Weet iemand wat voor een motorblok Frans V en de andere fabriekrijders mee rijden.
Aantal cil.
cilinderhoek t.o.v. elkaar
aantal caberateur.
etc.
motorblok fabriek KTM
Moderator: ghulst
# 442
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
1
0 graden
1
0 graden
1
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Maar waarom dan 2 dempers?
# 442
Zoveel begrijp ik zelfs.
Ik zal de vraag anders stellen: Wat is de toegevoegde waarde van 2 dempers i.p.v. één?
Wanneer je er één demper van maakt heb je de helft zoveel gewicht
Ik zal de vraag anders stellen: Wat is de toegevoegde waarde van 2 dempers i.p.v. één?
Wanneer je er één demper van maakt heb je de helft zoveel gewicht
# 442
Misschien de volgende suggesties:
Betere gewichtsverdeling(L+R)
Meer koeling(door meer opp. aan de uitlaat)
Meer PK doordat de vlamfronten appart naar buiten kunnen en elkaar niet gezamelijk treffen in dezelfde demper.
Betrouwbaarder, spreiding van risico.
Of ga ik nu te ver?
Betere gewichtsverdeling(L+R)
Meer koeling(door meer opp. aan de uitlaat)
Meer PK doordat de vlamfronten appart naar buiten kunnen en elkaar niet gezamelijk treffen in dezelfde demper.
Betrouwbaarder, spreiding van risico.
Of ga ik nu te ver?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idd dat is de reden pHreaC, je hebt om een stille uitlaat te maken redelijk veel inhoud nodig in de demper. Met een demper wordt die nogal groot.
Je gaat er niet vanuit dat je buiten de cilinder een vlamfront hebt. Verbranding is namelijk vrijwel afgelopen. Uitlaten worden vaak juist verbonden met elkaar om vermogenswinst te halen.
http://img.timeinc.net/mx/content/image ... R-twBG.jpg
2 dempers is meer risico, 2 keer zoveel kans dat er een stuk gaat. Met een demper/uitlaat stuk kun je al niet meer normaal rijden.mark20v schreef:Misschien de volgende suggesties:
Betere gewichtsverdeling(L+R)
Meer koeling(door meer opp. aan de uitlaat)
Meer PK doordat de vlamfronten appart naar buiten kunnen en elkaar niet gezamelijk treffen in dezelfde demper.
Betrouwbaarder, spreiding van risico.
Of ga ik nu te ver?
Je gaat er niet vanuit dat je buiten de cilinder een vlamfront hebt. Verbranding is namelijk vrijwel afgelopen. Uitlaten worden vaak juist verbonden met elkaar om vermogenswinst te halen.
http://img.timeinc.net/mx/content/image ... R-twBG.jpg
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Voor de woestijn niet maar voor je eigen concentratie wel als je er zo lang per dag op moet zitten.Zot schreef:Hmmm, die dingen zijn vrijwel ongedempt. Heb je in de woestijn ook niet nodig.
Jaren geleden bij het Supermotarden reed Rudi Versteeg al met zo'n dubbel Akrapovic systeem op zijn 660 Factory Replica en daarbij viel me altijd op hoe anders zo'n ding klonk. Niet perse stiller maar wel veel zwaarder en doffer. Een stuk minder irritant als de rest na een dagje langs de lijn staan. Ik denk dat het beter flowed dan een enkel systeem en dat het extra gewicht op de koop toe wordt genomen. Het geluid zal wel een leuke bijkomstigheid zijn.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Aangezien ze ook over de openbare weg rijden neem ik aan dat ze wel aan bepaalde eisen moeten voldoen.Zot schreef:Hmmm, die dingen zijn vrijwel ongedempt. Heb je in de woestijn ook niet nodig.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
Ik heb in december het genoegen mogen smaken 2 zondag ochtenden met Frans rond te boenderen, en ik kan je zeggen: zo'n 660 maakt een hoop herrie. Die komt door geeneen keuring heen. (ik denk dat ze in Handel een oogje dichtknepen) Maar inderdaad, een prettig donker geluid.Rudy schreef:Aangezien ze ook over de openbare weg rijden neem ik aan dat ze wel aan bepaalde eisen moeten voldoen.Zot schreef:Hmmm, die dingen zijn vrijwel ongedempt. Heb je in de woestijn ook niet nodig.
smurf.
Dank, dank.
Hoe zit het met het vermogen?
Caburatie, merk, type?
Nokkenas, boven liggend?
Aantal kleppen?
Compressie verhouding?
etc.
Hoe zit het met het vermogen?
Caburatie, merk, type?
Nokkenas, boven liggend?
Aantal kleppen?
Compressie verhouding?
etc.
# 442
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Mij lijkt het puur een verhaal van vermogen. De beide pijpen zijn op deze manier exact even lang en dat levert het meeste vermogen op, en doordat er nauwelijks bochten in de pijp zitten heeft de pijp zo ook nauwelijks weerstand.
De uitlaatdempers zijn nauwelijks dempers, maar zullen wel wat geluid afvlakken (de 660 RR van Marcel Vermeij bij de MS 1000 twee jaar terug was ook niet bepaald stil te noemen) Geluid komt IMHO op de 3e (?) plaats, eerste is vermogen, 2e is ruimte voor de tanks, 3e is misschien het geluid. Maargoed, dan steek je maar doppen in je oren.
Google helpt:
De uitlaatdempers zijn nauwelijks dempers, maar zullen wel wat geluid afvlakken (de 660 RR van Marcel Vermeij bij de MS 1000 twee jaar terug was ook niet bepaald stil te noemen) Geluid komt IMHO op de 3e (?) plaats, eerste is vermogen, 2e is ruimte voor de tanks, 3e is misschien het geluid. Maargoed, dan steek je maar doppen in je oren.
Google helpt:
De 690 zal zeker niet minder vermogen hebben, dunk me...Technische gegevens KTM 660 rally Replica :
Motor Motor 1-Cylinder, 4-Takt Motor
De cilinderinhoud 654 cc
Boring/Slag 102 / 80 mm
Compressie 11.5:1
Koppel 69.5 Nm / 6000 rpm
Vermogen ca. 65 PS / 7500 rpm
Starter Electrische starter
Versnellingsbak 5 versnellingen, gesynchroniseerd
De carburator Keihin FCR 41
De kleppenbediening 4 V / OHC met Roltuimelaar
Smering Drukomloop smering met 2 Eatonpompen
Primaire aandrijving 31 : 79
Overbrenging 16:44
De Koeling Vloeistofkoeling
De koppeling Meerschijven koppeling in olie, hydraulisch bekrachtigd
De ontsteking Kokusan DC-CDI4K5
En de 690:
5 pk en een versnelling meer.....(en of dat nou een goed idee geweest is )
Engine Type Single cylinder, 4-stroke
Displacement (cc) 654
Bore x Stroke (mm) 102 / 80
Compression ratio 11.5:1
Max. torque 69.5 Nm / 6000 rpm
Performance approx. 70 HP / 7500 rpm
Starter Electric starter
Transmission 6 gears
Carburetor Keihin FCR 41
Control 4V / OHC
Lubrication Pressure lubrication with 2 oil pumps
Primary ratio 36:79
Final drive X-ring 5/8 x 1/4"
Cooling Liquid cooled
Clutch Wet multi-disc clutch, operated hydraulically
Ignition Kokusan DC-GP 93-59