Transardennaise 2006: info

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Zij die Frans begrijpen mogen het zelf lezen op http://www.mccma.org/article.php3?id_article=62

Voor de anderen heb ik de tekst even door Babelfish laten vertalen en hem een beetje gecorrigeerd.
De vertaling was anders wel grappig bij momenten :wink: Vooral de pijlen in SINAASAPPEL waren de max :lol:
--------------------------------------------------------------------------------

Voorstelling en reglement TRANSARDENNAISE 17 en 18 juni 2006

9 mei 2006, door M.C.C.M.A.

Verzamelpunt: "Parc des Expositions", rue de La Vieille Meuse 08000 CHARLEVILLE MEZIERES
Autoweg SEDAN-CHARLEVILLE, afrit PRIX LES MEZIERES Parc des Expositions. Bewegwijzering volgen.

--------------------------------------------------------------------------------
Zaterdag 17 juni 2006 : Ontvangst vanaf 07h30 (met koffie of warme chocolade en croissant + lunchpakket voor 's middags).
Technische en administratieve controle organisatie van 07h30 tot 09h30.

Meebrengen :

- Rijbewijs dat met de cylinderinhoud die van de motor overeenstemt.

- Grijze kaart (inschrijvingsbewijs)

- Verzekering.

Verplicht tonen van deze documenten, anders geen deelname aan de rit.

Het gesloten park : sluiting om 10h15.

VERPLICHTE briefing : 10h30, uitgeruste piloten klaar om te vertrekken. :-)

--------------------------------------------------------------------------------
Zaterdag 17 juni :

Het vertrek om 11h00 :

Vertrek in één groep om de omloop van de stad CHARLEVILLE-MEZIERES te doen, vervolgens terugkeer naar het Parc des Expositions.

Het vertrek om 12h00 :

Het vertrek wordt gegeven per 4 alle 30 sec. of per 2 alle 15 sec. in de volgorde van de nummers van de motoren, gegeven bij de technische controle, of volgens de orde van aankomst als de piloten vertraging hebben.

HET IS VERPLICHT VOL te tanken VOOR HET BEGIN VAN DE RIT (1e TANKSTATION NA 77 KM). (minimale autonomie 80 Km)

Gemeenschappelijk traject wordt in ORANJE aangegeven
Moeilijker (enduro, +++) traject in BLAUW
--------------------------------------------------------------------------------
Zondag 18 juni :

Het vertrek om 08h00 :

Volgens de volgorde waarin u zich aanbiedt. Geen vertrek meer na 09h30. (pijlen TRANSARDENNAISE weggenomen ).

Gemeenschappelijk traject wordt in FLUO ROOD aangegeven
Moeilijker (enduro, +++) traject in BLAUW

--------------------------------------------------------------------------------
De prijs voor een piloot voor de 2 dagen of voor 1 dag :

PILOTEN BUITEN DE CLUB 125 €

PILOTEN VAN DE CLUB MCCMA 105 €

Rit + ontvangst (koffie, lunchpakket) + maaltijden van de zaterdag avond + klein ontbijt zondag ochtend + koude maaltijd zondag twaalf uur + benzine die in station wordt geleverd (behalve tweetaktolie, vertrek motor vol reservoir)

De prijs maaltijd van de zaterdag avond alleen voor een persoon zonder motor : 15 €

De prijs maaltijd van het weekend voor een persoon zonder motor : 30 € (ontvangst (koffie, lunchpakket) + maaltijden van de zaterdag avond + klein ontbijt zondag ochtend + koude maaltijd zondag twaalf uur)

Elke piloot zal een borg van 100€ betalen die de waarborg van zijn goed burgerlijk en verantwoordelijk gedrag zal zijn. Deze borg zal u aan het einde van uw tocht en uiterlijk op zondag 18 juni 2006 tot 20 uur teruggegeven worden, onder voorbehoud dat men u niet van het tegendeel in kennis heeft gesteld.
--------------------------------------------------------------------------------
(Het reglement is voor de volgende keer, ik moet nog wat werken :wink: )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Allez dan, hier het reglement, in ongekuiste versie:

REGELING
Artikel 1 :

De Motor Club van Charleville-Mézières in Ardennen is l’organisateur van de tocht motor elk terrein : TRANSARDENNAISE.

Artikel 2 :

Deze tocht is open voor de motoren van soort enduro, trail en trial (met goed besturingsniveau) vanaf 125 cm3. De voertuigen moeten ingeschreven worden, gewaarborgd en in overeenstemming met het verkeersreglement, in het bijzonder op de geluidshinder van de uitlaten. Te luidruchtige voertuigen = > niet toegelaten (overgang sonometer 92 decibels maxi) quads worden niet toegelaten.

Artikel 3 :

TRANSARDENNAISE heeft ten doel de actieve en toeristen tocht aan motor te bevorderen elk terrein met inachtneming van l’environnement en de bewoners. De eenvoudige deelname aan Transardennaise impliceert de totale opvolging van de regeling.

Artikel 4 :

TRANSARDENNAISE n’est niet een concurrentie, geen enkele speciale voorbereiding. Zijn sportkarakter berust in de eenvoudige moeilijkheden van het traject. Verplichte controles van overgang zullen l’itinéraire wegens veiligheidsredenen en de naleving van de opgelegde trajecten bebakenen, die per l’organisation worden bepaald. De systematische naleving van het verkeersreglement is verplicht.

Artikel 5 :

De controles van de administratieve organisatie en technisch zijn verplicht. L’issue a van deze controles, zal hij u een d’ordre merk van vertrek voor de zaterdag toegekend worden.

Artikel 6 :

De organisatoren behouden zich d’exclure het recht voor elk voertuig qu’ils zouden vinden onaangepast, in slechte stand of over twijfelachtige bouw. Elk voertuig zal niet- overeenkomstig zijn grijze kaart l’objet d’une uitsluiting doen.

Artikel 7 :

De deelnemers moeten zich d’un juiste uitrusting voorzien, en materiaal van verplichte hulp bezitten (om aan de controle te presenteren) :

helmen, brillen, handschoenen, bossen

sangles of touwen van remorquage

wegenkaarten van het departement van de Ardennen.

de kaars, sleutel aan kaarsen, maakt sneltrein, bom vast anti lekke band. :lol:

De geadviseerde uitrusting :

Banden FIM voor en achterkant (om in regel ten aanzien van de wet te zijn)

Kabels, broeikas kabels, hefbomen, cocottes...

Artikel 8 :

In geval van belangrijke kracht of als de meteorologische voorwaarden gevaarlijk werden, behouden de organisatoren zich het recht voor om l’itinéraire voorzien, en zelfs d’interdire de voortzetting van l’étape te wijzigen. In dit geval zullen de deelnemers door de verantwoordelijken voor de controles van overgang, of door marshals van l’organisation verwittigd worden. Zij zullen op geen enkele schadevergoeding of vergoeding aanspraak kunnen maken.

Artikel 9 :

Van de d’étape fijne zaterdag jusqu’au zondag ochtend voor l’autre etappe, moeten alle voertuigen verplicht in het gesloten park geparkeerd worden (gesloten park dat door hoofd honden in het oog wordt gehouden).

Artikel 10 :

De motoren moeten verplicht de officiële plaat TRANSARDENNAISE en de piloten, dossard dragen geleverd door l’organisateur.

Artikel 11 :

L’organisateur heeft een wettelijke aansprakelijkheid toegestemd. De verantwoordelijkheid van de Motor Club beperkt zich tot l’indication van het traject : In gevallen d’accident, u l’assuré.

Artikel 12 :

In geval van probleem :

Nooit vluchten.

Hoffelijk blijven.

S’expliquer. <Helen: deze is geweldig :lol: die had BableFlish niet vertaald. Het betekent "zich nader verklaren". Maar dat hoefde niet vertaald te worden in deze versie voor niet-Frans-sprekenden, gezien deze het toch niet kunnen uitleggen in het Frans!>

De naam en de personalia van de Motor Club geven (Motor Club van Charleville-Mézières in Ardennen MCCMA tel. : 06.89.56.62.67).

Artikel 13 :

Een marshals zullen tijdens het traject beschikt worden en zullen op de naleving van de regeling toezien. Elke overtreding van de onaangepaste, agressieve of gevaarlijke regeling of gedrag zal het verlies van de borg tot gevolg hebben. (marshals u gezien een fout begaan, zijn enige besluitvormers van het eventuele verlies van uw borg).

Artikel 14 :

Uw borg zal u vanaf het eind van TRANSARDENNAISE OF VERLATEN teruggegeven worden. Geen enkele teruggave na de zondag avond.

Behalve :

1) als een MARSHAL of een persoon van l’organisation u van het verlies van uw borg in kennis hebben gesteld.

2) als u het buiten mogelijkheid doet.

3) als u niet uw dossard en uw officiële plaat Transardennaise teruggevt.

4) als de niet-naleving d’un van overgang controleert de personen die opgeven moeten hun plaat laten bereiken PC organisatie en hun borg komen terugkrijgen.

Artikel 15 :

Vanaf het moment waar u uw borg verliest, moet u een andere cheque van borg of soorten geven om de tocht (aan minder qu’une definitieve uitsluiting n’ait de zomer duidelijk) voort te zetten.

Artikel 16 :

De deelnemers s’engagent om niet op het traject, in het bijzonder op de wegen in domeinbos, en in alle gevallen terug te komen, op de wegen die een signalisatie d’interdiction presenteren om reglementair te circuleren.

Artikel 17 :

Alle dingen niet voorzien door deze regeling blijven beslissing van l’organisateur.

Voor l’organisateur MCCMA,

President G. DEREGARD.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gast

Hoi Helen,

hartstikke bedankt voor de vertaling... dit is erg handig voor mij/ons(?)!! Nog een -domme- vraag; is het in Belgie of in Frankrijk te doen?

Voor de rest zal alles wel lukken... volg de pijlen hahaha in sinaasappel...lol

groeten
Fee
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Fee schreef:Hoi Helen,

hartstikke bedankt voor de vertaling... dit is erg handig voor mij/ons(?)!! Nog een -domme- vraag; is het in Belgie of in Frankrijk te doen?

Voor de rest zal alles wel lukken... volg de pijlen hahaha in sinaasappel...lol

groeten
Fee
Zoals Jo Vdb al antwoordde aan Pruus:
"Noord-Frankrijk, Hans...
30 minuten de grens over in Bouillon (en dat is dan weer België)
Jo VdB "
Even Charleville-Mézières opzoeken op http://www.mappy.com en je weet meteen waar het ligt!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Dankjewel voor de vertaling Helen.

Nu weet ik tenminste waarvoor ik ingeschreven heb. :lol:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

ben benieuwd hoeveel energie voor de blauwe stukken ik dit jaar over heb
smurf.
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

TTT schreef:ben benieuwd hoeveel energie voor de blauwe stukken ik dit jaar over heb
En ik ben benieuwd of ik met mijn lagere zadel en mijn automatische koppeling nu wat beter gewapend ben in de blauwe stukken...
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

En ik ben benieuwd of ik een testmotor vind om mee te nemen :D
Ik zou graag zo'n Aprilia RXV meenemen, of anders de HP2.

Voor de nieuwe KTM 2007 modellen is het nog wat vroeg.
Daarvoor ga ik eind juni naar Mattighofen om deze aan de tand te voelen bij de persvoorstelling.

Jo VdB
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Jo VdB schreef:En ik ben benieuwd of ik een testmotor vind om mee te nemen :D
Ik zou graag zo'n Aprilia RXV meenemen, of anders de HP2.

Voor de nieuwe KTM 2007 modellen is het nog wat vroeg.
Daarvoor ga ik eind juni naar Mattighofen om deze aan de tand te voelen bij de persvoorstelling.

Jo VdB
Die RXV graag 8)
smurf.
Gast

Hallo Allemaal,

zo met de TransArdennaise in het vooruitzicht; heeft iemand nog wat tips voor deze 'greenhorn'. Wat mee nemen (behalve de motor :D . Wie weet er bijvoorbeeld een leuke plek om over te blijven (camping of wat dan ook). Ik neem aan dat iedereen uit NL/B vrijdagavond al gaat! om op tijd 's morgens ter plekke te zijn!
Wat gaan we op de Zaterdagavond doen... behalve een biertje pakken en heel goed slapen :wink:

Enfin ik lees jullie wel...

groeten Fee
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Wij komen inderdaad al vrijdagavond.
Zelf slaap ik in mijn Scenic, op een royale eenpersoonsmatras die er net inkan. Anderen slapen in een tentje, of een mobilhome. Dit kan binnen de omheining van het parc d'exposition zelf, je hoeft dus geen xamping te zoeken. (Het staat daar wel goed vol)
Zaterdagavond kan je inderdaad een biertje pakken, nadat je je moto in orde en in het parc fermé hebt gezet, en de warme maaltijd, aan tafel geserveerd, hebt verorberd.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Helen schreef:Wij komen inderdaad al vrijdagavond.
Zelf slaap ik in mijn Scenic
Hoi Helen,

ik ga ook al vrijdagavond komen, en ... ik slaap ook in het Scenicske (alleen heb ik een Grand Scenic, en daar past dus een luchtmatras van 1.40 * 2.00 in als ik de achterste zetels eruithaal) Slaapt perfect inderdaad (op de Erzberg heb ik ook zo overnacht)

Als je kouw hebt, weet je wat je te doen staat :wink:

Jo VdB
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Jo VdB schreef:Als je kouw hebt, weet je wat je te doen staat :wink:

Jo VdB
Achteraan aanschuiven Jo! :lol:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Het zal de HP2 worden die ik ga meenemen...
Aprilia lag wat moeilijk...

