sinds gisteren staat er een Husqvarna 250 van '94 in mijn garage
![Glimlach/Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Maar voor het zover is moet mijn Huskie eerst tip top in orde staan, want dat is ie nog niet
![Verdrietig/Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Dan het motorisch gedeelte, en hiervoor kan ik jullie hulp en/meningen heel goed gebruiken
![Knipoog/Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Die jonge gast die er mee reed mengde de benzine steeds aan 6%. Jawel 6%. Had ie steeds gedaan op instructie van de vorige (1ste) eigenaar. Bij mijn weten is die 6% toch wel flink overdreven en k dacht eerder dat 3% (met kwaliteitsolie) de normale regel is ?
Hierbij aansluitend nog : 98 ron te verkiezen boven 95 ?
De uitlaat mag dringend gereinigd worden, want ik heb gezien dat de olie er bijna letterlijk uitdrupt (nie moeilijk gezien die 6%).
En dan is er nog het (althans voor mij) grootste probleem. Als de moto warm staat is ie niet meer aan de praat te krijgen. Die gast gaf me de raad om een halve minuut voor het stilleggen van de motor, de gaskraan dicht te draaien
![Verdrietig/Sad :-(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Nu, kan de oorzaak hiervan liggen in het benzinemengsel van 6% of is dit zuiver een afstellingsprobleem ? Eveneens is het stationair draaien ook veel te hoog volgens mij. Dus misschien toch maar naar de dealer om heel de boel te laten nakijken ?
Welke gevolgen heeft dit 6% rijden voor bijv. de zuiger ?
Sorry voor de vele -misschien wel stomme vragen- maar t is van niet beter weten
![Lachen/Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
ps: voor de huskie-freaks : is er een site waar alle modellen van de jaren 90 op afgebeeld staan met techn. specificaties ? Heb al verschillende sites bezocht maar vind de mijne nergens (toch niet in de witte kleurstelling), ook niet via google afbeeldingen
![Verdrietig/Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
groeten, bedankt voor de komende reacties
en hopelijk ben ik welkom op dit leerrijk forum