Bertouwbaarste dikke 4-takt cross?

Deel jouw ervaringen met motoren en aanverwante artikelen.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

Ik ben hier wel benieuwd naar maar ik zie door al die "slechte" verhalen door de bomen het bos niet meer. :) Ik bedoel hier dus uiteraard wel bij met goed / normaal onderhoud.

Vermeld er ook ff bij welk jaar je bedoeld en eventueel van welke dikke 4 takten je weet dat ze "slecht" zijn.

Alvast bedankt.

Sorry dacht dat Yamaha er ook bij stond, maar die bedoel ik dus ook, de 400, 426 en 450 bijvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door Guillaume op di aug 30, 2005 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Suzuki RM 250 2002 Mickael Pichon
Gebruikersavatar
mxrider#28
Berichten: 436
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16

De honda is gewoon goed...

De KTM`s zijn ook gewoon goed, maar je kan er maar op 1 stemmen natuurlijk :wink:
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

nu zo'n 120 uur op de 525.
Geen enkel probleem gehad, 0, niks, nada.
En hij heeft de nodige klei, zand en rotsen (ook van dichtbij) gezien.
smurf.
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Hmm, jammer geen Yamaha......
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Ik heb op veel verschillende motoren gereden en getest maar de Honda CRF450 is voor mij toch de gemakelijkste motor gebleken kwa rij eigenschappen en gemakkelijk onderhoud aan te plegen.

Het minpuntje dat ik even wil vermelden is dat mijn ( titanium ) inlaatkleppen het na zo'n 4 maanden wel hadden gehad.
Ik heb er nu meer dan een jaar geleden RVS inlaatkleppen ( kibblewhite valves ) in gezet en sinds die tijd nooit meer iets aan hoeven te doen.

Mijn CRF is van 2004 en volgend jaar komt er een 2006 8)
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
Guillaume
Berichten: 227
Lid geworden op: zo mar 02, 2003 23:02
Locatie: Dronten

TTT schreef:nu zo'n 120 uur op de 525.
Geen enkel probleem gehad, 0, niks, nada.
En hij heeft de nodige klei, zand en rotsen (ook van dichtbij) gezien.
En die is van welk jaar?

(Ik kon je profiel om 1 of andere reden niet openen, want misschgien staat het daarbij...)
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 11:07
Locatie: Waalre NB

Dit is modeljaar 2004, in oktober 2004 nieuw gekocht.
2003 en 2005 zijn net zo betrouwbaar.

Onderhoud is regelmatig olie verversen (600..1000km), filters vervangen (om de anderse keer) en klep speling controleren (bij oliefilter beurt)

Verder alles goed 1 a 2 keer per jaar goed smeren (vooral swingarm en balhoofd).

Ik heb wel mijn vering laten tunen en na 2 lekke keerringen in Charleville, nieuwe keerringen erin.
smurf.
zandkorrel
Berichten: 9
Lid geworden op: di apr 19, 2005 16:40
Locatie: hengelo ov

Ach,wat is slecht...
indianenverhalen zijn er genoeg!
heb zelf een 620sc van 1998 met zekers 35000km opde teller(geen indianen verhaal)
1e zuiger nog steeds.Geen olieverbruik.elke 2500km nieuw motul 300v 15w50.
afgezien 1x naar zuid-frankrijk overde peage richting crest,alleen
maar zand gezien..
Ik vind het nog steeds een fijn ding!
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Yamaha naar mijn idee meest betrouwvbaar!

Na twee jaar mijn klepspeling gecontroleerd. Is nog steeds binnen de normen en dus af nieuw nog niks aan gebeurd.

5 Titanium kleppen. Lijkt me ook wel lekker slijtvast. Bovendien heeft Yamaha denk ik iets meer 4takt voorsprong als het gaat om hoogtoerige (kleine slag) blokken.

Iedereen aan de Yamaha :!:
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
Klx300R
Berichten: 804
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 10:28
Locatie: Ternat

yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. De 400 was naar het schijnt ook heel goed,maar heb er geen ervaring mee.
qua betrouwbaarheid (bedoel op heel lange termijn) zit je met honda en yamaha zeker goed, ktm hoeft zich daarin nog wat te bewijzen volgens mij (volgens mijn normen) wat niet wil betekenen dat ktm een slechte motor is,heb is met de 450 gereden en loijkt wel een fietsje tegen mijn yz426.
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Fox-kid
Berichten: 568
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 20:21
Contacteer:

Klx300R schreef:yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. greetz
Boit :?:

Gelukkig heb ik een 2002, maar ben toch benieuwd wat een boit is!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
stimpie
Berichten: 900
Lid geworden op: wo mar 31, 2004 22:01
Locatie: helchteren

Fox-kid schreef:
Klx300R schreef:yamaha, yz426,WR426,WR450,YZ450, als je voor de YZ426 gaat aleen de 2002 nemen,derest had kleine problemen met de boit. greetz
Boit :?:

Gelukkig heb ik een 2002, maar ben toch benieuwd wat een boit is!
boite = versnelingsbak :wink:
St-service onderhoud revisie motorblokken-veering
Plaats reactie