Olie afgedraaid???

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Had vandeweek verse olie op men motor gedaan,oliefilter veranderd, is 1,700ml olie afgekomen en heb er ook terug zoveel opgedaan. Maar nu ben ik vandaag gaan rijden en merkte ik steeds als ik even stilstond schuim onder men blok, even aan gevoeld en is dus olie die veranderd is in schuim. Hoe kan dit? is de sport4 van putoline die ik altijd gebruik. zal dus vandeweek maar even veranderen zeker he???
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Max_Kool
Berichten: 417
Lid geworden op: di mei 31, 2005 14:30
Locatie: Delfgauw

Dat schuim loopt er zomaar uit? Wáár onder je blok? Olieleidinkje, aftapplug?

Bekijk ook de kleur van de koelvloestof eens, zie je daar iets vreemds aan?
WG
Berichten: 5
Lid geworden op: za mar 18, 2006 23:55

Toch niet teveel olie in blok gedaan.....?
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

bij mij hoeft er maar 650 ml in :roll:
Honda Cr125
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Honda limburg schreef:bij mij hoeft er maar 650 ml in :roll:
ja en?

Ontopic aub
Honda limburg
Berichten: 95
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34

ik bedoel daarme .. muschien heeft hij er wel teveel in gedaan :wink: srry voor onduidelijkheid
Honda Cr125
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Jij hebt een 2 takt hij een 4 takt......
Daar zit altijd wat meer olie in.
Ongeveer 2 keer zoveel, Honda heeft iets van 2 maal 6xx.
Honda limburg schreef:hej ik heb een vraag .. jullie denken nu muschien van die is dom maar toch wil het toch weten :P
moet je in een 4T machine ook mengsmering doen? of is dat alleen bij 2T,
ja srry heb zelf geen 4T dus heb er ook geen ervaring mee. :roll:
reageer ook alleen omdat ik me het bovenstaande wist te herinneren, domme vragen zijn er niet, domme antwoorden wel.
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

staat halve mm boven pijsltok dus is normaal (boven max he)
koelvloeistof is normaal en niet gezakt, het komt dus gewoon uit de karterontluchting gelopen,maar je merkt echt op dat er geen water bijzit. kan het zijn omdat er vorige keer supersyntheet van denicol inzat en nu putoline sport 4 semi synthetisch?
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Arnaud
Berichten: 300
Lid geworden op: di sep 17, 2002 23:19
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Uit het WPH van de WR426:
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)


Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Arnaud schreef:Uit het WPH van de WR426:
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)


Arnaud.
dus klopt he, YZ heeft 200ml meer, heb hem zo opgevuld. zal <morgenvroeg wel meer weten.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

voila,zo gezegd zo gedaan,vandemorgen motor warmgedraaid en olie afgelaten.
Olie was precies exspresso die net uit de machine kwam,zeer vloeibaar warm en met een mooi laagje schuim op, wat me opviel was dat er veel luchtbelletjes in de olie zat. en nog heel proper was. (maar 1keer gereden)
na het afkoelen zakte het schuim weg en was de olie terug normaal, dus toch iets mis met de olie????
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Klx300R schreef:de olie terug normaal, dus toch iets mis met de olie????
zo te lezen niet :)
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Heb je er ook echt mee gereden, als je alleen maar stationair draait kan er veel vocht en benzine in de olie komen. Dat zal dat schuimen wel geven. Normaal verdampt dat als de motor echt warm wordt.
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

Rudy schreef:Heb je er ook echt mee gereden, als je alleen maar stationair draait kan er veel vocht en benzine in de olie komen. Dat zal dat schuimen wel geven. Normaal verdampt dat als de motor echt warm wordt.
heb er 4uur mee gereden, en het was telkens toen ik hem stil legde dat er kwam uitgelopen. toen ik het afliet stond er zeker 2cm schuim op de olie in men oliebakje, dat is wat veel voor normaal te zijn volgens mij. Heb het zelf nog nooit gezien en heb al veel olie vervangen hoor.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Zou idd ivm de mix van de 2 soorten kunnen zijn.
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.


Of gist in de olie :roll:
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

gassen schreef:Zou idd ivm de mix van de 2 soorten kunnen zijn.
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.


Of gist in de olie :roll:
heb inderdaad overgeschakeld van half synthetisch naar vol, heb deze er nu afgelaten en terug vol syntheet opgedaanzullen morgen wel zien wat het zegt he.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Plaats reactie