bougie terug in en hij startte weer.
Mag ik die zuiger voorzichtig naar beneden duwen via de uitlaatopening om te kijken ? of gaat dit niet ?
De carburator opengooien en kijken welke naalden, sproeiers er zijn. dat zie ik niet echt zitten en ga dat overlaten aan een kennis van me die vroeger nog gecrosst heeft met husqvarna. Dat zal voor binnen een dag of 2 zijn vermoed ik.
Ik had gedacht om ondertussen alle benzine uit de tank en carburator te laten lopen en een nieuw mengsel erin te gooien (3% goede olie) en eens zien hoe de motor dan reageert. K vermoed dat ik hiermee toch geen schade kan berokkenen.
Dat is het voor nu. Ik hou jullie zeker en vast op de hoogte.
Nog even over mijn moto. Ik heb al overal gezocht, oa ook op de Husky-club maar vindt hem nergens.
nog een vraagje: aan het frame -net voor de tank rechts- zit een klein doosje gemonteerd (zo'n 2*2 cm, 1cm dik) waar een kabeltje is verbonden. Enig idee waarvoor dit dient ? Is dit wel standaard op de moto aanwezig of zou dit achteraf om 1 of andere reden gemonteerd zijn?
groeten en nogmaals dank
Vanavond ga ik de uitlaat eraf halen en deze uitbranden. K vermoed dat er van demping niet veel sprake meer is, als er zelfs nog 1 in zit.
Verder ga ik ook die bougie eens bekijken of die niet aan vervanging toe is, of het wel het juiste type is. Die gast verving wel de bougie niet door een andere. K heb het hem zien doen: de motor sloeg niet aan als ie warm stond, hij haalde de bougie eruit, maakte ze droog, kickte 2x zonder bougie, bougie terug in en hij startte weer.
Mag ik die zuiger voorzichtig naar beneden duwen via de uitlaatopening om te kijken ? of gaat dit niet ?
De carburator opengooien en kijken welke naalden, sproeiers er zijn. dat zie ik niet echt zitten en ga dat overlaten aan een kennis van me die vroeger nog gecrosst heeft met husqvarna. Dat zal voor binnen een dag of 2 zijn vermoed ik.
Ik had gedacht om ondertussen alle benzine uit de tank en carburator te laten lopen en een nieuw mengsel erin te gooien (3% goede olie) en eens zien hoe de motor dan reageert. K vermoed dat ik hiermee toch geen schade kan berokkenen.
Dat is het voor nu. Ik hou jullie zeker en vast op de hoogte.
Nog even over mijn moto. Ik heb al overal gezocht, oa ook op de Husky-club maar vindt hem nergens.
nog een vraagje: aan het frame -net voor de tank rechts- zit een klein doosje gemonteerd (zo'n 2*2 cm, 1cm dik) waar een kabeltje is verbonden. Enig idee waarvoor dit dient ? Is dit wel standaard op de moto aanwezig of zou dit achteraf om 1 of andere reden gemonteerd zijn?
groeten en nogmaals dank
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Over de betere smering moet je de Topic "welke olie voor een tweetakt" maar eens nalezen op dit forum.
Dat "doosje" waar je het over hebt is waarschijnlijk het H.T.S systeem van Husqvarna, getuige de plaats die je aangeeft waar het "doosje"zich bevindt, zowel de WR250 als de WR360 hebben dit.
Of de WR 125 dit systeem ook heeft weet ik niet (maar is ook niet echt belangrijk nu natuurlijk)
Het is een systeem dat de uitlaat regelt (meerdere merken hanteren zo'n systeem maar geven er hun eigen naam aan).
Het systeem dient wel goed afgesteld te worden.
Voor alle Husqvarna vragen kun je bij Ben van Erp terecht, ook voor onderdelen en een werkplaatshandboek (als je zelf gaat sleutelen).
Ook bij J.S.T in Giessenburg (Husqvarna dealer) weten ze zeer veel (zoniet alles) van Husqvarna.
Te vet smeren leidt tot vet slaan van de bougie en voor slecht starten (zowel koud als warm).
Ook de stationair sproeier (die je gebruikt bij het starten) dient een goede maat te hebben.
Maar ik denk als je de tank met veel te vette benzine leegmaakt (en gelijk het benzinekraantje en de zeef kunt controleren) en er een fris bougietje in zet je al een heel eind in de goeie richting komt.
Smeren van 1:40 tot 1:50 wordt door vele forum gebruikers als goed ervaren (ikzelf smeer nu 1:40 en gaat goed).
Kijk ook eens even welk merk en soort tweetakt olie je gaat gebruiken, ook dit is in het topic over "welke olie voor en tweetakt" ter sprake gekomen.
Het is goed te weten dat er op dit forum een behoorlijk aantal Husqvarna rijders actief zijn die je altijd met raad en daad te woord willen staan.
Dit geldt uiteraard ook als je geen Husqvarna rijder bent, dit zeg ik er even nadrukkelijk bij anders worden we weer beticht van promotie of propaganda.
Dat "doosje" waar je het over hebt is waarschijnlijk het H.T.S systeem van Husqvarna, getuige de plaats die je aangeeft waar het "doosje"zich bevindt, zowel de WR250 als de WR360 hebben dit.
Of de WR 125 dit systeem ook heeft weet ik niet (maar is ook niet echt belangrijk nu natuurlijk)
Het is een systeem dat de uitlaat regelt (meerdere merken hanteren zo'n systeem maar geven er hun eigen naam aan).
Het systeem dient wel goed afgesteld te worden.
Voor alle Husqvarna vragen kun je bij Ben van Erp terecht, ook voor onderdelen en een werkplaatshandboek (als je zelf gaat sleutelen).
Ook bij J.S.T in Giessenburg (Husqvarna dealer) weten ze zeer veel (zoniet alles) van Husqvarna.
Te vet smeren leidt tot vet slaan van de bougie en voor slecht starten (zowel koud als warm).
Ook de stationair sproeier (die je gebruikt bij het starten) dient een goede maat te hebben.
Maar ik denk als je de tank met veel te vette benzine leegmaakt (en gelijk het benzinekraantje en de zeef kunt controleren) en er een fris bougietje in zet je al een heel eind in de goeie richting komt.
Smeren van 1:40 tot 1:50 wordt door vele forum gebruikers als goed ervaren (ikzelf smeer nu 1:40 en gaat goed).
Kijk ook eens even welk merk en soort tweetakt olie je gaat gebruiken, ook dit is in het topic over "welke olie voor en tweetakt" ter sprake gekomen.
Het is goed te weten dat er op dit forum een behoorlijk aantal Husqvarna rijders actief zijn die je altijd met raad en daad te woord willen staan.
Dit geldt uiteraard ook als je geen Husqvarna rijder bent, dit zeg ik er even nadrukkelijk bij anders worden we weer beticht van promotie of propaganda.
Hein, sorry ik moet je corrigeren. Het hts systeem zit links op de cilinder.
Rechts zit waarschijnlijk het doosje van de rectifier(electrisch gelijkrichter). Bij mij zit ie links op het frame bij de tank, zoals huskie-rookie zegt. Heeft geen invloed op de bougie is voor het licht/electr systeem.
Rechts zit waarschijnlijk het doosje van de rectifier(electrisch gelijkrichter). Bij mij zit ie links op het frame bij de tank, zoals huskie-rookie zegt. Heeft geen invloed op de bougie is voor het licht/electr systeem.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Ja klopt van de H.T.S, ik was effe in de bonen
Zo klein is dat H.T.S systeem nou ook weer niet.
Zo klein is dat H.T.S systeem nou ook weer niet.
ja, k ben hier al weer met een vraag
remblokjes zonder probleem vervangen (vind ik toch al een prestatie voor mezelf).
Nu heb ik de uitlaat eraf gehaald en die zit inderdaad flink vuil, dus uitbranden.
Mijn vraag is of de originele demper (k bedoel de geperforeerde buis) in mijn husky-uitlaat vastgemonteerd zit of kan die worden losgeklikt-losgeschroefd ? K denk en hoop van wel ?
Die demping die erond zit is natuurlijk potzwart. Zal ik die automatisch maar vervangen en zo ja, kan dit met een of andere vulling uit huis-tuin-keuken of moet ik hiervoor naar de dealer ? K dacht eerst aan zo'n filtervel van een afzuigkap maar k weet dus niet of die wel tegen die temperaturen kan ?
once again, thanks to all u people
rookie
belgium
remblokjes zonder probleem vervangen (vind ik toch al een prestatie voor mezelf).
Nu heb ik de uitlaat eraf gehaald en die zit inderdaad flink vuil, dus uitbranden.
Mijn vraag is of de originele demper (k bedoel de geperforeerde buis) in mijn husky-uitlaat vastgemonteerd zit of kan die worden losgeklikt-losgeschroefd ? K denk en hoop van wel ?
Die demping die erond zit is natuurlijk potzwart. Zal ik die automatisch maar vervangen en zo ja, kan dit met een of andere vulling uit huis-tuin-keuken of moet ik hiervoor naar de dealer ? K dacht eerst aan zo'n filtervel van een afzuigkap maar k weet dus niet of die wel tegen die temperaturen kan ?
once again, thanks to all u people
rookie
belgium
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Dat het dempingsmateriaal te vervangen is lijkt me wel.
Zou een beetje vreemd zijn als je motor meer lawaai gaat maken en je de vulling wilt vervangen dat je direct de hele demper moet vervangen.
