hallo,
Ik ben mij (nog steeds) aan het orienteren op een all-road (dual-sport)motor naast mijn 1200gs. Doel is all-road roadbookritjes, eventueel over de snelweg heen en terug als geen lift met aanhanger voorhanden is.
Al speurend op internet zie ik uitvoeringen van de xr650r met en zonder knipperlichten (nee, ik bedoel niet de xr650l)
mijn vragen:
-zijn knipperlichten verplicht op een kentekenmotor in nederland?
-heeft iemand ervaring met het opbouwen van een knipperlicht installatie?
-wat zijn de zwakke punten van een xr650r uit 2000? (op internet veel info gevonden, maar weinig zwakke punten
alvast bedankt!!
gr.
Sander
verschillende uitvoeringen xr650r
knipperlichten zijn verplicht voor motorvoertuigen gebouwd na 31 dec 1996
spiegels ook
uhm..
12v -> knipper-relaitje -> schakelaar links/rechts -> lampje -> aarde
snappie? heb namenlijk zelf een beetje daarmee gekloot (r1 kontje ietewat aangepast achterlicht )
voordeel van honda is dat op nx, xl, transalp en african twin allemaal dezelfde schakelaar ed zit dus makkenlijk te vinden op de sloop
spiegels ook
uhm..
12v -> knipper-relaitje -> schakelaar links/rechts -> lampje -> aarde
snappie? heb namenlijk zelf een beetje daarmee gekloot (r1 kontje ietewat aangepast achterlicht )
voordeel van honda is dat op nx, xl, transalp en african twin allemaal dezelfde schakelaar ed zit dus makkenlijk te vinden op de sloop
Klopt, de motorfiets moet voldoen aan de permanente eisen zoals gesteld in het VoertuigReglement.Sanderd schreef:hallo beat,
dus als ik een xr650r, met kenteken en bouwjaar 2000 tegenkom zonder knipperlichten dan mag ik daar niet de weg mee op?
tnx.
Sander
Nu wordt daar over het algemeen flexibel mee omgesprongen, in ieder geval nog geen bekeuringen voor gehad
`98 R11GS
zolang je niet bij de rdw langs moet en je een beetje gedraagt is er niks aan de handSanderd schreef:hallo beat,
dus als ik een xr650r, met kenteken en bouwjaar 2000 tegenkom zonder knipperlichten dan mag ik daar niet de weg mee op?
tnx.
Sander
paar nette kleine ledknippertjes erop en een knipperrelais. Als schakelaartje neem je gewoon zón klein wipschakelaartje uit de electrozaak en die vrot je dan ergens bij of aan eh voila.
http://www.xr650r.us/ > BRP achillesAnonymous schreef:....
-wat zijn de zwakke punten van een xr650r uit 2000? (op internet veel info gevonden, maar weinig zwakke punten
En zo`n XR650r staat echt goed langs een GS in je schuurtje kan ik je vertellen
Groeten,
LEO
was er niet iemannd op motorforum die er 35000km met een hrckit mee had gereden zonder oliewissle en toen eeen vastloper had?! kan het allen niet meer vinden:(
Ik heb een XR650R uit 2003, nieuw gekocht bij een honda dealer. Toen ik de motor kocht heb ik aangegeven dat er knipperlichten, claxon en spiegel op moesten. Bij mijn honda kreeg ik het komplete orginele set bijgeleverd van honda. Je moest er wel om vragen. En het was gratis, want het zat officieel bij mijn XR. Dus Knipperlichten (zelfde als op de xl's), Orginele clignateur en orginele claxon. Aansluitingen zitten er orgineel op, evenals schakelaar om knipperlichten mee te bedienen.
Grt.
Jelo
Grt.
Jelo
http://www.supermotard.be/modules.php?n ... oliewisselbeat schreef:was er niet iemannd op motorforum die er 35000km met een hrckit mee had gereden zonder oliewissle en toen eeen vastloper had?! kan het allen niet meer vinden:(
Mvg
Flip