Had vandeweek verse olie op men motor gedaan,oliefilter veranderd, is 1,700ml olie afgekomen en heb er ook terug zoveel opgedaan. Maar nu ben ik vandaag gaan rijden en merkte ik steeds als ik even stilstond schuim onder men blok, even aan gevoeld en is dus olie die veranderd is in schuim. Hoe kan dit? is de sport4 van putoline die ik altijd gebruik. zal dus vandeweek maar even veranderen zeker he???
greetz
Olie afgedraaid???
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
bij mij hoeft er maar 650 ml in
Honda Cr125
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
ja en?Honda limburg schreef:bij mij hoeft er maar 650 ml in
Ontopic aub
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo feb 05, 2006 12:34
ik bedoel daarme .. muschien heeft hij er wel teveel in gedaan srry voor onduidelijkheid
Honda Cr125
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Jij hebt een 2 takt hij een 4 takt......
Daar zit altijd wat meer olie in.
Ongeveer 2 keer zoveel, Honda heeft iets van 2 maal 6xx.
Daar zit altijd wat meer olie in.
Ongeveer 2 keer zoveel, Honda heeft iets van 2 maal 6xx.
reageer ook alleen omdat ik me het bovenstaande wist te herinneren, domme vragen zijn er niet, domme antwoorden wel.Honda limburg schreef:hej ik heb een vraag .. jullie denken nu muschien van die is dom maar toch wil het toch weten
moet je in een 4T machine ook mengsmering doen? of is dat alleen bij 2T,
ja srry heb zelf geen 4T dus heb er ook geen ervaring mee.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
staat halve mm boven pijsltok dus is normaal (boven max he)
koelvloeistof is normaal en niet gezakt, het komt dus gewoon uit de karterontluchting gelopen,maar je merkt echt op dat er geen water bijzit. kan het zijn omdat er vorige keer supersyntheet van denicol inzat en nu putoline sport 4 semi synthetisch?
koelvloeistof is normaal en niet gezakt, het komt dus gewoon uit de karterontluchting gelopen,maar je merkt echt op dat er geen water bijzit. kan het zijn omdat er vorige keer supersyntheet van denicol inzat en nu putoline sport 4 semi synthetisch?
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Uit het WPH van de WR426:
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)
Arnaud.
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)
Arnaud.
meer plezier NAAST de weg
www.noxian.nl
www.noxian.nl
dus klopt he, YZ heeft 200ml meer, heb hem zo opgevuld. zal <morgenvroeg wel meer weten.Arnaud schreef:Uit het WPH van de WR426:
GENERAL SPECIFICATIONS (WR426F) SPEC
Oil capacity:
Engine oil
Periodic oil change 1.3 L (1.14 Imp qt, 1.37 US qt)
With oil filter replacement 1.4 L (1.23 Imp qt, 1.48 US qt)
Total amount 1.5 L (1.32 Imp qt, 1.59 US qt)
Arnaud.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
voila,zo gezegd zo gedaan,vandemorgen motor warmgedraaid en olie afgelaten.
Olie was precies exspresso die net uit de machine kwam,zeer vloeibaar warm en met een mooi laagje schuim op, wat me opviel was dat er veel luchtbelletjes in de olie zat. en nog heel proper was. (maar 1keer gereden)
na het afkoelen zakte het schuim weg en was de olie terug normaal, dus toch iets mis met de olie????
Olie was precies exspresso die net uit de machine kwam,zeer vloeibaar warm en met een mooi laagje schuim op, wat me opviel was dat er veel luchtbelletjes in de olie zat. en nog heel proper was. (maar 1keer gereden)
na het afkoelen zakte het schuim weg en was de olie terug normaal, dus toch iets mis met de olie????
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Heb je er ook echt mee gereden, als je alleen maar stationair draait kan er veel vocht en benzine in de olie komen. Dat zal dat schuimen wel geven. Normaal verdampt dat als de motor echt warm wordt.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
heb er 4uur mee gereden, en het was telkens toen ik hem stil legde dat er kwam uitgelopen. toen ik het afliet stond er zeker 2cm schuim op de olie in men oliebakje, dat is wat veel voor normaal te zijn volgens mij. Heb het zelf nog nooit gezien en heb al veel olie vervangen hoor.Rudy schreef:Heb je er ook echt mee gereden, als je alleen maar stationair draait kan er veel vocht en benzine in de olie komen. Dat zal dat schuimen wel geven. Normaal verdampt dat als de motor echt warm wordt.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Zou idd ivm de mix van de 2 soorten kunnen zijn.
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.
Of gist in de olie
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.
Of gist in de olie
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
heb inderdaad overgeschakeld van half synthetisch naar vol, heb deze er nu afgelaten en terug vol syntheet opgedaanzullen morgen wel zien wat het zegt he.gassen schreef:Zou idd ivm de mix van de 2 soorten kunnen zijn.
Alhoewel een 1/2 synt niet zo vreemd doet tov 1/1synt.
Maar je weet het nooit.
Je komt er waarschijnlijk pas achter als je een paar x de olie hebt vervangen, zodat alle "oude" olie eruit is.
Lijkt me geen prettig idee.
Of gist in de olie
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300