Als je hem schoonmaakt met een ontvetter moet je kunnen zien hoe e.e.a is vastgezet.
Zie je geen schroeven dan zal ie geklemd zitten lijkt me.
Proberen (als je grip hebt) met een tang te wrikken en anders proberen uit te drijven door met een pijp of iets dergelijks de boel eruit te tikken.
En de inhoud van de demper vervangen door afzuigfilterdoek lijkt mij uit den boze, dempen zal het niet veel, dicht gaan zitten heel snel en in de brand vliegen ook misschien nog wel.
Je kunt er speciale navulling voor krijgen.
Met dat filterdoek voor de afzuigkap kun je wel je luchtfilter afdekken (geen vervanging van je luchtfilter !!!!), dan houdt je het filter een stuk schoner tijdens het gebruik.
Zou een beetje vreemd zijn als je motor meer lawaai gaat maken en je de vulling wilt vervangen dat je direct de hele demper moet vervangen.
Als je hem schoonmaakt met een ontvetter moet je kunnen zien hoe e.e.a is vastgezet.
Zie je geen schroeven dan zal ie geklemd zitten lijkt me.
Proberen (als je grip hebt) met een tang te wrikken en anders proberen uit te drijven door met een pijp of iets dergelijks de boel eruit te tikken.
En de inhoud van de demper vervangen door afzuigfilterdoek lijkt mij uit den boze, dempen zal het niet veel, dicht gaan zitten heel snel en in de brand vliegen ook misschien nog wel.
Je kunt er speciale navulling voor krijgen.
Met dat filterdoek voor de afzuigkap kun je wel je luchtfilter afdekken (geen vervanging van je luchtfilter !!!!), dan houdt je het filter een stuk schoner tijdens het gebruik.
hmm my idea
maar wat moet ik dan wel gebruiken als nieuw dempingmateriaal ?
Ik lees hier en daar over glaswol. Is dit de gewone glaswol die je in doe het zelf zaken vindt ? Of kan ik beter nog iets anders gebruiken ?
maar wat moet ik dan wel gebruiken als nieuw dempingmateriaal ?
Ik lees hier en daar over glaswol. Is dit de gewone glaswol die je in doe het zelf zaken vindt ? Of kan ik beter nog iets anders gebruiken ?
Hey nieuwe husky eigenaar,
Als de demper van een 250 hetzelfe is als een 360 dan kun je de demper aan de onderzijde openmaken en de geperforeerde demper zit geklemd aan de bovenzijde. Even wrikken en het komt wel los.
Dempermateriaal. Deze is universeel verkrijgbaar bij willekeurige motorzaak. Het is inderdaad glas. Kost niets veel .
Dus eigenlijk nog makkelijker dan remblokken vervangen.
succes.
ps. voor een handboek van een wr250 uit 94 is wel een site maar ik moet dat nog even zoeken. staat hier ook ergens in de forum trouwens.
Als de demper van een 250 hetzelfe is als een 360 dan kun je de demper aan de onderzijde openmaken en de geperforeerde demper zit geklemd aan de bovenzijde. Even wrikken en het komt wel los.
Dempermateriaal. Deze is universeel verkrijgbaar bij willekeurige motorzaak. Het is inderdaad glas. Kost niets veel .
Dus eigenlijk nog makkelijker dan remblokken vervangen.
succes.
ps. voor een handboek van een wr250 uit 94 is wel een site maar ik moet dat nog even zoeken. staat hier ook ergens in de forum trouwens.
bij de dealer om dempingsmat geweest, uitlaat goed schoongemaakt, dus dat is in orde. Ook de remblokjes vervangen, maar k heb hierdoor weeral een nieuw probleem ontdekt, nl dat het remmechanisme niet 100% vastzit op 1 punt.
K ga er zeker mee bij de dealer, want k vind het toch raar dat aan dat eerste bevestingspunt blijkbaar een soort bout zit waarop de rem zichzelf blokkeert bij het remmen. Die bout ziet er nochtans origineel uit en ik zie geen andere mogelijkheid om heel dat spel vast te zetten.
En terwijl dat ik toch bezig ben aan t sukkelen : net gezien dat linksvooraan de bourage lekt Iemand een idee wat deze reparatie gaat kosten bij de dealer ?
Hopelijk is alles in orde tegen t weekend, want k heb hem toch gekocht om mee te rijden he
K ga er zeker mee bij de dealer, want k vind het toch raar dat aan dat eerste bevestingspunt blijkbaar een soort bout zit waarop de rem zichzelf blokkeert bij het remmen. Die bout ziet er nochtans origineel uit en ik zie geen andere mogelijkheid om heel dat spel vast te zetten.
En terwijl dat ik toch bezig ben aan t sukkelen : net gezien dat linksvooraan de bourage lekt Iemand een idee wat deze reparatie gaat kosten bij de dealer ?