Enfin, nu kan ik me een oordeel vellen over de HP2.
Ik ben alvast nieuwsgierig of er nog zo'n kanon aan de start zal zijn in Charleville-Mézières...

A.s. vrijdag ga ik alvast de BMW halen, Kan ik er nog een weekje 'thuis" mee rondrijden.

Jo VdB
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Oei oei Jo waar ga je aan beginnen :?
Volgens mij moet men zo ongeveer een professionel zijn om met zo'n bakbeest over zo'n technisch parcours te rijden :oops:
Veel sterkte daar in Frankrijk :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bwah,

we zien wel.
Ik moest alleen beloven aan BMW de moto niet "af te breken".
En de echt moeilijke stukken kan je omzeilen in de Transardennaise.

Een professioneel ben ik absoluut niet, maar dat is uiteindelijk het merendeel motorrijders niet. Belangrijk vind ik dan ook dat zo'n HP2 in het terrein ingezet wordt waarvoor de motor ontworpen werd.

Als ik ermee kan rijden, dan kan iedereen dat. Uiteindelijk wordt zo'n moto vaak voor 95 % on-road getest. Welnu, ik wil de HP2 95% off-road testen...

Zo'n beetje het verhaal van de Range Rover. Die kan ook veel meer dan de eigenaars vermoedden... Maar welke Range Rover bezitter gaat met zijn 4x4 het veld in ???

Jo VdB
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

Als je een beetje met de materie rond de HP2 bekend bent, zul je tot de ontdekking komen dat de HP2's in Nederland voornamelijk offroad gebruikt worden.
Althans 5 van de 6 die ik persoonlijk ken worden 95% offroiad gebruikt. Die 6de is de mijne en die wordt 50/50 gebruikt.
Dus dat sprookje kan wel naar het land der fabelen worden verwezen.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Nu weer on topic please.

Dat gezanik over die Bak Mee Wielen moet men maar op het daarvoor geopende topic doen.

Wie gaat er nu eigenlijk allemaal naar de transardenaise ?

Kan je er nog steeds voor inschrijven want het begint nu bij mij eigenlijk ook wel een beetje te kriebelen nadat ik die mooie rit in Dour afgelopen zondag gereden heb.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Grizzly
Berichten: 62
Lid geworden op: zo nov 24, 2002 21:36

adje schreef:Oei oei Jo waar ga je aan beginnen :?
Volgens mij moet men zo ongeveer een professionel zijn om met zo'n bakbeest over zo'n technisch parcours te rijden :oops:
Veel sterkte daar in Frankrijk :wink:
Juist, gewoon on topic blijven :D
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

adje schreef:Kan je er nog steeds voor inschrijven want het begint nu bij mij eigenlijk ook wel een beetje te kriebelen nadat ik die mooie rit in Dour afgelopen zondag gereden heb.
Tja, na twee dagen was de inschrijving al volzet... :?
Zelf ken ik ook enkele mensen die nog een plekje willen bemachtigen en hopen dat er iemand afvalt. :(
Het schijnt dat er ondertussen al een zwarte markt bestaat van Transardennaise-inschrijvingen! :roll:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Nou dat wordt dan weer een ritje bij ons in de Brabandse bossen wat eigenlijk zeker ook zo mooi is :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Of de ultieme oplossing om alsnog mee te kunnen gaan...

Maak je lid van hun club.
a) kost niet veel
b) leden mogen ALTIJD meerijden
c) en je krijgt uitnodigingen voor hun andere activiteiten

Jo VdB
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Jo VdB schreef:Of de ultieme oplossing om alsnog mee te kunnen gaan...

Maak je lid van hun club.
a) kost niet veel
b) leden mogen ALTIJD meerijden
c) en je krijgt uitnodigingen voor hun andere activiteiten

Jo VdB
Ik zou helaas niet weten hoe ik lid van die club zou kunnen worden omdat ik , zoals je weet , geen woord Frans ken. :oops:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
sipke
Berichten: 19
Lid geworden op: di okt 12, 2004 12:39

:cry:
erwindob
Berichten: 1299
Lid geworden op: za jul 26, 2003 11:57
Locatie: Holland

Weet iemand toevallig coördinaten waar de start is?

F...ing mapsource is weer eens in staat om de Rue de la vieille meuse volledig aan te vullen (overigens pas als je met vieille begint) maar weet em niet te vinden in Charleville-Mezieres.

Waarschijnlijk popt de straatnaam op als ik de cursor erop zet (heb ik al vaker gehad zo)
Plaats reactie