Fabrieksmotoren met versnellingsbak problemen

Links, nieuwtjes, verhalen en andere informatie over rallies en races als Dakar etc.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

:roll:
Ja, dan ben je fabrieksrijder en rij je op de beste motoren die er te vinden zijn voor ralley's en dan heb je om de haverklap versnellingsbak problemen.
Lees een artikel in moto73 over Frans. die vertelt:"we rijden 1000km op een dag, steeds 7 rondjes van 35km, afstappen, andere rijder erop, en weer gassen. We proberen de boel kapot te krijgen, maar slechts kleine dingetjes gaan kapot".
Noem het maar kleine dingetjes....... :wink:
Eens even vragen hoe Pujol er over denkt, of nee wacht, Despres!
Mannen die kans maken om de Dakar te winnen, op door en door getest fabrieks materiaal.
Kan KTM nou echt geen versnellingsbak maken, die niet kapot gaat. Ik bedoel maar, vorig jaar geen enkele klacht gehoord over die bak.
Ok, ooit in de 6-daagse lieten alle onstekingssoldeertjes los, omdat het wat heet werd. Tegenwoordig zullen ze wel zilversoldeer gebruiken, maar die bak problemen...?
Het blijft een vreemd verhaal...... :?:

Ik lees zojuist, dat Frans V. ook versnellingsbak problemen heeft vandaag :cry:
:x
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Ik las het ook net ja.

11:47 - bike
Broken gearbox for Verhoeven

Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION Victim of a broken gearbox on km 198 of the special stage of the day, Dutch biker Frans Verhoeven is now waiting for his assistance team.
Ik snap er idd ook weinig van maar misschien zijn ze toch over de grens gegaan met het steeds lichter maken van allerlei onderdelen. En ik vraag me af of het sleutelen en bijvoorbeeld olie verversen in andere condities (lees:zand/stof) er ook niet mee te maken heeft... (Omdat eerder die problemen niet aan de orde waren)
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

huskie schreef: Kan KTM nou echt geen versnellingsbak maken, die niet kapot gaat. Ik bedoel maar, vorig jaar geen enkele klacht gehoord over die bak.
Ik zal eens de foto's van de baktandwielen van mijn EXC neerzetten. Ik schrok me kapot hoe ver ik die als trage hobby rijder al naar de filestijnen had geholpen. Viel me erg tegen. En dan schakel ik ook zelfs nog bijna altijd met gebruik van de koppeling.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

OK
Ik ben benieuwd naar de foto's Speed.
Vertel ook even hoe lang je de motor hebt of hoe veel je ermee gereden hebt. Of hoeveel uur erop de motor staat, hoe je rijstijl is.
# 442
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Nou nou, ik vind de reakties wat lauwtjes op dit topic, moet ik toegeven.
Ik had, zeker nu Frans Verhoeven zo'n deceptie meemaakt, in iedergeval iedere nederlander met een KTM :wink: , verwacht dat er heel wat over deze problemen zou worden gespeculeerd.
Zoals we altijd in een forum doen :lol:
Maar we vinden het dus een normale zaak, dat fabrieks ktm's, problemen met zoiets simpels als een versnellingsbak hebben :?:

ps:ik moet helaas nu wel toegeven dat, gezien de eurosport beelden, het bij Frans waarschijnlijk een lager probleempje was :oops:
En dan nog een keer :oops: , lees net in het andere topic dat het een gebroken uitgaande as is geworden(van de versnellingsbak, dat wel :) )
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Kan iemand mij uitleggen hoe Frans na 6 uur zijn weg weer heeft kunnen vervolgen. De tanwiel-as lag er gewoon los in. Niet te repareren met wat hij in zijn rugzak heeft.

Kan toch niet anders dan dat hij midden in de woestijn een ander motorblok heeft moeten monteren.

A: mag dat?

B: ze kunnen / mogen niet communiceren. Hoe kan die servicetruck hem dan vinden met dat nieuwe blokje aan boord.

Of ging het anders?

Dit bedoel ik nou met RTL Dakar. Erg jammer dat ze niet aan Frans vragen hoe hij dit opgelost heeft.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Fox-kid schreef:
Dit bedoel ik nou met RTL Dakar. Erg jammer dat ze niet aan Frans vragen hoe hij dit opgelost heeft.
Wat mij opviel was dat in het eerste interview Frans zijn helm met sponsoren logo's keurig op zijn zadel had gezet zodat de camera het ook zag.

In het laatste interview werd zorgvuldig een close-up gefilmd zodat de sponsornamen niet in beeld komen. Frans heeft blijkbaar geen zendtijd gekocht, maar als fabrieksrijder is dat ook minder nodig.

Het blijft natuurlijk commerciele TV, maar ook dan kan je niet om de beste Nederlandse motorrijder heen.

Gelukkig maar.
smurf.
Tikka
Berichten: 15
Lid geworden op: do mei 04, 2006 22:13

Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Dank je! Had inmiddels via Enduro.nl een linkje gevonden naar Verhoeven zijn eigen site. Erg boeiend verhaal overigens. Vooral hoe hij over Teus Visser heen sprong!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Fox-kid schreef:Dank je! Had inmiddels via Enduro.nl een linkje gevonden naar Verhoeven zijn eigen site. Erg boeiend verhaal overigens. Vooral hoe hij over Teus Visser heen sprong!
Jammer dat daar geen foto van is, kan me nog een stukje herinneren uit Travis Pastrana z'n film Revelation 199. Daar doet TP dat ook in een MXDN wedstrijd. Prachtig om te zien! :D
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

huskie schreef:Nou nou, ik vind de reakties wat lauwtjes op dit topic, moet ik toegeven.
Huskie er zijn hier teveel tevreden KTM rijders en dan praat je natuurlijk niet graag over kapotte KTM versnellingsbakken :). Op zich vallen de problemen ook wel weer mee en rijdt Depres toch nog steeds op de 2e plek, na een kapotte bak en worden alle top plaatsen door KTM rjders bezet en hebben Yamaha en Honda toch niet echt kunnen profiteren.
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ach... ik kan me herinneren dat een eerdere Dakar juist alle Yamaha bakken kapot gingen. Kan gebeuren, toch? Natuurlijk is het niet handig en hadden ze wellicht anders of beter moeten testen maar wat mij betreft is het normaal dat ze nog wat dingen tegenkomen. Als het volgend jaar nog slechter wordt dan zou ik me wel zorgen gaan maken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Sanne schreef:OK
Ik ben benieuwd naar de foto's Speed.
Vertel ook even hoe lang je de motor hebt of hoe veel je ermee gereden hebt. Of hoeveel uur erop de motor staat, hoe je rijstijl is.
Zie het Winterbeurt topic:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... 1290#51290
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Gebruikersavatar
Sanne
Berichten: 640
Lid geworden op: za dec 13, 2003 13:18
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Aha, dat ziet er idd niet zo fraai uit.
Je rijdt altijd met koppeling zeg je?
Rij je de enduro's?
# 442
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Sanne schreef:Aha, dat ziet er idd niet zo fraai uit.
Je rijdt altijd met koppeling zeg je?
Rij je de enduro's?
Meer dan 90% schakel ik met de koppeling. Ik rij er alleen offroad mee (en dus ook de bekende offroad ritten)
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Plaats reactie