Gisteren zat ik dus in Bilstain. Helaas niet het hele weekend, maar enkel de zondag. Patrick zelf heb ik niet ontmoet, want die had zaterdag zijn knie al om zeep geholpen door ergens op een helling een moto te gaan helpen, en lag in het ziekenhuis.STTEVE schreef:Patrick van xtravels organiseert ergens in april een instructieweekend in Bilstain, met een ervaren instructeur. www.xtravels.nl. Hij komt uit Vaals.
De ervaren instructeur bleek een zekere Stefan te zijn (van www.stefans-enduroshop.de) en vloeiend Duits te spreken (ARRRR! Laat dat nu net de taal zijn die ik écht niet meester ben!).
Het bleek helaas ook om een initiatiecursus te gaan. (Daar was nooit iets van gezegd bij XTravels, ik had er ook niet bij stilgestaan )
De tweede instructrice (Jessica) herkende me van in Warnant. Ze was daar wel een stukkie rapper dan ik, maar het gegeven dat ik in Warnant had uitgereden, bleek toch voldoende voor Stefan om me te zeggen dat ik beter eens terugkwam voor de gevorderdencursus, en dat ik in Bilstain nu maar gewoon wat moest rondrijden. (Hihi, ik ben dus toch beginner-af!)
Zo gezegd zo gedaan. Het was ook een ideale gelegenheid om mijn verlaagde zadel te testen. Vorige week had ik het zadel uitgehold samen met mijn broer en zijn slijpschijf, zo goed en zo kwaad als het kon. En het was prima! Zelfs gewoon terugdraaien in een straat gaat zóveel relaxter. Echt een groot succes!
Enfin, ik heb fijn kunnen oefenen, veel bijgeleerd, vooral op gebied van afdalen. Het gaat nog niet perfect, de theorie wel, maar Oh, wat durf ik toch nog bang zijn, zo naar beneden tussen de dikke stenen, op de achterrem...
Allez, nu eerst een cursus Duits plannen, en dan terug een weekendje Bilstain!
En zondag weer enduro in St-Hubert. Ik ben er klaar voor! (denk ik )