een gewaarschuwd man is er 2 waard.....

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Ach ja.. ook voor mountainbikers speelt dit al langer. Al thans, bij mij in de buurt wel. Nadat de offroadrijders en mountainbikers succesvol geweerd zijn, komen de mensen die honden uitlaten en daarna de wandelaars aan de beurt. En dan is het bos alleen voor de boswachter, zijn 4x4 en de dieren.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Ik ga als wandelaar maar eens klagen dat ik zo vaak in de paarden- en hondenpoep trap. Vooral in de herfst en winter, als de blaadjes vallen dan zie ik 't zo slecht.

Kunnen we de bossen in Nederland niet afsluiten voor die doelgroepen?

Ik heb ook last van storingen op mijn gehoorapparaat, veroorzaakt door wandelaars die met hun GSM lopen te bellen. Electrische invalidekarretjes storen overigens ook op mijn gehoorapparaat en mijn pacemaker. Verbieden en verbaliseren die hap!

Ook heb ik last van te snel groeiende geraniums, waardoor ik de buurvrouw niet meer in de gaten kan houden. Ik zal de verzorgster van mijn aanleunwoning eens een reprimande geven dat ze geen Pokon meer mag gebruiken;-)

Noppy
:toost:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

"Als de mountainbikers meer rekening zouden houden met andere recreanten en bij het passeren van wandelaars en ruiters hun snelheid zouden aanpassen, is de kwestie opgelost. Maar asociaal gedrag van een kleine groep is een maatschappelijk probleem, waarmee ook het Nationaal Park Veluwezoom te maken heeft."
Weg van de minste weerstand. Typisch nederlands.

Onlangs stond er hier een stukje in de krant dat er hier in de buurt dit jaar al minimaal 14 reeen door loslopende honden zijn doodgebeten. Lijkt mij duidelijk wat hier dient te gebeuren. Zijn waarschijnlijk de honden geweest van die gasten met een grote bek over dat we hier niet mogen rijden. :evil:

Overigens afgelopen zaterdag weer veel tolerante mensen in het bos tegengekomen. We waren met een grote groep maar het gros zwaaide vriendelijk als we stapvoets voorbij reden. :D
smurf.
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Op jacht naar 'mountainbike-boeven'

Door KARST ZIJLSTRA

blablabla
"Jullie zijn te gast op andermans gebied en wees tevreden met wat je hebt.
blablabla
Artikel uit De Gelderlander van 23-05-2005
blablabla

"We zijn natuurbeschermers, geen facilitair bedrijf voor sporters. Voor mountainbiken is geen budget. Dat wil niet zeggen dat de mountainbikers niet welkom zijn, maar wel dat het profijtbeginsel geldt: de gebruiker betaalt."

blablabla
De oplossing:
Lid van Staatsbosbeheer ben ik al sinds ik belasting betaal. Is ook mijn bos dus.

Natuurmonumenten is een vereniging.
Even de statuten bekeken.
Artikel 2: Doel
De vereniging heeft ten doel het behoud en beheer van in natuurwetenschappelijk en landschappelijk opzicht belangrijke terreinen in Nederland met de zich daarop bevindende monumenten van geschiedenis en kunst, in het bijzonder die, bedoeld in artikel 1 van de Monumentenwet. Dit geschiedt zowel ter wille van de natuur zelf als ten behoeve van het geestelijke en lichamelijke welzijn van de mens.
Da's prima, voor mijn geestelijk en lichamelijk welzijn gaat er niets boven een rondje rijden door het bos.
Bovendien liggen er diverse vergane crosscircuits in het bos die een stukje uniek stukje geschiedenis vormen dat we levend moeten houden.

Artikel 3: Middelen
De vereniging streeft haar doel na door:
a. het als zakelijk of persoonlijk gerechtigde verkrijgen en in beheer nemen van onroerende zaken;
Da's heel eng. Je richt een klupje op, zamelt geld in en koopt percelen op om je beleid en visie te kunnen doordrukken ten kostte van andersdenkenden. Daar is, op de schaal waarop dit gebeurt, heel weinig democratisch aan.
Er is 1.081 hectare aangekocht; de doelstelling van 1.100 is dus gehaald. Daarnaast is 4.829 overgedragen door verschillende instanties. De vereniging beheert daarmee 95.786 hectare natuur in heel Nederland.
Da's dus een mooi enduroparkje dat ze beheren.

Als we nu allemaal lid worden kunnen we een aanpassing in de statuten voorstellen :)

Overigens, mocht je lid zijn van de postcode loterij: onmiddelijk opzeggen. Ze zijn de grootste sponsor van natuurmonumenten, na uiteraard de staatskas gespekt te hebben.
smurf.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Vooral de Belgische grootschalige evenementen zullen kleinschaliger moeten worden:

http://www.motor-europe.com/newsarticle.php?id=50

Noppy
:toost:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Noppy schreef:Ik ga als wandelaar maar eens klagen dat ik zo vaak in de paarden- en hondenpoep trap. Vooral in de herfst en winter, als de blaadjes vallen dan zie ik 't zo slecht.

Kunnen we de bossen in Nederland niet afsluiten voor die doelgroepen?

Ik heb ook last van storingen op mijn gehoorapparaat, veroorzaakt door wandelaars die met hun GSM lopen te bellen. Electrische invalidekarretjes storen overigens ook op mijn gehoorapparaat en mijn pacemaker. Verbieden en verbaliseren die hap!

Ook heb ik last van te snel groeiende geraniums, waardoor ik de buurvrouw niet meer in de gaten kan houden. Ik zal de verzorgster van mijn aanleunwoning eens een reprimande geven dat ze geen Pokon meer mag gebruiken;-)

Noppy
Als wij bij de Dennenlucht stoppen voor koffie dan zitten daar op zaterdagmorgen soms wandelaars, met of zonder hond, jagers, vogelaars, ruiters, mountainbikers, fietsers, quadrijders, noem maar op. De meesten doen wel eens iets wat eigenlijk niet mag en iedereen zou misschien liefst het bos alleen hebben, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Toch proberen we elkaar allemaal te respecteren. En over 1 ding zijn we het dan weer allemaal eens. De grote gemeenschappelijke vijand is degene die op iedereen wel wat aan te merken heeft, en die het liefst alles zou verbieden. Woont volgens ons op 2 hoog achter en komt naar het bos omdat ie hoopt dat de stilte daar hem van z'n overspannenheid af zal helpen. Spreekt doorgaans geen lokaal dialect.
Zie je wat er gebeurt ? Zelfs dat groepje heeft al bijna een doelgroep omschreven wiens schuld de ellende is. Zucht. :cry:
Te moelijk. Ik zet maar weer m'n helm om en ga een stukske rijen...
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

folie , je kan beter een stukje doorrijden en bij de kaasboerin koffie gaan drinken want bij dennenlucht woont de boswachter bij en die houdt alles in de gaten :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

TTT schreef:
Op jacht naar 'mountainbike-boeven'

Door KARST ZIJLSTRA

blablabla
"Jullie zijn te gast op andermans gebied en wees tevreden met wat je hebt.
blablabla
Artikel uit De Gelderlander van 23-05-2005
blablabla

"We zijn natuurbeschermers, geen facilitair bedrijf voor sporters. Voor mountainbiken is geen budget. Dat wil niet zeggen dat de mountainbikers niet welkom zijn, maar wel dat het profijtbeginsel geldt: de gebruiker betaalt."

blablabla
De oplossing:
Lid van Staatsbosbeheer ben ik al sinds ik belasting betaal. Is ook mijn bos dus.

Natuurmonumenten is een vereniging.
Even de statuten bekeken.
Artikel 2: Doel
De vereniging heeft ten doel het behoud en beheer van in natuurwetenschappelijk en landschappelijk opzicht belangrijke terreinen in Nederland met de zich daarop bevindende monumenten van geschiedenis en kunst, in het bijzonder die, bedoeld in artikel 1 van de Monumentenwet. Dit geschiedt zowel ter wille van de natuur zelf als ten behoeve van het geestelijke en lichamelijke welzijn van de mens.
Da's prima, voor mijn geestelijk en lichamelijk welzijn gaat er niets boven een rondje rijden door het bos.
Bovendien liggen er diverse vergane crosscircuits in het bos die een stukje uniek stukje geschiedenis vormen dat we levend moeten houden.

Artikel 3: Middelen
De vereniging streeft haar doel na door:
a. het als zakelijk of persoonlijk gerechtigde verkrijgen en in beheer nemen van onroerende zaken;
Da's heel eng. Je richt een klupje op, zamelt geld in en koopt percelen op om je beleid en visie te kunnen doordrukken ten kostte van andersdenkenden. Daar is, op de schaal waarop dit gebeurt, heel weinig democratisch aan.
Er is 1.081 hectare aangekocht; de doelstelling van 1.100 is dus gehaald. Daarnaast is 4.829 overgedragen door verschillende instanties. De vereniging beheert daarmee 95.786 hectare natuur in heel Nederland.
Da's dus een mooi enduroparkje dat ze beheren.

