ben weer aan een yamaha yz 125 2005 bezig. had nog al wat krukas lager speling dus het blokje maar uit mekaar gehaald . dachten eerst dat de lagers los in het carter zouden zitten want yamaha heeft daar nogal wat last mee. maar lagers zaten vast in het carter , maar los op de krukas
zag ook dat het carter wat bewerkt is . dat de cilinder bewerkt was wist ik maar dat van dat carter niet . ook het vliegwiel is wat afgedraaid. motor loopt wel heel goed . blok is bewerkt bij henk jager ( he-ja tuning ) .
hier een foto van het carter.
op de foto klikken voor te vergroten
krukas lagertjes
Moderator: ghulst
Stimpie, kun je ook zien wat ze aan de poorten van de cilinder gedaan hebben. Hebben ze de flow verandert, dmv epoxy of iets dergelijks?
Probeer anders nog wat fotootjes te maken.
Probeer anders nog wat fotootjes te maken.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hehe,huskie wil wat leren van de fotootjes ben ook wel benieuwd hoor.
Zoals ik je al zei op msn is originele yamaha lagers steken (C3 als ik me niet vergis) Dat hij wat meer toeren maakt moet je niet aantrekken, Tunen staat altijd voor meer slijtage. Yamaha lagers spannen net iets meer dan de skf die je ervoor koopt. En anders moet je is proberen met wat borgmiddel voor kogellagers te monteren he (chek wel dat je krukas niet uitgesleten is oor de vorige lager anders kan je dat wel vergeten)
greetz
Zoals ik je al zei op msn is originele yamaha lagers steken (C3 als ik me niet vergis) Dat hij wat meer toeren maakt moet je niet aantrekken, Tunen staat altijd voor meer slijtage. Yamaha lagers spannen net iets meer dan de skf die je ervoor koopt. En anders moet je is proberen met wat borgmiddel voor kogellagers te monteren he (chek wel dat je krukas niet uitgesleten is oor de vorige lager anders kan je dat wel vergeten)
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
zal vanavond wat foto's maken van de cilinder etc , heb daar nog maar vlug naar gekeken en de poorten hebben ze wat groter gemaakt en ook de uitlaat poort volgens mij , maar zal vanavond wel even foto's nemen.huskie schreef:Stimpie, kun je ook zien wat ze aan de poorten van de cilinder gedaan hebben. Hebben ze de flow verandert, dmv epoxy of iets dergelijks?
Probeer anders nog wat fotootjes te maken.
huskie wat bedoel je met de flow?
@ klx 300 , orginele yamaha lagers zijn inderdaad c3 maar de dealer zei me ook van c4's te nemene, hij gebruikte die ook altijd.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Net even nieuwe lagers gehaald. De nieuwe lagers zitten al een heel pak vaster op de krukas dan de oude , dus zal wel goed komen. Zijn koyo lagers.
huskie waar wil je nog foto's van?
huskie waar wil je nog foto's van?
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
is precies wel heel goed gedaan,want de tekening op je zuiger is heel simetrisch, standaard bij yamaha krijg je een tekening die een beetje op een vlinder gelijkt.
greetz
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Hij gaat ook verschrikelijk goedKlx300R schreef:is precies wel heel goed gedaan,want de tekening op je zuiger is heel simetrisch, standaard bij yamaha krijg je een tekening die een beetje op een vlinder gelijkt.
greetz
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Ligt het aan mijn ogen, of.... zijn de fotootjes niet zo scherp?
De zuiger heeft een echt mid-topeind tekening.
Stimpie kun je zien of ze de poortopeningen/kanalen bewerkt hebben? Ik zie dat niet op de foto's.
En kun je zien of ze epoxy gebruikt hebben om de kanalen te veranderen?
De zuiger heeft een echt mid-topeind tekening.
Stimpie kun je zien of ze de poortopeningen/kanalen bewerkt hebben? Ik zie dat niet op de foto's.
En kun je zien of ze epoxy gebruikt hebben om de kanalen te veranderen?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
huskie dat ligt aan je ogen hoorhuskie schreef:Ligt het aan mijn ogen, of.... zijn de fotootjes niet zo scherp?
De zuiger heeft een echt mid-topeind tekening.
Stimpie kun je zien of ze de poortopeningen/kanalen bewerkt hebben? Ik zie dat niet op de foto's.
En kun je zien of ze epoxy gebruikt hebben om de kanalen te veranderen?
nee foto'tjes zijn niet zo scherp sorry .
wat bedoel je met epoxy? poort openingen hebben ze wel veranderd , kanalen niet .
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Door epoxy in de hoek van een poort te plakken/kneden kun je de hoek veranderen waarin het mengsel de cilinder in komt. Hierdoor creeer je dus de flow die je denkt nodig te hebben. Je kunt er ook bevoorbeeld je poorten door verlagen, verhogen etc.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
hmm denk niet dat dat gebruikt is . zal er de volgende keer opletten als de cilinder er nog eens moet. poorten liggen wel hoger dan normaal volgens mij , zit een extra dikke voet pakking tussen.huskie schreef:Door epoxy in de hoek van een poort te plakken/kneden kun je de hoek veranderen waarin het mengsel de cilinder in komt. Hierdoor creeer je dus de flow die je denkt nodig te hebben. Je kunt er ook bevoorbeeld je poorten door verlagen, verhogen etc.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering