Dit kon wel eens mijn volgende brommer worden:
http://www.amadirectlink.com/news/2006/KTM250XCFW/
Weet iemand hoe die in Europa gaat heten?
en moet je die list prijs in amerika eens zien: Euro 5700,-
Zal hier wel weer 3000..4000 aan belastingen bijkomen.
Of toch maar de 450?
Nieuwe KTM
Moderator: ghulst
Misschien kunnen we met een paar man een containertje regelen ?TTT schreef:Dit kon wel eens mijn volgende brommer worden:
http://www.amadirectlink.com/news/2006/KTM250XCFW/
Weet iemand hoe die in Europa gaat heten?
en moet je die list prijs in amerika eens zien: Euro 5700,-
Zal hier wel weer 3000..4000 aan belastingen bijkomen.
Of toch maar de 450?
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Toine deze motor staat al in Lochem. Kun je zo op rijden.
Stond de enduro-versie hiervan niet in de laatste NoppenNieuws ?
Over op kenteken zetten van zo'n 250 crosser weet Mech wel iets te vertellen denk ik
Over op kenteken zetten van zo'n 250 crosser weet Mech wel iets te vertellen denk ik
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Nee dus (zal voortaan eerst artikel aandachtig lezen), deze is met andere bak, veerkarakter en E-knopkeSjokske schreef:Stond de enduro-versie hiervan niet in de laatste NoppenNieuws ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Er staan 2 stuks 250 exc-sf. 1 Met een Nederlands kenteken en 1 met een Oostenrijks kenteken.WPM doet veel testwerk met het succesvolle ENE WPM enduro team voor KTM.
Ja, dus en Toine was er ook heel enthousiast over. Ik heb er zelf ook al even opgereden en dat ding loopt werkelijk als een speer zelfs met mijn ruim 100kg . Deze EXC 250 voelt erg licht en handelbaar aan en is waarschijnlijk ongeveer 15 kg minder dam mijn EXC 450Sjokske schreef:Nee dus (zal voortaan eerst artikel aandachtig lezen), deze is met andere bak, veerkarakter en E-knopkeSjokske schreef:Stond de enduro-versie hiervan niet in de laatste NoppenNieuws ?
Dat was de oude viertakt 250EXC, die was even zwaar als de 450 en de 525. Dit is een compleet nieuwe ontwikkeling met een nieuw blok met 2 bovenliggende nokkenassen, kleinere carterts, etc. en met veel meer vermogen en minder gewicht dan de oude versie De oude 250EXC was eigenlijk een EXC 520 met alleen een kleinere zuiger en krukas en dit model is als 250 ontworpen en als vervolg hierop is het nieuwe ontwerp van de 450 gebaseerd op de nieuwe 250 en dan hoop ik op een EXC 450 met e-start met een gewicht van minder dan 110 kghuskie schreef:Joop, we hebben net vast gesteld dat ze even zwaar zijn.....toch?
Waar moet die 15kg gewichtsvermindering in hemelsnaam vandaan komen?
Ik rijdt sinds december met een 250 SXF omgebouwd naar 250 EXC-F, dus zonder e-start en met crossblok, gelijk zoals deze motor ook in de WK's gebruikt wordt. In nederland via Jos van Vugt op kenteken gezet.
Ik heb niet meer motor nodig dan dit, stuurt echt heel goed, meer dan genoeg vermogen. Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's. Je moet alleen wel anders gaan rijden dan met een dikke brommer meer zoals met een 125, dus hoger in de toeren. Blok is tot nu toe nog steeds erg betrouwbaar, na meer dan 40 uur staan kleppen nog binnen specificaties en zit de eerste zuiger er nog in. Wel elke 5-8 uur olie verversen en elke andere keer ook de olie filter. De tank van de SXF is gelijk aan die van de EXC-F, 7 liter. In nederland haal je daar ongeveer 70km op, als het echt zwaar zand is zal het krapper zijn. In belgie op het harde haal je veel meer uit een tank.
Ik heb niet meer motor nodig dan dit, stuurt echt heel goed, meer dan genoeg vermogen. Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's. Je moet alleen wel anders gaan rijden dan met een dikke brommer meer zoals met een 125, dus hoger in de toeren. Blok is tot nu toe nog steeds erg betrouwbaar, na meer dan 40 uur staan kleppen nog binnen specificaties en zit de eerste zuiger er nog in. Wel elke 5-8 uur olie verversen en elke andere keer ook de olie filter. De tank van de SXF is gelijk aan die van de EXC-F, 7 liter. In nederland haal je daar ongeveer 70km op, als het echt zwaar zand is zal het krapper zijn. In belgie op het harde haal je veel meer uit een tank.
Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
Je weet nooit hoe een koe een haas vangt |hahaha|Erik V schreef:Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
# 442
Mee kunnen heeft meer te maken dat ik er maar weinig ken die z'n 525 helemaal strak houdt in zijn 6, onverhard, 250 vasthouden in z'n 6 is nog wel te doen zonder 7 kleuren stront in je broek te hebben. Met 14-50 haal je een top van 100-110 makkelijk onverhard, harder als dat heb ik geen zin in ook niet op een 525.Erik V schreef:Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
-
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za feb 26, 2005 19:44
- Locatie: 's-Heerenhoek
Bij de indoorcross in de Zeelandhallen viel mij op (ga daar zo goed als nooit heen) dat de 250 4T en 125 2T sneller zijn op een technisch parcours dan ene 250 2T of 400 4T. Ik sta er niet direct ongelovig tegenover.Erik V schreef:Laat me niet lachen, meekunnen met een 525. Dat kan volgens mij alleen in 3 keren : vandaag niet, morgen niet en nooit niet.mech schreef: Gearing is nu 14-50 en daar haal je genoeg topsnelheid mee om mee te kunnen met 525's en 450's.
Waarmee we ineens op dit draadje uitkomen.
Topsnelheid, daar ging het over. Dat je met een kleinere motor meer wendbaar bent hoef je mij niet uit te leggen. In ons wekelijks ritje zitten wel wat snelle stukken en daar rijd je met een 250 4t toch wel achter de feiten aan als het gas echt opengedraaid wordt. Idem voor de steilste klimmen : die 10 pk overschot met een 525/450 heb je tekort met de 250. En het is dan ook niet meer dan logisch dat zo'n 250 veel sneller is in de technische stukken, waar je van die 50 pk er maar de helft van kan gebruiken.
En als je er dan 5.9 nodig hebt om in beweging te blijven dan is zo'n 250 helemaal zo gek nog niet. Vooral als ie echt 15 kilo lichter wordt.TTT schreef:ik herinner me een helling bij charleville waar 6 pk je achterband al deed slippenerwindob schreef:In ieder geval herinner ik me nog steeds die helling bij Riemst waar je al die PK's ook echt kunt gebruiken.
Bovendien zit er waarschijnlijk veel minder massatraagheid in de aandrijftrein, waardoor je achterwiel ook makkelijker weer grip terugkrijgt als je toch een keer doorslipt.
De gewichtbesparing van de fiets wordt volgens mij vooral gewonnen in het gemodificeerde blok en minder in de aandrijftrein, als je daarmee het achterwiel met ketting bedoeltEn als je er dan 5.9 nodig hebt om in beweging te blijven dan is zo'n 250 helemaal zo gek nog niet. Vooral als ie echt 15 kilo lichter wordt.
Bovendien zit er waarschijnlijk veel minder massatraagheid in de aandrijftrein, waardoor je achterwiel ook makkelijker weer grip terugkrijgt als je toch een keer doorslipt.
# 442
Nee, daarmee bedoel ik de hele trein van krukas tm achterwiel.Sanne schreef:De gewichtbesparing van de fiets wordt volgens mij vooral gewonnen in het gemodificeerde blok en minder in de aandrijftrein, als je daarmee het achterwiel met ketting bedoeltEn als je er dan 5.9 nodig hebt om in beweging te blijven dan is zo'n 250 helemaal zo gek nog niet. Vooral als ie echt 15 kilo lichter wordt.
Bovendien zit er waarschijnlijk veel minder massatraagheid in de aandrijftrein, waardoor je achterwiel ook makkelijker weer grip terugkrijgt als je toch een keer doorslipt.
Reken ook de nokkenasketting en 2 nokkenassen er maar bij.
2 nokkenassen lijkt me eigenlijk minder wenselijk vanwege gewicht, maar zal wel nodig zijn ivm te halen toerentallen.
(geen tuimelaars, minder massa te versnellen voor de klepveer bij het sluiten van de klep)
Topsnelheid heb je gelijk, met mijn vorige motor een 450 honda hield ik een 525 op puur topsnelheid ook niet bij. Maar wat ik bedoelde met meekomen is puur dat je niet verloren gereden wordt. Op technische stukken heb je zeker veel voordeel met de 250. Ik haal met die van mij nu ongeveer 40pk dat met een gewicht van 103kg met volle tank en een berijder van 70kg zorgt voor een behoorlijke acceleratie.Erik V schreef:Topsnelheid, daar ging het over. Dat je met een kleinere motor meer wendbaar bent hoef je mij niet uit te leggen. In ons wekelijks ritje zitten wel wat snelle stukken en daar rijd je met een 250 4t toch wel achter de feiten aan als het gas echt opengedraaid wordt. Idem voor de steilste klimmen : die 10 pk overschot met een 525/450 heb je tekort met de 250. En het is dan ook niet meer dan logisch dat zo'n 250 veel sneller is in de technische stukken, waar je van die 50 pk er maar de helft van kan gebruiken.