vijf tips aan de constructeurs...

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

Welke vijf tips zouden jullie aan de constructeurs geven mbt hun offroadmotoren?

Greetzzz, villard
0X
Erik V
Berichten: 466
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 23:33
Locatie: Vlijtingen(Riemst)

Standaard stuur-en radiatorbeugels zouden een goed begin zijn.
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Oliezeefjes die niet verkeerd om gemonteerd kunnen worden

(don't ask)
schildertje
Berichten: 654
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
Locatie: gelderland offroadland
Contacteer:

:evil: screw de EU en zet een fatsoenlijke zijstandaard op de fietsen :evil:
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Maak 'm niet te duur :shock:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
oossie
Berichten: 387
Lid geworden op: wo aug 04, 2004 13:02
Contacteer:

een uitlaat die aan de db eisen voldoet
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

is dat alles?
0X
fazy
Berichten: 88
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 16:05
Locatie: Noppenland

Een onmiddellijk-proper-na-modderig-ritje knop :sleeping:
DR-Z 400
Estivie
Berichten: 381
Lid geworden op: di dec 23, 2003 22:48
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

mmmm... als we toch mogen zeveren:

Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus :lol:
Montesa Cota 315R
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

-standaard gepoedercoat
-standaard 19" in enduromotoren
-homologeerbare crossmototoren (zoals vroeger)
-meer samenwerking met aftermarket merken voor betere eindafwerking (yamaha+renthal,gasgas+grimeca,hebo,ohlins (al enkele vb'en))

-.....
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
fazy
Berichten: 88
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 16:05
Locatie: Noppenland

Een volwaardige kilométrique is een gemak. Had enkel een dagteller en da's voor mij echt wel te weinig. Een Sigma tellertje is een goed alternatief.
DR-Z 400
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Cardan of dichte ketting tunnel.
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.

als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

gassen schreef:Cardan of dichte ketting tunnel.
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.

als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting :roll:
Daar moeten we eens werk van maken!!! :lol:
0X
baksteen
Berichten: 44
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 15:55
Locatie: Netherlands
Contacteer:

Estivie schreef:mmmm... als we toch mogen zeveren:

Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus :lol:
Witte motor kopen en blauw/rode banen erop schilderen en nors doch vriendelijk zwaaien als je er 1 tegenkomt....succes verzekerd *D
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

De motor in verschillende maten voorzien: small, medium, high.
Vooral qua zadelhoogte dan. :?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Fee
Berichten: 132
Lid geworden op: di dec 05, 2006 15:47

Het blok zodanig uitvoeren dat het minder kwetsbaar is voor stenen/steenslag en zodanig uitvoeren dat die motor niet 10 kg zwaarder wordt van alle klei die erin/tussen blijft hangen... een beetje is natuurlijk niet te vermijden... maarja.. ze zien maar! :lol:
E=MC2
pHreaC
Berichten: 513
Lid geworden op: za nov 26, 2005 13:31
Locatie: WESTERLO

-tweetakt met injectie die eenvoudig bij te sturen is via pc
-gemakkelijk te verwijderen/installeren weg-kit
-onderhoudsvriendelijke eindoverbrenging
-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
-minder gewicht
-zelfde stukken voor verschillende merken : standaard oliefilter, luchtfilter, naven... dit moet de prijs toch drukken naar aftermarket toe
-....
Afbeelding
baksteen
Berichten: 44
Lid geworden op: wo aug 25, 2004 15:55
Locatie: Netherlands
Contacteer:

pHreaC schreef:

-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
Ik denk dat we daarvoor toch echt bij de nederlandse staat moeten zijn....een motor komt uit de fabriek voor 1 prijs....daarna komen de echte kosten pas..:X:X
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

baksteen schreef:
pHreaC schreef:

-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
Ik denk dat we daarvoor toch echt bij de nederlandse staat moeten zijn....een motor komt uit de fabriek voor 1 prijs....daarna komen de echte kosten pas..:X:X
niet aleen bij de nederlandse.... tel de belgische er ook maar bij... zeg maar de EU.... eens daarbuiten is het VEEEEEEL goedkoper
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
FastR
Berichten: 10
Lid geworden op: wo dec 27, 2006 19:21
Locatie: maasmechelen

standaard gps :scrambleup:
older Budweiser..
Bikevouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: do jul 06, 2006 18:01
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Een snelwisselsysteem voor wielen !!
henkzelf
Berichten: 422
Lid geworden op: zo nov 17, 2002 21:20
Locatie: Brabant
Contacteer:

* minimaal 14 tands voortandwiel ivm slijtage
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug
hornet911
Berichten: 570
Lid geworden op: vr apr 29, 2005 19:33
Locatie: ERPE - BELGIË

henkzelf schreef:* minimaal 14 tands voortandwiel ivm slijtage
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug
Vergeet het balhoofd niet!!
0X
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Is inderdaad geen overbodige luxe, een balhoofd :twisted:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

ktm exc racing 4 takt.

- oliedrukmeter of waarschuwingslampje op het stuur.(voor al je oliepomp het begeven heeft)

- frame buis boven de cilinderkop een kleine 2 centimeter verder naar boven plaatsen , zodat het makkelijker wordt om de cilinder en cilinderkop te verwijderen (bijv als je een nieuwe zuiger moet) en het blok in het frame kan blijven zitten. (kan nu ook ,maar is wat lastig) .

- plug met oliezeef onderin het blok ....deze zou eigenlijk uit een degelijk stukje materiaal vervaardigd moeten worden , daar de inbus kop vrijwel altijd stuk draait.

- de radiateurs zouden iets dikker kunnen , zodat ze meer een stootje kunnen hebben .

- heren Kronreif en Trunkenpolz uit Mattighofen ... ga alsjeblieft weer terug naar het plastic van de modellen van VOOR 2007 ... wat er nu opzit is werkelijk niet om aan te zien.
4 strokes only !!
Plaats reactie