verschillende uitvoeringen xr650r

Moderators: ghulst, Zot

Plaats reactie
Gast

hallo,
Ik ben mij (nog steeds) aan het orienteren op een all-road (dual-sport)motor naast mijn 1200gs. Doel is all-road roadbookritjes, eventueel over de snelweg heen en terug als geen lift met aanhanger voorhanden is.

Al speurend op internet zie ik uitvoeringen van de xr650r met en zonder knipperlichten (nee, ik bedoel niet de xr650l)

mijn vragen:
-zijn knipperlichten verplicht op een kentekenmotor in nederland?
-heeft iemand ervaring met het opbouwen van een knipperlicht installatie?
-wat zijn de zwakke punten van een xr650r uit 2000? (op internet veel info gevonden, maar weinig zwakke punten ;)

alvast bedankt!!
gr.
Sander
beat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 20:27
Locatie: voassen

knipperlichten zijn verplicht voor motorvoertuigen gebouwd na 31 dec 1996
spiegels ook

uhm..
12v -> knipper-relaitje -> schakelaar links/rechts -> lampje -> aarde
snappie? heb namenlijk zelf een beetje daarmee gekloot (r1 kontje ietewat aangepast achterlicht :shock: )
voordeel van honda is dat op nx, xl, transalp en african twin allemaal dezelfde schakelaar ed zit dus makkenlijk te vinden op de sloop
Sanderd
Berichten: 18
Lid geworden op: za jun 10, 2006 22:07
Locatie: Leiden

hallo beat,

dus als ik een xr650r, met kenteken en bouwjaar 2000 tegenkom zonder knipperlichten dan mag ik daar niet de weg mee op? :roll:

tnx.

Sander
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Klopt

Als je zorgt dat de rest van je fiets in orde is;claxon, geen herriepijp, goedgekeurde bandjes, kentekenplaat beetje zichtbaar, dan is de kans op een prent niet zo heel groot hoor.
J-P
Berichten: 11
Lid geworden op: zo dec 05, 2004 13:02
Locatie: Terneuzen
Contacteer:

Sanderd schreef:hallo beat,

dus als ik een xr650r, met kenteken en bouwjaar 2000 tegenkom zonder knipperlichten dan mag ik daar niet de weg mee op? :roll:

tnx.

Sander
Klopt, de motorfiets moet voldoen aan de permanente eisen zoals gesteld in het VoertuigReglement.

Nu wordt daar over het algemeen flexibel mee omgesprongen, in ieder geval nog geen bekeuringen voor gehad :wink:
`98 R11GS
beat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 20:27
Locatie: voassen

Sanderd schreef:hallo beat,

dus als ik een xr650r, met kenteken en bouwjaar 2000 tegenkom zonder knipperlichten dan mag ik daar niet de weg mee op? :roll:

tnx.

Sander
zolang je niet bij de rdw langs moet en je een beetje gedraagt is er niks aan de hand :)
Dr_Bean
Berichten: 433
Lid geworden op: ma sep 27, 2004 22:52
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

paar nette kleine ledknippertjes erop en een knipperrelais. Als schakelaartje neem je gewoon zón klein wipschakelaartje uit de electrozaak en die vrot je dan ergens bij of aan eh voila.
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Anonymous schreef:....
-wat zijn de zwakke punten van een xr650r uit 2000? (op internet veel info gevonden, maar weinig zwakke punten
http://www.xr650r.us/ > BRP achilles

En zo`n XR650r staat echt goed langs een GS in je schuurtje kan ik je vertellen :wink:

Groeten,
LEO
beat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 20:27
Locatie: voassen

was er niet iemannd op motorforum die er 35000km met een hrckit mee had gereden zonder oliewissle en toen eeen vastloper had?! kan het allen niet meer vinden:(
Sanderd
Berichten: 18
Lid geworden op: za jun 10, 2006 22:07
Locatie: Leiden

Hoi LEO,
heb even wat hulp nodig vwb. aanschaf xr650r.
kun je mij mailen op sdol aapje xs4all.nl?

alvast bedankt!

gr.
Sander
Leo
Berichten: 5846
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 01:31

Hoi Sander,

Je heb mail.

LEO
Jelo
Berichten: 12
Lid geworden op: za dec 27, 2003 23:00
Locatie: Valkenburg aan de Geul

Ik heb een XR650R uit 2003, nieuw gekocht bij een honda dealer. Toen ik de motor kocht heb ik aangegeven dat er knipperlichten, claxon en spiegel op moesten. Bij mijn honda kreeg ik het komplete orginele set bijgeleverd van honda. Je moest er wel om vragen. En het was gratis, want het zat officieel bij mijn XR. Dus Knipperlichten (zelfde als op de xl's), Orginele clignateur en orginele claxon. Aansluitingen zitten er orgineel op, evenals schakelaar om knipperlichten mee te bedienen.

Grt.
Jelo
flip-poz
Berichten: 137
Lid geworden op: do mei 18, 2006 19:14
Locatie: Gent/Sint-Niklaas

beat schreef:was er niet iemannd op motorforum die er 35000km met een hrckit mee had gereden zonder oliewissle en toen eeen vastloper had?! kan het allen niet meer vinden:(
http://www.supermotard.be/modules.php?n ... oliewissel

Mvg

Flip
Plaats reactie