Verslagje Bilstain - zadelverlaging

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Helen

STTEVE schreef:Patrick van xtravels organiseert ergens in april een instructieweekend in Bilstain, met een ervaren instructeur. www.xtravels.nl. Hij komt uit Vaals.
Gisteren zat ik dus in Bilstain. Helaas niet het hele weekend, maar enkel de zondag. Patrick zelf heb ik niet ontmoet, want die had zaterdag zijn knie al om zeep geholpen door ergens op een helling een moto te gaan helpen, en lag in het ziekenhuis.
De ervaren instructeur bleek een zekere Stefan te zijn (van www.stefans-enduroshop.de) en vloeiend Duits te spreken (ARRRR! Laat dat nu net de taal zijn die ik écht niet meester ben!).
Het bleek helaas ook om een initiatiecursus te gaan. (Daar was nooit iets van gezegd bij XTravels, ik had er ook niet bij stilgestaan :roll: )
De tweede instructrice (Jessica) herkende me van in Warnant. Ze was daar wel een stukkie rapper dan ik, maar het gegeven dat ik in Warnant had uitgereden, bleek toch voldoende voor Stefan om me te zeggen dat ik beter eens terugkwam voor de gevorderdencursus, en dat ik in Bilstain nu maar gewoon wat moest rondrijden. (Hihi, ik ben dus toch beginner-af!)

Zo gezegd zo gedaan. Het was ook een ideale gelegenheid om mijn verlaagde zadel te testen. Vorige week had ik het zadel uitgehold samen met mijn broer en zijn slijpschijf, zo goed en zo kwaad als het kon. En het was prima! Zelfs gewoon terugdraaien in een straat gaat zóveel relaxter. Echt een groot succes!

Enfin, ik heb fijn kunnen oefenen, veel bijgeleerd, vooral op gebied van afdalen. Het gaat nog niet perfect, de theorie wel, maar Oh, wat durf ik toch nog bang zijn, zo naar beneden tussen de dikke stenen, op de achterrem...

Allez, nu eerst een cursus Duits plannen, en dan terug een weekendje Bilstain! :lol:
En zondag weer enduro in St-Hubert. Ik ben er klaar voor! :twisted: (denk ik :wink: )
Beter een slecht karakter dan geen karakter
YZ 80 DAVID
Contacteer:

Ik was er ook, was een heel mooi terrein om eens op te rijden.
Wel jammer van Patrick, Beterschap!

Foto's staan op http://www.tt600plus.nl
Yamaha YZF 250!!

www.tt600plus.nl
Helen

YZ 80 DAVID schreef:Ik was er ook, was een heel mooi terrein om eens op te rijden.
Wel jammer van Patrick, Beterschap!

Foto's staan op http://www.tt600plus.nl
Van mij ook natuurlijk! :oops:
huskie

Hoeveel cm is nu je zadelhoogte?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Helen

huskie schreef:Hoeveel cm is nu je zadelhoogte?
In 't "putteke" 91 cm, met bijna lege naftbak 8)
Zo'n Husky-zadel is meer een matras :lol: , er kan best wat af!
Ik heb geen onregelmatige hobbels, plooien of ander vervelends ondervonden, 't is prima gedaan. Ik zal er bij gelegenheid eens een fotooke van nemen!
STTEVE
Contacteer:

Hoe lang ben je zelf???
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Helen

STTEVE schreef:Hoe lang ben je zelf???
1m71, maar met een héél slechte ratio beenlengte / lijflengte.
Als ik vooroverbuig, kan ik met gemak mijn handen 15 cm voorbij mijn voeten steken. Korte pootjes dus! :(
STTEVE
Contacteer:

Helen schreef:
Als ik vooroverbuig, kan ik met gemak mijn handen 15 cm voorbij mijn voeten steken. Korte pootjes dus! :(
Of heeeel lenig...Ik ben 1.70, en mijn WRF is eigenlijk ook te hoog (hoger dan de TTR) maar op een of andere manier vind ik het minder bezwaarlijk. Zal wel iets met het gewicht (126 ipv 155 kilo) of het zwaartepunt te maken hebben. Alleen met aantrappen is het vervelend. Ik wilde eerst ook een lager/verlaagd zadel, maar nu laat ik het maar zo...
Steve

TT600R - TT350 - www.tt600r.nl
Joop

STTEVE schreef: Alleen met aantrappen is het vervelend....
Gauw een WRF of bijv. een EXC met zo'n fijn knopje kopen :D
Helen

STTEVE schreef:
Helen schreef:
Of heeeel lenig...
Bwah, 't is niet meer zoals vroeger, maar ik ben wel redelijk lenig ja. De "Grand écart" kan ik niet meer, en dat heb ik dan ook gevoeld in Warnant, toen ik dat onbedoeld nog eens deed... :oops:
Plaats reactie