Tsk... Tsk...
Zie ik ineens bij die chopperboeren van OCC op Discovery een verhaal voorbij komen dat je een Chrome Molybdeen frame niet mag poedercoaten omdat door de hitte de sterkte niet meer te garanderen is.
Ik zou toch zweren dat er hele hordes met een gepoedercoat chromo frame op hun offroad rondrijden.
Klopt dit of is dit zwaar overdreven?
Frame poedercoaten... of toch maar niet?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Wat een gelul, als de frames van die gasten niet tegen de oventemperatuur (graadje of 250) van het poedercoaten kunnen doen ze iets helemaal niet goed. Maar onder garantie uit proberen te komen kan een Amerikaans trekje zijn i.v.m. claims.
Het frame van mijn HD is na de diverse verbouwingen pas slechts vier keer gepoedercoat
Het frame van mijn HD is na de diverse verbouwingen pas slechts vier keer gepoedercoat
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Die achterlijke claimcultuur van de amerikanen is niet waar ze het over hadden. Daar ging het dus niet over. Het ging erover dat een dragracer met een gepoedercoat chroom molybdeen frame niet door de technische keuring kwam van de NHRA (of een soortgeljike organisatie). Dat klinkt toch wat anders.
Of je jouw frame al 4 kier hebt gecoat doet er dus niet toe en zeker niet omdat je daarmee alleen op de weg rondtuft. Of heb ik het mis? Ik vraag me overigens af of een standaard Harley frame wel chroom molybdeen is.
Of je jouw frame al 4 kier hebt gecoat doet er dus niet toe en zeker niet omdat je daarmee alleen op de weg rondtuft. Of heb ik het mis? Ik vraag me overigens af of een standaard Harley frame wel chroom molybdeen is.
Nog even nagekeken bij de kenners, maar temperatuur oven varieert afhankelijk van type poeder tussen de 140 en 220 °C.
Enne Speedfreak, standaard Harleys zijn aan mij nog nooit besteed geweest (die verkopen ze maar aan de lokale dokter, advocaat, yup etc.).
Enne Speedfreak, standaard Harleys zijn aan mij nog nooit besteed geweest (die verkopen ze maar aan de lokale dokter, advocaat, yup etc.).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
foto
foto
speedphreax schreef:Tsk... Tsk...
Zie ik ineens bij die chopperboeren van OCC op Discovery een verhaal voorbij komen dat je een Chrome Molybdeen frame niet mag poedercoaten omdat door de hitte de sterkte niet meer te garanderen is.
Ik zou toch zweren dat er hele hordes met een gepoedercoat chromo frame op hun offroad rondrijden.
Klopt dit of is dit zwaar overdreven?
Nee nee, en dan wel stukken uit het frame slijpen omdat bijvoorbeeld de ketting er niet langs kan of dat de v twin er niet in past
Die lui van OCC maken mooie motoren en die knakker kan goed lassen maar het echte sleutelen of andere verdieping in techniek heb ik er nog niet kunnen ontdekken. Het is altijd een uitdaging voor die lui om een nieuw gebouwde fiets aan de praat te krijgen!
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Jij hebt niet opgelet. Dat hebben ze uiteindelijk juist niet gedaan omdat die dragrace expert erbij kwam.Fox-kid schreef: Nee nee, en dan wel stukken uit het frame slijpen omdat bijvoorbeeld de ketting er niet langs kan of dat de v twin er niet in past
Of hij goed kan lassen, laat ik in het midden. Heb jij hem ooit wat netjes zien aflassen? Ik niet. Alles wat je hem ziet doen is vastpikken.Fox-kid schreef: Die lui van OCC maken mooie motoren en die knakker kan goed lassen maar het echte sleutelen of andere verdieping in techniek heb ik er nog niet kunnen ontdekken.
In mijn ogen zijn het gewoon metaalarbeiders. Wel goede metaalarbeiders.
Als de lassen gespoten zijn wel dan ?erwindob schreef:Misschien is het omdat je de las niet meer goed kunt beoordelen bij een technische keuring na zo'n laag poedercoating. En niet omdat de framebuizen sterkte zouden verliezen bij die temperatuur.
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
-
- Berichten: 120
- Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
- Locatie: Dordrecht
Hebben we het over die prutsers van OCC? Dat zijn inderdaad, nogal flauwe, metaalarbeiders. Het "mooie" aan de hun fietsen wordt allemaal uitbesteed, spuitwerk, chroomwerk, wielen, motoren, carburateurs, enz. Het enige wat zij doen is een standaard frame een beetje versieren met wat las en snijwerk.
Zoals dit:
Maar zoals dit moet het zijn, anders.
Laten ik duidelijk zijn, mijn smaak is het niet. Maar ik heb bewondering voor de creativiteit en vakmanschap die deze drie fietsen tonen.
Zoals dit:
Maar zoals dit moet het zijn, anders.
Laten ik duidelijk zijn, mijn smaak is het niet. Maar ik heb bewondering voor de creativiteit en vakmanschap die deze drie fietsen tonen.
Haha! Nee inderdaad, die EXPERT die behoede ze van dat zaagwerk in het frame van die dragbike. Gelukkig. Was dei kerel er niet dan ging geheid de zaag er weer in . Ik heb dus uitzendingen gezien dat ze gewoon een hap uit het frame snijden om ruimte te maken voor het een of ander.speedphreax schreef:Jij hebt niet opgelet. Dat hebben ze uiteindelijk juist niet gedaan omdat die dragrace expert erbij kwam.Fox-kid schreef: Nee nee, en dan wel stukken uit het frame slijpen omdat bijvoorbeeld de ketting er niet langs kan of dat de v twin er niet in pastOf hij goed kan lassen, laat ik in het midden. Heb jij hem ooit wat netjes zien aflassen? Ik niet. Alles wat je hem ziet doen is vastpikken.Fox-kid schreef: Die lui van OCC maken mooie motoren en die knakker kan goed lassen maar het echte sleutelen of andere verdieping in techniek heb ik er nog niet kunnen ontdekken.
In mijn ogen zijn het gewoon metaalarbeiders. Wel goede metaalarbeiders.
Just get the F cking bike done...
MOST WANTED: KTM 530 EXC-R