tja dikke pech

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
stimpie

Na een rondje of 2 gereden te hebben opeens een raar geluid . En de motor vlokerd/viel stil. Was geen beweging in het kickstarter te krijgen dus dachten dat hij vast zat. Toen het blok maar weg gebracht. toen bleek de zuiger , drijfstang en de drijfstang stuk te zijn maar even later belde hij terug dat de carters ook kapot waren . Dus dat ging een hoop geld kosten. toch maar besloten om de carters te lassen . Stond eer vrij groot gat in aan de inlaat kant . En het tandwiel van de olie pomp bleek achteraf ook nog eens stuk te zijn , maar dat was niet los te krijgen dus moest er een hele nieuwe olie pomp in. En dat allemaal door een ls gekom circlipsje :evil: .
straks post ik enkele foto's.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
huskie

Nou kom maar op met die foto's. Ik wil die ravage wel eens bekijken :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Guillaume

Pfwoei!

Da's idd dikke pech, maar dan kijk je volgende keer wel ff 2 keer naar je cir-clipje! :shock:
stimpie

foto's zullen niet meer voor vandaag zijn, hij was 2 weken geleden na 1.5 rond vast gelopen , eind vorgie week was hij klaar . dus was er 35 minutne mee gereden om hem in te rijden. hij lipe goed etc . vandaag op de trainingen na 1.5 ronde zat hij weer vast :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: . net het blok eronder uit gehaald en de cilinderkop eraf genomen . 3 gaten in de zuiger +klep die onderste boven in de zuiger vast zat . en nog een andere klep gebroken maar die zat dwars vast in de cilinderkop , en de andere 3 kleppen krom . en zuiger kapot .
huskie

Dat kan allemaal niet door een circlipje gebeuren, is mijn "bescheiden" mening :cry:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
stimpie

het eerste wel, maar dat met die kleppen heeft volgens mij dan weer iets te maken dat alles vorige keer een slag gekregen heeft . nu is de drijfstang ook weer krom.
Klx300R

stimpie schreef:het eerste wel, maar dat met die kleppen heeft volgens mij dan weer iets te maken dat alles vorige keer een slag gekregen heeft . nu is de drijfstang ook weer krom.
garantie? als je dit in een bedrijf laat doen moeten ze dit allemaal controleren.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie