http://www.aprilia-offroad.com/en/index.php5
Net even bij leo Theunissen geweest en daar stond de demo.Kan bijna niet wachten om hem een keer te proberen.
Adje ,zijn er plannen voor de koppeling van Rekluse voor de RXV ?
Waag er eens mailtje aan naar Rekluse.
Ze vertrouwen wel op de accu en startmotor bij Aprilia. Op de modellen bij Theunissen zat nl. geen kickstart.
Aprilia RXV 4.5
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Volgens mijn informatie gaat hij ongeveer hetzelfde als b.v. een KTM 525 EXC kosten. Dat is dus het proberen waard.
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
De enduro uitvoering 4.5 kost rond 9800 en 5.5 kost ongeveer 10.250.
Voor de \sm moet je er 50o euro optellen.
Prijzen liggen nagenoeg gelijk aan Ktm.
Voor de \sm moet je er 50o euro optellen.
Prijzen liggen nagenoeg gelijk aan Ktm.
De Aprilia 4.5 OTR is een heel interessante motor met echter een groot nadeel en dat is het gewicht van ±130kg en dat verschil vindt ik toch wel te groot met mijn KTM EXC 450 (±116 kg). Als ze dat gewicht nog eens met 10-15 kg terug kunnen brengen heb ik zeker interesse
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
Volgens Eric Verhoef in de test voor Noppennieuws weegt hij droog 100,7 kg.
Waarschijnlijk had Eric Verhoef de bril niet op. Nee ik heb dit gewicht van ±130 kg van Aprilia een medewerker. Volgens de Aprilia medewerker is de enduro namelijk ongeveer net zo zwaar als de SM en die weegt ±130 kg. En als je de enduro en de SM ziet zou je ook hetzelfde gewicht verwachten. Kijk maar eens op de site van Aprilia, men vermeldt allerlei zaken van de enduro en over het gewicht zwijgt men helemaal. En als cross en enduro rijder kijk ik daar nu meteen naar, omdat een laag gewicht toch wel belangrijk is, anders moeten we maar weer met een BSA Goldstar gaan rijden .Houten Klaas schreef:Volgens Eric Verhoef in de test voor Noppennieuws weegt hij droog 100,7 kg.
Ligt eraan wat je wilt. Erna kijken: super. Rijden in de bagger......
Ik hoef um nie
Ik hoef um nie
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
Volgens deze recensie weegt hij 120kg. En gaat hij als een speer.
http://www.fasola.com/index.php?fase=ne ... 1134663099
Maar ik vind hem veel te duur hoor!
http://www.fasola.com/index.php?fase=ne ... 1134663099
Maar ik vind hem veel te duur hoor!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
In het instructieboekje spreken ze over 123 kg drooggewicht. Ik ben benieuwd.
Natuurlijk is deze V twin "loodzwaar"
Mijn 125cc 2takt blok weegt schoon aan de haak 20kg.
Mijn 250cc 2takt blok weegt al 25kg.
Een 4takt blokje schat ik op plus 30kg,
dus een vtwin schat ik op plus 35kg.
Dubbele uitlaten etc bla bla 130kg droog is voor een v twin best netjes
Dus nat zal die wel op 140kg komen.
Mijn 125cc 2takt blok weegt schoon aan de haak 20kg.
Mijn 250cc 2takt blok weegt al 25kg.
Een 4takt blokje schat ik op plus 30kg,
dus een vtwin schat ik op plus 35kg.
Dubbele uitlaten etc bla bla 130kg droog is voor een v twin best netjes
Dus nat zal die wel op 140kg komen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit gewicht aanvoelt.Joop schreef:De Aprilia 4.5 OTR is een heel interessante motor met echter een groot nadeel en dat is het gewicht van ±130kg en dat verschil vindt ik toch wel te groot met mijn KTM EXC 450 (±116 kg). Als ze dat gewicht nog eens met 10-15 kg terug kunnen brengen heb ik zeker interesse
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het zwaartepunt lager zit.
En dan de inertia van de roterende massa, is deze kleiner of groter?
Traagheidsmoment neemt met de 3de macht van de straal toe dus kleinere slag levert veel winst.
Ik heb hele goede ervaringen met een RSV Mille gehad dus ik ben optimistisch gestemd over deze RXV.
smurf.
Volgens de foto's in Noppennieuws lijkt hij me behoorlijk breed t.p.v. de radiateurs.
Voor de rest is het wel een (Italiaans ) plaatje, vooral de combinatie frame/achterbrug. Koplampunit vind ik persoonlijk minder geslaagd.
Voor de rest is het wel een (Italiaans ) plaatje, vooral de combinatie frame/achterbrug. Koplampunit vind ik persoonlijk minder geslaagd.
Laatst gewijzigd door Sjokske op di mar 14, 2006 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1655
- Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
- Locatie: Veluwse bossen
De constructie van de radiateur baart mij wel zorgen. Snel schade.