Na een rondje of 2 gereden te hebben opeens een raar geluid . En de motor vlokerd/viel stil. Was geen beweging in het kickstarter te krijgen dus dachten dat hij vast zat. Toen het blok maar weg gebracht. toen bleek de zuiger , drijfstang en de drijfstang stuk te zijn maar even later belde hij terug dat de carters ook kapot waren . Dus dat ging een hoop geld kosten. toch maar besloten om de carters te lassen . Stond eer vrij groot gat in aan de inlaat kant . En het tandwiel van de olie pomp bleek achteraf ook nog eens stuk te zijn , maar dat was niet los te krijgen dus moest er een hele nieuwe olie pomp in. En dat allemaal door een ls gekom circlipsje .
straks post ik enkele foto's.
tja dikke pech
Moderator: ghulst
foto's zullen niet meer voor vandaag zijn, hij was 2 weken geleden na 1.5 rond vast gelopen , eind vorgie week was hij klaar . dus was er 35 minutne mee gereden om hem in te rijden. hij lipe goed etc . vandaag op de trainingen na 1.5 ronde zat hij weer vast . net het blok eronder uit gehaald en de cilinderkop eraf genomen . 3 gaten in de zuiger +klep die onderste boven in de zuiger vast zat . en nog een andere klep gebroken maar die zat dwars vast in de cilinderkop , en de andere 3 kleppen krom . en zuiger kapot .
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
het eerste wel, maar dat met die kleppen heeft volgens mij dan weer iets te maken dat alles vorige keer een slag gekregen heeft . nu is de drijfstang ook weer krom.
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
garantie? als je dit in een bedrijf laat doen moeten ze dit allemaal controleren.stimpie schreef:het eerste wel, maar dat met die kleppen heeft volgens mij dan weer iets te maken dat alles vorige keer een slag gekregen heeft . nu is de drijfstang ook weer krom.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300