Als we nu allemaal lid worden kunnen we een aanpassing in de statuten voorstellen :)

Overigens, mocht je lid zijn van de postcode loterij: onmiddelijk opzeggen. Ze zijn de grootste sponsor van natuurmonumenten, na uiteraard de staatskas gespekt te hebben.

goed stukje en naar mijn idee ook inderdaad bedreigend als dit grote vormen gaat aannemen. Dit soort verenigingen bulken van het vastgoed. Gigantisch veel grond bezitten ze en kunnen op die manier veel ontwikkelingen tegen houden (wonen, recreeren of het aanleggen van een weg waarmee misschien wel elders files worden opgelost). En dan is het vervolgens ook nog zo dat dit soort verenigingen hun kapitaal beleggen op de beurs.
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

als het gaat om overlast etc. Het helpt mij altijd om even het tempo te minderen en vriendelijk de hand op te steken. Ik denk dat ik op die manier zelf midden in het nationaal park De Hoge Veluwe wel de handjes van de wandelaars omhoog kan krijgen :wink:

Ik zal het eens proberen :D
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Helemaal OK fox!

Dat haalt ook een beetje de grimmigheid rond onze crosshelmen en spiegelende brillen weg;-)

Noppy
:toost:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Noppy schreef:Helemaal OK fox!

Dat haalt ook een beetje de grimmigheid rond onze crosshelmen en spiegelende brillen weg;-)

Noppy
Ik gebruik alleen nog heldere brillen :D
Dat is minder bedreigend.
(de spiegelbril is voor de Spaanse zon)
smurf.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Oh Toine,

Gij zijt toch zo'n lekker transparant ding niet?

;-)
:toost:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Fox-kid schreef:als het gaat om overlast etc. Het helpt mij altijd om even het tempo te minderen en vriendelijk de hand op te steken. Ik denk dat ik op die manier zelf midden in het nationaal park De Hoge Veluwe wel de handjes van de wandelaars omhoog kan krijgen :wink:

Ik zal het eens proberen :D
Waar ik rij komen ook vaak ruiters. (nadeel van ruiterpaden)
Ik probeer stil te staan met motor uit voordat ze bij me zijn. Lukt bijna altijd, ik rij vaak alleen ( :roll: ) of met z'n tweeen.
Als ik zie dat een paard schichtig is zet ik ook m'n helm af. Sommige durven anders nauwelijks langs zo'n oranje marsmannetje.
(helaas zit er aan mijn nieuwe helm geen snelsluiting meer)
Over de boswachter maak ik me niet zo'n zorgen. Ik beschouw mezelf immers niet als een crimineel. Vroeger kende ik 'm zelfs en wist ik waar ik 'm beter niet tegen kon komen. Helaas is dat voorbij.
nupke
Berichten: 280
Lid geworden op: wo feb 09, 2005 22:54
Locatie: Deurne

Ik heb gelukkig verdomd weinig last van ruiters / mountainbikers / wandelaars /politie en boswachters....................................mijn geheim????? rijden als de zon begint op te komen, en als 't ff kan doordeweeks......................ik was 't gezeik goed zat, ik rijd nu een stuk relaxter, maar 't is wel verdomd vroeg opstaan. :shock:
Jammer van de Ballades (Wegimont gaat ook al niet door), was voor mij perfect; legaal en uitdagend terrein....... (zucht)
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Herrinner me er nog eens aan als je me ziet folie, dan zal ik eens een mooie anekdote vertellen over de boswachter die vlakbij Dennenlucht woont. Maar je bent gewaarschuwd, je gaat het werkelijk besterven van het lachen :D :D :lol: :lol: :evil: :twisted: :idea:
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Ad Ketelaars schreef:Herrinner me er nog eens aan als je me ziet folie, dan zal ik eens een mooie anekdote vertellen over de boswachter die vlakbij Dennenlucht woont. Maar je bent gewaarschuwd, je gaat het werkelijk besterven van het lachen :D :D :lol: :lol: :evil: :twisted: :idea:
Hmm, lachen met een boswachter ? Kweenie.
Als ie er maar niet recht tegenover woont. Wij kwamen een keer van de overkant bij Dennenlucht aan (GPS :roll: ) en dan moet je over een bruggetje waar een draaihekje opstaat om fietsers tegen te houden. Zijn we met z'n tweeen toch overeen/langsaf gekomen. Dun boer hagget echter gezien en stond het uit te beelden naar de eigenaar van Dennenlucht die bij onze motoren z'n terras stond te vegen, terwijl wij binnen aan de koffie zaten.
Dat zullen we maar niet meer doen.. :oops: Ligt nou trouwens een boom omgezaagd over dat paadje...
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

folie schreef:Ligt nou trouwens een boom omgezaagd over dat paadje...
Waar niet tegenwoordig ?
Hendrik Jan de Omzaagman snapt niet dat zo'n ding een uitdaging is :lol: (mooi obstakel + erachter zou wel eens iets nog mooiers kunnen liggen)
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 17:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Haha, da's toevallig zeg! Heden ochtend werden mijn ex-polizei-freund Giovanni en ik aan(toe)gesproken door twee loslopende dienders terwijl we nietsvermoedend een niet alcoholhoudend energiedrankje stonden te nuttigen aan een tankstation. Origineeltext:
Politieagent: Nou, ik zie aan jullie motoren dat jullie dingen hebben gedaan die niet mogen...
Pruus: Nou, dat zou ik toch wel heel vervelend vinden want dat zou betekenen dat we ons ongewilt buiten de wet hadden begeven.
Agent 2 is druk doende met het opschrijven van onze kentekenplaten.
Agent 1: Dus jullie zijn op de hoogte van de wetgeving en dan met name aangaande het illegaal crossen!?
Pruus: Zogoed als je van een doorsnee belastingbetaler mag verwachten. Maar ik hoop toch niet dat U dit gesprek aangaat naar aanleiding van een melding en ons van iets concreets wilt beschuldigen!?
Agent 2 duikt met z'n spikbriefje de auto in en begint driftig te bellen.
Agent 1: Geenszins, maar feit is dat ons veel mensen bellen met klachten over wildcrossers en dan moeten we optreden, zeker als het gaat over het vernielen van natuurgebieden of het lastigvallen van ruiters en wandelaars.
Pruus: Natuurlijk zijn er ook motorrijders die zich niet aan de regels houden, maar dat is, net als in de hele maatschappij de minderheid, het gros van de offroadrijders doet dat wel en toont respect voor andere natuurliefhebbers. Ik snap dat het moeilijk is als je in je surveillancewagen al een uur achter een stel crossers aanzit, maar ik hoop dat jullie toch kalm blijven en niet een onschuldige oude man als mij omverrijden alleen omdat ik toevallig op een noppenmotor zit.Haha
Agent 2 blijft druk in gesprek in de auto
Agent 1: Neenee, het moet echt geen hetse worden maar blabla algemeen belang, landbouwgrond, beschermde natuurgebieden blabla, maar ik zie dat jullie motoren netjes zijn verzekerd en wil je wel zorgen dat de kentekenplaat leesbaar is en een fijne zondag verder!
Pruus : Jawel meneer, goededag meneer.

En toen gingen we allen als vrienden uit elkaar.
Natuurlijk hebben ze ons gezocht maar vond het wel super dat ze niet lastig gingen doen over kentekens en keuringseisen en die shit!
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

pruus schreef: Natuurlijk hebben ze ons gezocht maar vond het wel super dat ze niet lastig gingen doen over kentekens en keuringseisen en die shit!
Oke, een beetje of-topic...


Laat die jongens maar eens de aandacht verleggen en die choppergasten gaan lastig vallen met bijvoorbeeld een dB-meter in de aanslag.
Menig joche van 16 gaat nat met zijn snelle uitlaatje en betaalt een hoge boete voor geluid. Heb de plizie dit nog niet zien doen bij die lerenjasjes.

Een andere uitdaging is om bij die motoren te achterhalen welk nummer in het frame nu correspondeert met het kenteken wat bij dat zelfbouwpakket hoort.

(om over die pispotten met vliegeniersbrillen nog maar te zweigen).



Ik hou gewoon niet zo van choppersssssssssss
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Ik hield in een ver verleden dus wel van choppers, en werd ooit eens op de oprit van m'n schoonouders aangesproken door zo'n zwanenman dat er nog al opvallend veel illegaals aan m'n brommert hing. De volgende keer dat hij me in die staat zou tegenkomen beloofde hij me dat m'n brommert bij hun zou komen te staan, waarop mijn onschuldige vraag was : "Is er bij jullie een custom-show dan ?" .
Zwanenmans zag daar gelukkig wel de humor van in 8) .
Maar diverse keren wanneer we met meerdere in het zwart leer gestoken voertuigbestuurders aan het touren waren maakten de veldwachters minder aanstalten tot het aanspreken van die heftige (qua gewicht dan) jongens. En we waren zo'n engeltjes :lol: .
Maar feit blijft dat m'n HD (net zoals de meeste) een bak meer herrie maakte dan m'n TM'meke, en de meeste HD's (en immi-versies) rijden door dorpen/steden waar meer mensen last hebben van de herrie dan van noppenbrommers in het bos. Dus eerst die op de bon, dan wij (kan ik nu gerust zeggen 8) )
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Sjokske schreef: "Is er bij jullie een custom-show dan ?" .
:D :D
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Plaats reactie