Gewoon om eens te kijken in welke mate we zelf meewerken aan ons positieve imago, rij jij zelf met een open uitlaat of altijd met een dB-killer?
Eerlijk antwoorden hé, we zijn hier geen politieke partij
Noppy
P.S. Als je met een standaard stille uitlaat rijd (stom, hoe kon ik die over het hoofd zien) dan mag je 'm met de hand even replyen; ik kan de poll nu niet meer wijzigen.
P.P.S. Voor mijn info: welke enduro's hebben eigenlijk standaard een stille uitlaat (<89dB), bestaan die dan? Zet het merk, model en/of typenummer van de motor er even bij, zodat wij wat leren over stille moteren en dat ze écht bestaan
dB Killer poll...
Moderator: ghulst
Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid
Beter een slecht karakter dan geen karakter
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
Standaard uitlaat, maar steeds zoveel mogelijk op het koppel rijdend, scheelt ook een hoop lawaai. Onlangs in Catalunya nog meerdere rijders die volgas gaven al kruipend voorbijgegaan. En ook aan de pomp scheelt dat op 100km tov andere 525 EXC bijna 1 liter.
tja en dat weten we hioer op de veluweHouten Klaas schreef:Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
ik rij met standaard stille uitlaat
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
http://picasaweb.google.com/richardvonk
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Ik had in Ede killer erin.oossie schreef:tja en dat weten we hioer op de veluweHouten Klaas schreef:Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
Statistisch gezien zijn de fabrikanten tussen alle herrie-opties nu al in het nadeel gezien het feit dat ze af-fabriek een te luide uitlaat geplaatst hebben.
Hoe kan het toch dat motorfietsen geleverd worden met een uitlaat die niet door de homologatie zouden mogen kunnen komen?
Hoe kan het toch dat motorfietsen geleverd worden met een uitlaat die niet door de homologatie zouden mogen kunnen komen?
In mijn (standaard)uitlaat zat (verleden tijd dus) een geperforeerd plaatje gelast. Eruit gesloopt dus vanwege naar mijn mening te veel druk tegenhoudend. Herrie valt nog steeds mee, wél achterin een RVS-bus gelast waar ik indien nodig (bij bv. offroadritten mét geluidsmeting) met twee M5-inbusboutjes (en borgdraadje) een schotje kan monteren met wederom geperforeerd plaatje. Zoiets dus :
Laatst gewijzigd door Sjokske op zo okt 01, 2006 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Standaard, ik hou niet van herrie (alhoewel ik het vermoeden heb dat de vorige eigenaar de einddemper een keer open heeft gemaakt om er wat rommel uit te halen).
Redelijk stil dus. Die één of twee pk die ik zou winnen met een blerpijp is het mij niet waard.
Redelijk stil dus. Die één of twee pk die ik zou winnen met een blerpijp is het mij niet waard.
standaard uitlaat en: 'LOT'S of TORQUE and POWER'
# 442
OK,
Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.
Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.
Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.
Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Graag jullie reactie!
Noppy
Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.
Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.
Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.
Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Graag jullie reactie!
Noppy
Inderdaad deze optie moet er ook bij staanHelen schreef:Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid
Geldt ook voor mijn Honda. Standaard en niet luid
Ik heb zo het vermoeden dat de mensen die er een andere uitlaat op zetten dit ook (vooral?) doen omdat de standaard uitlaat nogal wat weegt.Noppy schreef:OK,
Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Kul. Waarom zou dat ding demontabel moeten zijn? Waarom niet gewoon altijd met een stille uitlaat rijden? Een stille uitlaat hoeft niet als een natte scheet te klinken. Er kan imho best een mooi (heel subjectief, ik weet het) geluid in zitten, als het maar niet te hard is.Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Bovendien snap ik niet waarom de Nederlandse regering dit zou moeten doen. We hebben toch Europese typegoedkeuring? Daar zou je dan op deze manier van afwijken....
Net als bij iedere mooie dame, je moet haar aan de ketting leggen, anders wil ze er tussen uitTTT schreef:Sjokske, ga je horizontaal bungeejumpen met die elastiek door je achterwiel
Ketting uiteraard in de fabriekskleuren
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Ik ben het geheel met Max Kool eens. Als je geluid het meest interessante vind, ga dan lekker thuis zitten met een MP3 speler op je hoofd. En tussen alle forumnamen ontdek ik nog steeds geen wereldkampioenen dus die laatste pk hebben jullie (en ik) echt niet nodig. De meeste ritten van de forumrijders hier hebben sowieso geen competitie-element, dus wat is dan het belang van die vermeende extra pk?
Standaard uitlaat.
Ik wil niet meer anders. Vermogen zat.
525 is trouwens ook niet echt superstil. Ik denk dat ik wel weet waarom ie de keuring haalt: Als je aan de uitlaatkant achter de motor staat hoor je de luchtfilterkast niet zo.
Ik wil niet meer anders. Vermogen zat.
525 is trouwens ook niet echt superstil. Ik denk dat ik wel weet waarom ie de keuring haalt: Als je aan de uitlaatkant achter de motor staat hoor je de luchtfilterkast niet zo.
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo mei 17, 2006 09:50
- Locatie: Limburg
Standaard uitlaat op men 200exc , ik hou ervan naar je voorganger te snuffelen en dan met de verwondering op hun gezicht zien dat er geen lawaai bij hoeft te zijn ....maar alles kan volgens mij nog stiller .
Dit weekend op een 250excf gereden ...ook zeer goed gedempte standaard uitlaat .
Dit weekend op een 250excf gereden ...ook zeer goed gedempte standaard uitlaat .
akrapovic enduro uitlaat, heeft meer als genoeg vermogen. Een goede still uitlaat hoeft geen vermogen in te leveren als de rest er maar op aangepast is.
Bijvoorbeeld een 525 EXC loopt slechter met een open akrapovic als met de db killer erin. Maakt open alleen een bak meer herrie als je aan het gas hangt dus boven in het koppie denk je dat je veel sneller bent.
Bijvoorbeeld een 525 EXC loopt slechter met een open akrapovic als met de db killer erin. Maakt open alleen een bak meer herrie als je aan het gas hangt dus boven in het koppie denk je dat je veel sneller bent.