Aprilia RXV 4.5

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

http://www.aprilia-offroad.com/en/index.php5

Net even bij leo Theunissen geweest en daar stond de demo.Kan bijna niet wachten om hem een keer te proberen.

Adje ,zijn er plannen voor de koppeling van Rekluse voor de RXV ?

Waag er eens mailtje aan naar Rekluse.

Ze vertrouwen wel op de accu en startmotor bij Aprilia. Op de modellen bij Theunissen zat nl. geen kickstart.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

En, is tie ook een beetje te betalen (en dan bedoel ik door mensen die net als nooit de Lotto o.i.d. winnen) ?
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 09:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Volgens mijn informatie gaat hij ongeveer hetzelfde als b.v. een KTM 525 EXC kosten. Dat is dus het proberen waard.
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

De enduro uitvoering 4.5 kost rond 9800 en 5.5 kost ongeveer 10.250.

Voor de \sm moet je er 50o euro optellen.

Prijzen liggen nagenoeg gelijk aan Ktm.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 19:28
Locatie: Zelhem

De Aprilia 4.5 OTR is een heel interessante motor met echter een groot nadeel en dat is het gewicht van ±130kg :( en dat verschil vindt ik toch wel te groot met mijn KTM EXC 450 (±116 kg). Als ze dat gewicht nog eens met 10-15 kg terug kunnen brengen heb ik zeker interesse :D
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

Volgens Eric Verhoef in de test voor Noppennieuws weegt hij droog 100,7 kg. :shock:
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 19:28
Locatie: Zelhem

Houten Klaas schreef:Volgens Eric Verhoef in de test voor Noppennieuws weegt hij droog 100,7 kg. :shock:
Waarschijnlijk had Eric Verhoef de bril niet op. :) Nee ik heb dit gewicht van ±130 kg van Aprilia een medewerker. Volgens de Aprilia medewerker is de enduro namelijk ongeveer net zo zwaar als de SM en die weegt ±130 :( kg. En als je de enduro en de SM ziet zou je ook hetzelfde gewicht verwachten. Kijk maar eens op de site van Aprilia, men vermeldt allerlei zaken van de enduro en over het gewicht zwijgt men helemaal. En als cross en enduro rijder kijk ik daar nu meteen naar, omdat een laag gewicht toch wel belangrijk is, anders moeten we maar weer met een BSA Goldstar gaan rijden :) .
pruus
Berichten: 739
Lid geworden op: wo dec 04, 2002 16:02
Locatie: roermond
Contacteer:

Ligt eraan wat je wilt. Erna kijken: super. Rijden in de bagger......
Ik hoef um nie
wat Echt snel maakt is de behoefde om ergens anders te zijn dan daar waar je net bent
ives
Berichten: 278
Lid geworden op: wo okt 26, 2005 21:28
Locatie: Diest (België)

Volgens deze recensie weegt hij 120kg. En gaat hij als een speer.

http://www.fasola.com/index.php?fase=ne ... 1134663099

Maar ik vind hem veel te duur hoor!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

In het instructieboekje spreken ze over 123 kg drooggewicht. Ik ben benieuwd.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Natuurlijk is deze V twin "loodzwaar" :twisted:
Mijn 125cc 2takt blok weegt schoon aan de haak 20kg.
Mijn 250cc 2takt blok weegt al 25kg.
Een 4takt blokje schat ik op plus 30kg,
dus een vtwin schat ik op plus 35kg.
Dubbele uitlaten etc bla bla 130kg droog is voor een v twin best netjes :lol:
Dus nat zal die wel op 140kg komen.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:07
Locatie: Waalre NB

Joop schreef:De Aprilia 4.5 OTR is een heel interessante motor met echter een groot nadeel en dat is het gewicht van ±130kg :( en dat verschil vindt ik toch wel te groot met mijn KTM EXC 450 (±116 kg). Als ze dat gewicht nog eens met 10-15 kg terug kunnen brengen heb ik zeker interesse :D
Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit gewicht aanvoelt.
Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat het zwaartepunt lager zit.
En dan de inertia van de roterende massa, is deze kleiner of groter?
Traagheidsmoment neemt met de 3de macht van de straal toe dus kleinere slag levert veel winst.

Ik heb hele goede ervaringen met een RSV Mille gehad dus ik ben optimistisch gestemd over deze RXV.
smurf.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Volgens de foto's in Noppennieuws lijkt hij me behoorlijk breed t.p.v. de radiateurs.
Voor de rest is het wel een (Italiaans :!: ) plaatje, vooral de combinatie frame/achterbrug. Koplampunit vind ik persoonlijk minder geslaagd.
Laatst gewijzigd door Sjokske op di mar 14, 2006 12:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Houten Klaas
Berichten: 1655
Lid geworden op: vr okt 29, 2004 22:59
Locatie: Veluwse bossen

De constructie van de radiateur baart mij wel zorgen. Snel schade.
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 19:28
Locatie: Zelhem

TTT schreef:Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit gewicht aanvoelt.
Hoe het gewicht aanvoelt is natuurlijk belangrijk, maar minder kilo's is altijd goed :)
TTT
Berichten: 948
Lid geworden op: ma dec 29, 2003 10:07
Locatie: Waalre NB

Joop schreef:
TTT schreef:Het gaat er natuurlijk ook om hoe dit aanvoelt.
Hoe het aanvoelt is natuurlijk belangrijk, maar minder kilo's is altijd goed :)
We hebben het nog steeds over motoren he :wink:
smurf.
Plaats reactie