Ik ben hier wel benieuwd naar maar ik zie door al die "slechte" verhalen door de bomen het bos niet meer. Ik bedoel hier dus uiteraard wel bij met goed / normaal onderhoud.
Vermeld er ook ff bij welk jaar je bedoeld en eventueel van welke dikke 4 takten je weet dat ze "slecht" zijn.
Alvast bedankt.
Sorry dacht dat Yamaha er ook bij stond, maar die bedoel ik dus ook, de 400, 426 en 450 bijvoorbeeld.
Bertouwbaarste dikke 4-takt cross?
Moderator: ghulst
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
De honda is gewoon goed...
De KTM`s zijn ook gewoon goed, maar je kan er maar op 1 stemmen natuurlijk
De KTM`s zijn ook gewoon goed, maar je kan er maar op 1 stemmen natuurlijk
Ik heb op veel verschillende motoren gereden en getest maar de Honda CRF450 is voor mij toch de gemakelijkste motor gebleken kwa rij eigenschappen en gemakkelijk onderhoud aan te plegen.
Het minpuntje dat ik even wil vermelden is dat mijn ( titanium ) inlaatkleppen het na zo'n 4 maanden wel hadden gehad.
Ik heb er nu meer dan een jaar geleden RVS inlaatkleppen ( kibblewhite valves ) in gezet en sinds die tijd nooit meer iets aan hoeven te doen.
Mijn CRF is van 2004 en volgend jaar komt er een 2006
Het minpuntje dat ik even wil vermelden is dat mijn ( titanium ) inlaatkleppen het na zo'n 4 maanden wel hadden gehad.
Ik heb er nu meer dan een jaar geleden RVS inlaatkleppen ( kibblewhite valves ) in gezet en sinds die tijd nooit meer iets aan hoeven te doen.
Mijn CRF is van 2004 en volgend jaar komt er een 2006
Rekluse Z-Start "don't get left behind"
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )
http://www.rekluse.com/
En die is van welk jaar?TTT schreef:nu zo'n 120 uur op de 525.
Geen enkel probleem gehad, 0, niks, nada.
En hij heeft de nodige klei, zand en rotsen (ook van dichtbij) gezien.
(Ik kon je profiel om 1 of andere reden niet openen, want misschgien staat het daarbij...)
Dit is modeljaar 2004, in oktober 2004 nieuw gekocht.
2003 en 2005 zijn net zo betrouwbaar.
Onderhoud is regelmatig olie verversen (600..1000km), filters vervangen (om de anderse keer) en klep speling controleren (bij oliefilter beurt)
Verder alles goed 1 a 2 keer per jaar goed smeren (vooral swingarm en balhoofd).
Ik heb wel mijn vering laten tunen en na 2 lekke keerringen in Charleville, nieuwe keerringen erin.
2003 en 2005 zijn net zo betrouwbaar.
Onderhoud is regelmatig olie verversen (600..1000km), filters vervangen (om de anderse keer) en klep speling controleren (bij oliefilter beurt)
Verder alles goed 1 a 2 keer per jaar goed smeren (vooral swingarm en balhoofd).
Ik heb wel mijn vering laten tunen en na 2 lekke keerringen in Charleville, nieuwe keerringen erin.
smurf.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:40
- Locatie: hengelo ov
Ach,wat is slecht...
indianenverhalen zijn er genoeg!
heb zelf een 620sc van 1998 met zekers 35000km opde teller(geen indianen verhaal)
1e zuiger nog steeds.Geen olieverbruik.elke 2500km nieuw motul 300v 15w50.
afgezien 1x naar zuid-frankrijk overde peage richting crest,alleen
maar zand gezien..
Ik vind het nog steeds een fijn ding!
indianenverhalen zijn er genoeg!
heb zelf een 620sc van 1998 met zekers 35000km opde teller(geen indianen verhaal)
1e zuiger nog steeds.Geen olieverbruik.elke 2500km nieuw motul 300v 15w50.
afgezien 1x naar zuid-frankrijk overde peage richting crest,alleen
maar zand gezien..
Ik vind het nog steeds een fijn ding!
Yamaha naar mijn idee meest betrouwvbaar!
Na twee jaar mijn klepspeling gecontroleerd. Is nog steeds binnen de normen en dus af nieuw nog niks aan gebeurd.
5 Titanium kleppen. Lijkt me ook wel lekker slijtvast. Bovendien heeft Yamaha denk ik iets meer 4takt voorsprong als het gaat om hoogtoerige (kleine slag) blokken.
Iedereen aan de Yamaha
Na twee jaar mijn klepspeling gecontroleerd. Is nog steeds binnen de normen en dus af nieuw nog niks aan gebeurd.
5 Titanium kleppen. Lijkt me ook wel lekker slijtvast. Bovendien heeft Yamaha denk ik iets meer 4takt voorsprong als het gaat om hoogtoerige (kleine slag) blokken.
Iedereen aan de Yamaha
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. De 400 was naar het schijnt ook heel goed,maar heb er geen ervaring mee.
qua betrouwbaarheid (bedoel op heel lange termijn) zit je met honda en yamaha zeker goed, ktm hoeft zich daarin nog wat te bewijzen volgens mij (volgens mijn normen) wat niet wil betekenen dat ktm een slechte motor is,heb is met de 450 gereden en loijkt wel een fietsje tegen mijn yz426.
greetz
qua betrouwbaarheid (bedoel op heel lange termijn) zit je met honda en yamaha zeker goed, ktm hoeft zich daarin nog wat te bewijzen volgens mij (volgens mijn normen) wat niet wil betekenen dat ktm een slechte motor is,heb is met de 450 gereden en loijkt wel een fietsje tegen mijn yz426.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
BoitKlx300R schreef:yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. greetz
Gelukkig heb ik een 2002, maar ben toch benieuwd wat een boit is!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
boite = versnelingsbakFox-kid schreef:BoitKlx300R schreef:yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. greetz
Gelukkig heb ik een 2002, maar ben toch benieuwd wat een boit is!
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering