koppeling probleem

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

zappa.suzuki

na een tijdje terug m'n koppeling verbrand te hebben, heb ik deze kompleet vervangen met een set van hessler inclusief extra steke veren.
heb er nu 1000km mee gereden.
als de motor nog niet goed warm is en ik gas geef met de koppeling
in gaat deze aan de wandel op het moment dat de toeren weer naar beneden zaken.
heb geen speling op de kabel en met een warme motor heb ik
een vrije slag van zo'n 3cm voor dat de koppeling pakt..
rara hoe kan dat?
en hoe los ik het op? :(

hou ze heel zappa
drekmaster

olie te dik?Blijven de platen wel is aan elkaar plakken.
zappa.suzuki

ik gebruik 10w40, als aangegeven op het blok, half sythtisch, gaat al 20.000km goed..
Zeeuwse Klei

Heb je de centrale koppelingsmoer los gehad?
zappa.suzuki

nee, ik heb alleen de platen en veren vervangen..
MuddyWater

Stuur Hessler even een mailtje ..... hij weet 10 tegen één wat de oplossing is en wil altijd graag helpen...... heeft mij 's avonds laat telefonisch wel uit de elende geholpen
zappa.suzuki

he helder water, hessler wist het inderdaad, vulbus+ringen in het koppelingshuis zijn slecht, probeer ze te bestellen maar het gaat een beetje langzaam.. hij heeft het druk..
sta ik zo in de vorst op de stoep m'n koppeling te maken :x-mas:
ps bevriest modder water? :wink:
groet zappa
MuddyWater

aardige vent hoor die Hessler ..... hij organiseert trouwens ook regelmatig Off the Road dagen voor Bigs en andere Off roads van meer dan 160 kg ... ook erg leuk om eens mee te maken ... en leerzaam
zappa.suzuki

he muddy, heb jij het nummer van hessler?
probeer de spullen van m'n koppeling te bestellen maar krijg al 2 weken geen reactie..
en m'n blok klinkt steeds rotter.. nummer op z'n site klopt niet[meer]
bvd zappa
Max_Kool

Je bent niet de enige die effe niks hoort van Stefan. :cry: Ik denk dat ze het erg druk hebben.
zappa.suzuki

als je het over de duivel hebt :twisted:
stuurde me net een mailtje kan ik de spullen eindelijk bestellen..
hij leeft nog :toost:
dus jongens, nu snel zijn
gr zappa
Zeeuwse Klei

Het gebeurt met de koppeling van de Soezen weleens dat de steunring achter het koppelingshuis wat inloopt, en de lagerbus waarom de koppelingskorf slijt ook weleens wat. Dan loopt de koppeling niet meer vrij en blijft ie met ingeknepen koppeling doorduwen.

Remedie is de koppelingskorf wat af te vijlen aan de achterkant, waardoor die weer vrijloopt, heb dat probleem zelf gehad. Was snel en goedkoop opgelost :wink:

Misschien heb je niks aan de informatie, maar misschien help ik er iemand mee uit de brand.
zappa.suzuki

bedankt voor de tip, weet via hessler wat het probleem is en welke spullen ik nodig heb maar ben al een maand bezig deze te bestellen
maar hij reageert al een maand niet :evil:
gr zappa
Max_Kool

Gewoon bestellen in de shop en er een mailtje achteraan sturen? Ik had bij mijn laatste bestelling ook zeer spaarzaam mailkontakt. Zelfs geen bevestiging van betaling. Ging om een stuurtje, tandwielen en wat andere zooi. Typisch spullen waar je bij Hessler nog even een mail achteraan moest sturen om aan te geven wat je nou precies nodig hebt.

Maar wel ineens een pakketje voor mijn deur. :lol:
zappa.suzuki

de spullen die ik nodig heb staan niet in de shop vermeld,
naar aanleiding van m'n koppelings probleem heeft hij aangegeven
wat ik nodig heb.
al paar keer om de rekening gevraagd met vermelding van wat ik nodig
heb maar.. niks
ergens anders bestellen heeft weinig zin, weet uit ervaring dat als je iets raars besteld het het uit japan moet komen.. en dat duurt lang :twisted:
wacht nog maar even af.. :?
MuddyWater

Volgens mij heeft Max gelijk hoor ..... Stefan is gewoon een liefhebber die graag lekker wil rijden en sleutelen ....... en dan moet hij ook nog die winkel runnen .....
:? :?
MuddyWater

fijn die emoticons ....javascript:emoticon('8)')
zappa.suzuki

yes spullen zijn vandaag verstuurt :D , kan dit weekend aan de slag. maak er maar gelijk een groote beurt van, kleppen ,balansketting, koppeling, remblokken achter en de gaskabels die beginnen te ravellen :P heb weer wat te doen :toost:
tyler99

zappa.suzuki schreef:yes spullen zijn vandaag verstuurt :D , kan dit weekend aan de slag. maak er maar gelijk een groote beurt van, kleppen ,balansketting, koppeling, remblokken achter en de gaskabels die beginnen te ravellen :P heb weer wat te doen :toost:

jammer dat ik moet werken van het weekend....anders had ik graag even meegekeken bij je.. 8) ..koppeling moet ik ook gaan doen,wil ook de kleppen enzo gaan doen...waar haal jij die pakkingsets vandaan??

succes ermee in ieder geval...

greetzzz :D
veni,vidi,vaginalis (ik kwam en zag dat het kut was)
zappa.suzuki

he tyler, moet zelf zaterdag werken, ga zondag of maandag aan de slag. weet niet of je dan wel mee kan kijken maar dan pakken we die er van jou er gelijk bij.. zie niet waar je woont maar woon zelf in hartje utrecht, heb geen garage maar wel een erg rustig pleintje voor de deur.. als je in de buurt woont en een warme droge garage hebt 'wil' :wink: ik ook wel bij jou langs rijden.. moet ieder geval nu wel m'n koppeling en gas kabels doen anders gaat het niet goed.. kan je niet deze week niet wil ik je wel een andere keer helpen..
pakingen haal ik bij hesler, motozoom of m'n motor boer afhakelijk waar ik de rest van het spul bestel maar ik gebruik ze zo en zo toch 2 tot 3 keer
als je aan een kant van de pakking een beetje vet smeerd komen ze de volgende heel los en kan je ze nog een keer gebruiken :lol:
zou je ketting uit een stuk kopen, haal je de achterbrug los en gooi je hem er zonder klinken omheen, is bijna net zo snel als klinken maar je hebt dan geen zwak punt in je ketting..
koppelins platen vervangen is simpel. a rem los- voet steun er af - carter beschermer eraf- koppelings kabel los-alle m8 boutjes los ook die in het midden van de carterdeksel- tikje op het carter en trekken maar-rest wijst zich van zelf. let op scherpe kant van ijzeren platen aan de buiten zijden. vervangings set keurkplaten zijn allemaal het zelfde in tegen stelling van de orginele. na montage van carter koppelingshevel los halen en weer in hoek van 90 graden zetten.
laat maar weten of je wil 'meekijken' of dat je een andere keer hulp nodig hebt dan spreken we wat af
zappa
hou hem heel
tyler99

Jippie..kan weer inloggen...!!! :P

Tja...ik heb nu eerst het blok goed schoongemaakt en dan maar kijken waar die olielekkage vandaan komt....denk zelf bij de cilinderkop... :(

Nu gaat de koppeling ook heel zwaar en.de koppelingshendel veert niet goed terug....lees :langzaam.

Kan ook de koppelingskabel zijn die versleten is...eerst dat maar eens verhelpen..dan kijken wat de koppeling doet...ik vermoedt allamaal dat die toch vervangen moet worden...Motor is nu geddeltelijk gestript...wel zielig gezicht....Ik heb op het moment geen sleutelruimte....moet ook alles in de tuin of op mijn werk doen.Op mijn werk wel een goede sleutelruimte...maar daar sleutel ik alleen als ik de n8 dienst heb..lol

zal eens kijken of ik wat piccies kan plaatsen (als deze niet te groot zijn)

greetzzzz tyler
tyler99

ploatjes!!! :D
zappa.suzuki

biggie ziet er strak uit, balen van de olie lekage.. hoop dat het je kabel is maar dat door slipen in een hoge versnelling doet me toch denken aan m'n eigen koppeling toen ik hem verbrand had. toen deze uit elkaar ging om de schade te bekijken en overgoten werd met dikke olie en weer in elkaar werd gezet deed deze in het begin bijna normaal de eerste 500km.. daarna begon de ellende weer :evil:
sterkte
tyler99

Koppelings kabel losgehaald ...wordt een beetje gaar..niet gerfeld of zo,maar best wel wat roest aan....ingespoten met wd40...koppeling lijkt het weer een beetje te doen.....nog ff goed testen dalijk..kloteweer nu... :(

dalijk werken en het frame op mijn werk een beetje bewerken....en nog wat onderdelen spuiten....ik wil de uitlaatbocht ook nog ff spuiten..maar denk dat het geen makkelijk karwei gaat worden om die los te maken.... :roll:

toch nog maar voor de zekerheid wel ff koppelingsplaten bestellen...en een nieuwe kabel...

greetz....
BIG88

bij de koppelings is het vaste prik dat er vocht in de laatste bocht blijft staan (laagste punt) dat levert dan weer roest op waardoor hij zwaar gaat lopen
soms als je de kabel los haalt gaat het zo zwaar dat je hem met de hand niet meer in beweging krijgt , en je afvraagt hoe het nog heeft kunnen werken
have BIG fun

D.F.M.T.
Plaats reactie