Hopelijk is alles in orde tegen t weekend, want k heb hem toch gekocht om mee te rijden he
Vering ?
Voorremleiding?
Een van de twee gok ik.
Vering lek = relatief kleine klus. Nieuwe keering erin. Showa UPSD voorvork dacht ik.
Voorremleiding : controleren of het de leiding is of de aansluiting. Als het de aansluiting is dan gewoon nieuwe ringen erop en eronder zetten. En als het de fiets lang heeft stilgestaan zeker ook de remolie vervangen.
groetjes en succes ,
een niet ingelogde peewee
Voorremleiding?
Een van de twee gok ik.
Vering lek = relatief kleine klus. Nieuwe keering erin. Showa UPSD voorvork dacht ik.
Voorremleiding : controleren of het de leiding is of de aansluiting. Als het de aansluiting is dan gewoon nieuwe ringen erop en eronder zetten. En als het de fiets lang heeft stilgestaan zeker ook de remolie vervangen.
groetjes en succes ,
een niet ingelogde peewee
inderdaad PeeWee,
lek aan de keerring linkervoorvork.
Relatief kleine klus ? die althans voor mij iets te groot is
Best beide keerringen vervangen of enkel degene die stuk is ?
greetz
lek aan de keerring linkervoorvork.
Relatief kleine klus ? die althans voor mij iets te groot is
Best beide keerringen vervangen of enkel degene die stuk is ?
greetz
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ik zou ze beide vervangen, andere gaat meestal snel daarna toch kapot.huskie-rookie schreef:inderdaad PeeWee,
lek aan de keerring linkervoorvork.
Relatief kleine klus ? die althans voor mij iets te groot is
Best beide keerringen vervangen of enkel degene die stuk is ?
greetz
mmm zon grote klus is het niet (zeker met upsd vork) laats voor een vriend een xr250 keerringen vernieuwd. Ging allemaal perfect kreeg hem alleen niet uitelkaar (moet demper uitelkaar halen met speciaal gereedschap wat ook ik niet heb maar ff naar motorzaak gegaan los halen +keerringen erin laten zetten:10€ dus ach. Rest zelf gedaan en hij doet het weer perfect.
Als je toch bij de voorvork bezig ben meteen ff balhoofd doorsmeren
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 460
- Lid geworden op: zo sep 22, 2002 06:23
- Locatie: Tussen de olde wieven !
Voorvork kan ook van Marzochi zijn, keerringen altijd per 2 vervangen.
Kijk eens op de site van de Amerikaanse Huskie importeur voor een gebruikershandleiding, kun je probleemloos binnenhalen en uitprinten (250 pagina's !!).
Hierin staat ook het vervangen van een lekke voorvork keerring beschreven.
Het kan, zoals Rudy zegt, dat je speciaal gereedschap nodig hebt (een speciale plunjer om van binnenuit iets te blokkeren zodat je binnen-en buitenpoot van elkaar kunt losmaken).
Dit kun je ook improviserend doen middels een houten bezemsteel.
Nieuwe olie erin en je bent weer het heertje !!!
Kijk eens op de site van de Amerikaanse Huskie importeur voor een gebruikershandleiding, kun je probleemloos binnenhalen en uitprinten (250 pagina's !!).
Hierin staat ook het vervangen van een lekke voorvork keerring beschreven.
Het kan, zoals Rudy zegt, dat je speciaal gereedschap nodig hebt (een speciale plunjer om van binnenuit iets te blokkeren zodat je binnen-en buitenpoot van elkaar kunt losmaken).
Dit kun je ook improviserend doen middels een houten bezemsteel.
Nieuwe olie erin en je bent weer het heertje !!!
hallo husky owner
die demper : glaswol heb ik geen goede ervaringen mee (dat gele spul)
ik heb het is als expiriment gebruikt maar het lag er naa een kwartier alweer uit HELEMAAL OPGEROOKT ik heb er nu APENHAAR in ja zal je denken wat een naam het is wittig van kleur en lijkt wel ietwat op glaswol
ik kocht het in een zak (war je zon 3 dempers mee kan vullen) voor 9euro bij mijn lokale dealer dit spul hangt er nu nog in (zeker 5maanden)
groetjes hans (cr fanatic)
die demper : glaswol heb ik geen goede ervaringen mee (dat gele spul)
ik heb het is als expiriment gebruikt maar het lag er naa een kwartier alweer uit HELEMAAL OPGEROOKT ik heb er nu APENHAAR in ja zal je denken wat een naam het is wittig van kleur en lijkt wel ietwat op glaswol
ik kocht het in een zak (war je zon 3 dempers mee kan vullen) voor 9euro bij mijn lokale dealer dit spul hangt er nu nog in (zeker 5maanden)
groetjes hans (cr fanatic)