Fabrieksmotoren met versnellingsbak problemen
Moderator: ghulst
Ja, dan ben je fabrieksrijder en rij je op de beste motoren die er te vinden zijn voor ralley's en dan heb je om de haverklap versnellingsbak problemen.
Lees een artikel in moto73 over Frans. die vertelt:"we rijden 1000km op een dag, steeds 7 rondjes van 35km, afstappen, andere rijder erop, en weer gassen. We proberen de boel kapot te krijgen, maar slechts kleine dingetjes gaan kapot".
Noem het maar kleine dingetjes.......
Eens even vragen hoe Pujol er over denkt, of nee wacht, Despres!
Mannen die kans maken om de Dakar te winnen, op door en door getest fabrieks materiaal.
Kan KTM nou echt geen versnellingsbak maken, die niet kapot gaat. Ik bedoel maar, vorig jaar geen enkele klacht gehoord over die bak.
Ok, ooit in de 6-daagse lieten alle onstekingssoldeertjes los, omdat het wat heet werd. Tegenwoordig zullen ze wel zilversoldeer gebruiken, maar die bak problemen...?
Het blijft een vreemd verhaal......
Ik lees zojuist, dat Frans V. ook versnellingsbak problemen heeft vandaag
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Ik las het ook net ja.
Ik snap er idd ook weinig van maar misschien zijn ze toch over de grens gegaan met het steeds lichter maken van allerlei onderdelen. En ik vraag me af of het sleutelen en bijvoorbeeld olie verversen in andere condities (lees:zand/stof) er ook niet mee te maken heeft... (Omdat eerder die problemen niet aan de orde waren)
11:47 - bike
Broken gearbox for Verhoeven
Nr 14, FRANS VERHOEVEN - KTM, SUPER PRODUCTION Victim of a broken gearbox on km 198 of the special stage of the day, Dutch biker Frans Verhoeven is now waiting for his assistance team.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ik zal eens de foto's van de baktandwielen van mijn EXC neerzetten. Ik schrok me kapot hoe ver ik die als trage hobby rijder al naar de filestijnen had geholpen. Viel me erg tegen. En dan schakel ik ook zelfs nog bijna altijd met gebruik van de koppeling.huskie schreef: Kan KTM nou echt geen versnellingsbak maken, die niet kapot gaat. Ik bedoel maar, vorig jaar geen enkele klacht gehoord over die bak.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
OK
Ik ben benieuwd naar de foto's Speed.
Vertel ook even hoe lang je de motor hebt of hoe veel je ermee gereden hebt. Of hoeveel uur erop de motor staat, hoe je rijstijl is.
Ik ben benieuwd naar de foto's Speed.
Vertel ook even hoe lang je de motor hebt of hoe veel je ermee gereden hebt. Of hoeveel uur erop de motor staat, hoe je rijstijl is.
# 442
Nou nou, ik vind de reakties wat lauwtjes op dit topic, moet ik toegeven.
Ik had, zeker nu Frans Verhoeven zo'n deceptie meemaakt, in iedergeval iedere nederlander met een KTM , verwacht dat er heel wat over deze problemen zou worden gespeculeerd.
Zoals we altijd in een forum doen
Maar we vinden het dus een normale zaak, dat fabrieks ktm's, problemen met zoiets simpels als een versnellingsbak hebben
ps:ik moet helaas nu wel toegeven dat, gezien de eurosport beelden, het bij Frans waarschijnlijk een lager probleempje was
En dan nog een keer , lees net in het andere topic dat het een gebroken uitgaande as is geworden(van de versnellingsbak, dat wel )
Ik had, zeker nu Frans Verhoeven zo'n deceptie meemaakt, in iedergeval iedere nederlander met een KTM , verwacht dat er heel wat over deze problemen zou worden gespeculeerd.
Zoals we altijd in een forum doen
Maar we vinden het dus een normale zaak, dat fabrieks ktm's, problemen met zoiets simpels als een versnellingsbak hebben
ps:ik moet helaas nu wel toegeven dat, gezien de eurosport beelden, het bij Frans waarschijnlijk een lager probleempje was
En dan nog een keer , lees net in het andere topic dat het een gebroken uitgaande as is geworden(van de versnellingsbak, dat wel )
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Kan iemand mij uitleggen hoe Frans na 6 uur zijn weg weer heeft kunnen vervolgen. De tanwiel-as lag er gewoon los in. Niet te repareren met wat hij in zijn rugzak heeft.
Kan toch niet anders dan dat hij midden in de woestijn een ander motorblok heeft moeten monteren.
A: mag dat?
B: ze kunnen / mogen niet communiceren. Hoe kan die servicetruck hem dan vinden met dat nieuwe blokje aan boord.
Of ging het anders?
Dit bedoel ik nou met RTL Dakar. Erg jammer dat ze niet aan Frans vragen hoe hij dit opgelost heeft.
Kan toch niet anders dan dat hij midden in de woestijn een ander motorblok heeft moeten monteren.
A: mag dat?
B: ze kunnen / mogen niet communiceren. Hoe kan die servicetruck hem dan vinden met dat nieuwe blokje aan boord.
Of ging het anders?
Dit bedoel ik nou met RTL Dakar. Erg jammer dat ze niet aan Frans vragen hoe hij dit opgelost heeft.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Wat mij opviel was dat in het eerste interview Frans zijn helm met sponsoren logo's keurig op zijn zadel had gezet zodat de camera het ook zag.Fox-kid schreef:
Dit bedoel ik nou met RTL Dakar. Erg jammer dat ze niet aan Frans vragen hoe hij dit opgelost heeft.
In het laatste interview werd zorgvuldig een close-up gefilmd zodat de sponsornamen niet in beeld komen. Frans heeft blijkbaar geen zendtijd gekocht, maar als fabrieksrijder is dat ook minder nodig.
Het blijft natuurlijk commerciele TV, maar ook dan kan je niet om de beste Nederlandse motorrijder heen.
Gelukkig maar.
smurf.
Dank je! Had inmiddels via Enduro.nl een linkje gevonden naar Verhoeven zijn eigen site. Erg boeiend verhaal overigens. Vooral hoe hij over Teus Visser heen sprong!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Jammer dat daar geen foto van is, kan me nog een stukje herinneren uit Travis Pastrana z'n film Revelation 199. Daar doet TP dat ook in een MXDN wedstrijd. Prachtig om te zien!Fox-kid schreef:Dank je! Had inmiddels via Enduro.nl een linkje gevonden naar Verhoeven zijn eigen site. Erg boeiend verhaal overigens. Vooral hoe hij over Teus Visser heen sprong!
Huskie er zijn hier teveel tevreden KTM rijders en dan praat je natuurlijk niet graag over kapotte KTM versnellingsbakken . Op zich vallen de problemen ook wel weer mee en rijdt Depres toch nog steeds op de 2e plek, na een kapotte bak en worden alle top plaatsen door KTM rjders bezet en hebben Yamaha en Honda toch niet echt kunnen profiteren.huskie schreef:Nou nou, ik vind de reakties wat lauwtjes op dit topic, moet ik toegeven.
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ach... ik kan me herinneren dat een eerdere Dakar juist alle Yamaha bakken kapot gingen. Kan gebeuren, toch? Natuurlijk is het niet handig en hadden ze wellicht anders of beter moeten testen maar wat mij betreft is het normaal dat ze nog wat dingen tegenkomen. Als het volgend jaar nog slechter wordt dan zou ik me wel zorgen gaan maken.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Zie het Winterbeurt topic:Sanne schreef:OK
Ik ben benieuwd naar de foto's Speed.
Vertel ook even hoe lang je de motor hebt of hoe veel je ermee gereden hebt. Of hoeveel uur erop de motor staat, hoe je rijstijl is.
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... 1290#51290
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Aha, dat ziet er idd niet zo fraai uit.
Je rijdt altijd met koppeling zeg je?
Rij je de enduro's?
Je rijdt altijd met koppeling zeg je?
Rij je de enduro's?
# 442
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Meer dan 90% schakel ik met de koppeling. Ik rij er alleen offroad mee (en dus ook de bekende offroad ritten)Sanne schreef:Aha, dat ziet er idd niet zo fraai uit.
Je rijdt altijd met koppeling zeg je?
Rij je de enduro's?
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS