dB Killer poll...

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Rij jij met een open of een 'stille' uitlaat?

Ik rij met een open uitlaat maar uitsluitend op gesloten MX / SM circuit
5
9%
Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard luid zonder dB-killer
31
57%
Ik rij met een aftermarket uitlaat zonder dB-killer
5
9%
Ik rij met een aftermarket uitlaat mét dB-killer
6
11%
Ik rij soms met, soms zonder dB-killer, afhankelijk hoe m'n pet staat...
4
7%
Ik heb geen uitlaat, ook geen motor, wel een fiets.
3
6%

Totaal aantal stemmen: 54
Noppy

Gewoon om eens te kijken in welke mate we zelf meewerken aan ons positieve imago, rij jij zelf met een open uitlaat of altijd met een dB-killer?

Eerlijk antwoorden hé, we zijn hier geen politieke partij :D

Noppy :P

P.S. Als je met een standaard stille uitlaat rijd (stom, hoe kon ik die over het hoofd zien) dan mag je 'm met de hand even replyen; ik kan de poll nu niet meer wijzigen.

P.P.S. Voor mijn info: welke enduro's hebben eigenlijk standaard een stille uitlaat (<89dB), bestaan die dan? Zet het merk, model en/of typenummer van de motor er even bij, zodat wij wat leren over stille moteren en dat ze écht bestaan :D
Laatst gewijzigd door Noppy op vr sep 29, 2006 20:26, 3 keer totaal gewijzigd.
:toost:
Helen

Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid :D
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid :?
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Houten Klaas

Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
Erik V

Standaard uitlaat, maar steeds zoveel mogelijk op het koppel rijdend, scheelt ook een hoop lawaai. Onlangs in Catalunya nog meerdere rijders die volgas gaven al kruipend voorbijgegaan. En ook aan de pomp scheelt dat op 100km tov andere 525 EXC bijna 1 liter.
oossie
Contacteer:

Houten Klaas schreef:Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
tja en dat weten we hioer op de veluwe :wink:
ntx650

ik rij met standaard stille uitlaat :?
ook xt660r-lc4 adventure-690 enduro
http://picasaweb.google.com/richardvonk
Houten Klaas

oossie schreef:
Houten Klaas schreef:Enduro en offroad met db killer,maar zodra het zonder kan pijp eruit.
tja en dat weten we hioer op de veluwe :wink:
Ik had in Ede killer erin.
Noppy

Statistisch gezien zijn de fabrikanten tussen alle herrie-opties nu al in het nadeel gezien het feit dat ze af-fabriek een te luide uitlaat geplaatst hebben.

Hoe kan het toch dat motorfietsen geleverd worden met een uitlaat die niet door de homologatie zouden mogen kunnen komen?
Gery400

standaard, 94db

maar zou van mij gerust stiller mogen...

Gery
'12 250 EXC-F 6 Days
'99 200 EXC (uit nostalgie...)

Ride it like you stole it!
adde

akra herrieding met normaal gesproken db killer er in

maar klinkt zonder db killer toch mooier dus als het eea het toelaat eruit met dat ding :shock:
ives

standaard ! zelfs met glaswol erin :lol:
Sjokske

In mijn (standaard)uitlaat zat (verleden tijd dus) een geperforeerd plaatje gelast. Eruit gesloopt dus vanwege naar mijn mening te veel druk tegenhoudend. Herrie valt nog steeds mee, wél achterin een RVS-bus gelast waar ik indien nodig (bij bv. offroadritten mét geluidsmeting) met twee M5-inbusboutjes (en borgdraadje) een schotje kan monteren met wederom geperforeerd plaatje. Zoiets dus :

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Sjokske op zo okt 01, 2006 12:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Max_Kool

Standaard, ik hou niet van herrie (alhoewel ik het vermoeden heb dat de vorige eigenaar de einddemper een keer open heeft gemaakt om er wat rommel uit te halen).

Redelijk stil dus. Die één of twee pk die ik zou winnen met een blerpijp is het mij niet waard.
TTT

standaard uitlaat, maar ik heb begrepen dat na 2 keer koppie onder te gaan, het glaswol wel vervangen mag worden.

Sjokske, ga je horizontaal bungeejumpen met die elastiek door je achterwiel
:D
smurf.
Sanne
Contacteer:

standaard uitlaat en: 'LOT'S of TORQUE and POWER' :!:
# 442
Noppy

OK,

Deze uitslag staat vast. Het zijn niet de rijders die van kwade wil zijn, maar de heren fabrikanten die er tijdens de homologatie blijkbaar wat mee gesjoemeld hebben waardoor het gas misschien vastgeklonken staat op 33% en je de uitlaat niet hoort.

Enfin, standaard zitten er dus veel te luide uitlaten op onze dames. Volgens mij zijn de Yamaha WRF en de Suzuki DRZ-S de enige uitzonderingen op deze regel. De DRZ-E maakt af fabriek ook een teringherrie en komt niet standaard door de enduro-keuring.

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.

Als je net 9 of 10 ruggen uitgegeven hebt, sta je logisch niet te springen om nog eens 650 Euro uit te geven aan een betere stille uitlaat.

Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)

Graag jullie reactie!

Noppy
dnsa

Helen schreef:Ik mis de optie
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard niet luid :D
en voor mijn Huskie mag er de volgende mogelijkheid bij:
- Ik rij met de standaard uitlaat en die is standaard een klein beetje luid :?
Inderdaad deze optie moet er ook bij staan :!:

Geldt ook voor mijn Honda. Standaard en niet luid :P
Max_Kool

Noppy schreef:OK,

Zolang als fabrikanten niet standaard een stille uitlaat (met goede vermogensafgifte) monteren, zal onze hobby andere mensen irriteren.
Ik heb zo het vermoeden dat de mensen die er een andere uitlaat op zetten dit ook (vooral?) doen omdat de standaard uitlaat nogal wat weegt.
Stelling: de Nederlandse regering moet verplicht stellen dat elke gehomologeerde motor standaard uitgerust wordt met demontabele dB-killer;-)
Kul. Waarom zou dat ding demontabel moeten zijn? Waarom niet gewoon altijd met een stille uitlaat rijden? Een stille uitlaat hoeft niet als een natte scheet te klinken. Er kan imho best een mooi (heel subjectief, ik weet het) geluid in zitten, als het maar niet te hard is.

Bovendien snap ik niet waarom de Nederlandse regering dit zou moeten doen. We hebben toch Europese typegoedkeuring? Daar zou je dan op deze manier van afwijken.... :?
Sjokske

TTT schreef:Sjokske, ga je horizontaal bungeejumpen met die elastiek door je achterwiel
:D
Net als bij iedere mooie dame, je moet haar aan de ketting leggen, anders wil ze er tussen uit 8)
Ketting uiteraard in de fabriekskleuren :idea:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
henkzelf
Contacteer:

Ik ben het geheel met Max Kool eens. Als je geluid het meest interessante vind, ga dan lekker thuis zitten met een MP3 speler op je hoofd. En tussen alle forumnamen ontdek ik nog steeds geen wereldkampioenen dus die laatste pk hebben jullie (en ik) echt niet nodig. De meeste ritten van de forumrijders hier hebben sowieso geen competitie-element, dus wat is dan het belang van die vermeende extra pk?
folie

Standaard uitlaat.
Ik wil niet meer anders. Vermogen zat.
525 is trouwens ook niet echt superstil. Ik denk dat ik wel weet waarom ie de keuring haalt: Als je aan de uitlaatkant achter de motor staat hoor je de luchtfilterkast niet zo.
Offroadlover

Standaard uitlaat op men 200exc , ik hou ervan naar je voorganger te snuffelen en dan met de verwondering op hun gezicht zien dat er geen lawaai bij hoeft te zijn ....maar alles kan volgens mij nog stiller .
Dit weekend op een 250excf gereden ...ook zeer goed gedempte standaard uitlaat .
ktm_gs300

op de crossbaan mijn openuitlaat, en met offroaden een mooie acrapovic (enduro versie) die weinig geluid produceerd.
Honda crf 250
mech

akrapovic enduro uitlaat, heeft meer als genoeg vermogen. Een goede still uitlaat hoeft geen vermogen in te leveren als de rest er maar op aangepast is.
Bijvoorbeeld een 525 EXC loopt slechter met een open akrapovic als met de db killer erin. Maakt open alleen een bak meer herrie als je aan het gas hangt dus boven in het koppie denk je dat je veel sneller bent.
Erik V

Offroadlover schreef: Dit weekend op een 250excf gereden ...ook zeer goed gedempte standaard uitlaat .
En ? Gaat het de 250 worden of toch nog iets anders ?
Plaats reactie