Welke vijf tips zouden jullie aan de constructeurs geven mbt hun offroadmotoren?
Greetzzz, villard
vijf tips aan de constructeurs...
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 654
- Lid geworden op: wo sep 27, 2006 20:52
- Locatie: gelderland offroadland
- Contacteer:
screw de EU en zet een fatsoenlijke zijstandaard op de fietsen
een uitlaat die aan de db eisen voldoet
mmmm... als we toch mogen zeveren:
Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus
Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus
Montesa Cota 315R
-standaard gepoedercoat
-standaard 19" in enduromotoren
-homologeerbare crossmototoren (zoals vroeger)
-meer samenwerking met aftermarket merken voor betere eindafwerking (yamaha+renthal,gasgas+grimeca,hebo,ohlins (al enkele vb'en))
-.....
-standaard 19" in enduromotoren
-homologeerbare crossmototoren (zoals vroeger)
-meer samenwerking met aftermarket merken voor betere eindafwerking (yamaha+renthal,gasgas+grimeca,hebo,ohlins (al enkele vb'en))
-.....
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Cardan of dichte ketting tunnel.
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.
als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.
als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Daar moeten we eens werk van maken!!!gassen schreef:Cardan of dichte ketting tunnel.
Middenbok en op de juiste plek geplaatst.
Snelsluiters ipv bouten.
Luchtfilter zo hoog mogelijk en zeker niet aan de zijkant.
Voldoende ruimte om afstellingen snel te kunnen doen.
als ik alles zo terug lees komt een husa in de richting
Witte motor kopen en blauw/rode banen erop schilderen en nors doch vriendelijk zwaaien als je er 1 tegenkomt....succes verzekerd *DEstivie schreef:mmmm... als we toch mogen zeveren:
Een "onzichtbaar voor boswachters en politie"-modus
Het blok zodanig uitvoeren dat het minder kwetsbaar is voor stenen/steenslag en zodanig uitvoeren dat die motor niet 10 kg zwaarder wordt van alle klei die erin/tussen blijft hangen... een beetje is natuurlijk niet te vermijden... maarja.. ze zien maar!
E=MC2
-tweetakt met injectie die eenvoudig bij te sturen is via pc
-gemakkelijk te verwijderen/installeren weg-kit
-onderhoudsvriendelijke eindoverbrenging
-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
-minder gewicht
-zelfde stukken voor verschillende merken : standaard oliefilter, luchtfilter, naven... dit moet de prijs toch drukken naar aftermarket toe
-....
-gemakkelijk te verwijderen/installeren weg-kit
-onderhoudsvriendelijke eindoverbrenging
-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
-minder gewicht
-zelfde stukken voor verschillende merken : standaard oliefilter, luchtfilter, naven... dit moet de prijs toch drukken naar aftermarket toe
-....
Ik denk dat we daarvoor toch echt bij de nederlandse staat moeten zijn....een motor komt uit de fabriek voor 1 prijs....daarna komen de echte kosten pas..:X:XpHreaC schreef:
-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
niet aleen bij de nederlandse.... tel de belgische er ook maar bij... zeg maar de EU.... eens daarbuiten is het VEEEEEEL goedkoperbaksteen schreef:Ik denk dat we daarvoor toch echt bij de nederlandse staat moeten zijn....een motor komt uit de fabriek voor 1 prijs....daarna komen de echte kosten pas..:X:XpHreaC schreef:
-minder winstmarge - vergelijk moto hier vs moto usa
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: do jul 06, 2006 18:01
- Locatie: Hoofddorp
- Contacteer:
Een snelwisselsysteem voor wielen !!
* minimaal 14 tands voortandwiel ivm slijtage
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug
Vergeet het balhoofd niet!!henkzelf schreef:* minimaal 14 tands voortandwiel ivm slijtage
* geen "zwevende" kettingspanners die de achteras blokkeren bij het eruit trekken
* smeernippels op de link en achterbrug
ktm exc racing 4 takt.
- oliedrukmeter of waarschuwingslampje op het stuur.(voor al je oliepomp het begeven heeft)
- frame buis boven de cilinderkop een kleine 2 centimeter verder naar boven plaatsen , zodat het makkelijker wordt om de cilinder en cilinderkop te verwijderen (bijv als je een nieuwe zuiger moet) en het blok in het frame kan blijven zitten. (kan nu ook ,maar is wat lastig) .
- plug met oliezeef onderin het blok ....deze zou eigenlijk uit een degelijk stukje materiaal vervaardigd moeten worden , daar de inbus kop vrijwel altijd stuk draait.
- de radiateurs zouden iets dikker kunnen , zodat ze meer een stootje kunnen hebben .
- heren Kronreif en Trunkenpolz uit Mattighofen ... ga alsjeblieft weer terug naar het plastic van de modellen van VOOR 2007 ... wat er nu opzit is werkelijk niet om aan te zien.
- oliedrukmeter of waarschuwingslampje op het stuur.(voor al je oliepomp het begeven heeft)
- frame buis boven de cilinderkop een kleine 2 centimeter verder naar boven plaatsen , zodat het makkelijker wordt om de cilinder en cilinderkop te verwijderen (bijv als je een nieuwe zuiger moet) en het blok in het frame kan blijven zitten. (kan nu ook ,maar is wat lastig) .
- plug met oliezeef onderin het blok ....deze zou eigenlijk uit een degelijk stukje materiaal vervaardigd moeten worden , daar de inbus kop vrijwel altijd stuk draait.
- de radiateurs zouden iets dikker kunnen , zodat ze meer een stootje kunnen hebben .
- heren Kronreif en Trunkenpolz uit Mattighofen ... ga alsjeblieft weer terug naar het plastic van de modellen van VOOR 2007 ... wat er nu opzit is werkelijk niet om aan te zien.
4 strokes only !!