ik heb net een XL500 gekocht (ouwetje). Tijdens de proefrit (relatief koude motor) bleefr het gas een beetje hangen, dwz hij kwam niet helemaal terug naar stationairmaar bleef haken op 2000. Een dotje gas hielp. Ik heb daarnet 40km gereden en nu blijft ie hangen op 3 a 4000. Dotje gas helpt ook niet meer. En loopt(hierdoor) redelijk heet. met starten slaat ie regelmatig terug. Ik dacht zelf misschien dat het aan de vervroeger zou kunnen liggen of anders de afstelling van de carburateur. volgens mij kan het de gaskabel niet zijn want dat zijn er namelijk twee, eentje voor open en een voor sluit. Ideeen? (voor ik de boel opensloop)
xl500 trouble
Moderator: ghulst
Ik zou de carburateur er maar afhalen en alle afdichtingen en sproeiers controleren en schoonmaken. Klinkt als een gevalletje "valse lucht".
Controleer in ieder geval of de gasschuif helemaal dichtgaat, zelf met een return kabel kan deze wel blijven hangen als de kabel gerafeld is.
Is dit een type met een dubbele carburateur en gefaseerde bediening van de gasschuiven?
Controleer in ieder geval of de gasschuif helemaal dichtgaat, zelf met een return kabel kan deze wel blijven hangen als de kabel gerafeld is.
Is dit een type met een dubbele carburateur en gefaseerde bediening van de gasschuiven?
Klepspeling....Zijn dit de normale verschijnselen?
Ik heb net weer een rondje gereden.... hij start erg moeiljik als ie half warm is. Slaat ook heel enthousiast terug. Het "stationair" rpm was weer gedaald naar 2000. zucht.
Ik heb net weer een rondje gereden.... hij start erg moeiljik als ie half warm is. Slaat ook heel enthousiast terug. Het "stationair" rpm was weer gedaald naar 2000. zucht.
Ik snap er ook nooit wat van.......
goede vraag.. hij is van 83 en heeft volgens mij een pomp die een dot extra benzine geeft. Ik ga in ieder geval de carb goed bekijken voor ik aan het blok begin. T zou heel fijn zijn als het gewoon een kabeltje is. Ik ben alleen bang dat hij dan geen warme start problemen zou hebben. Had ik al gezegd dat ie niet helemaal lekker door trekt en onregelmatig is?Wortel schreef:Ik zou de carburateur er maar afhalen en alle afdichtingen en sproeiers controleren en schoonmaken. Klinkt als een gevalletje "valse lucht".
Controleer in ieder geval of de gasschuif helemaal dichtgaat, zelf met een return kabel kan deze wel blijven hangen als de kabel gerafeld is.
Is dit een type met een dubbele carburateur en gefaseerde bediening van de gasschuiven?
dank voor je reaktie
joost
Ik snap er ook nooit wat van.......
Ik weet niet of deze carb ook zo'n ding heeft maar MENGSELREGELSCHROEF
Oftewel dat piepkleine schroefje, vaak aan de onderkant, die de mengselverhouding bepaalt.
Als die bij mij verkeerd staat heb ik hetzelfde zakt niet of langzaam terug naar stationair en pakt slecht op.
Groeten jan Willem
Oftewel dat piepkleine schroefje, vaak aan de onderkant, die de mengselverhouding bepaalt.
Als die bij mij verkeerd staat heb ik hetzelfde zakt niet of langzaam terug naar stationair en pakt slecht op.
Groeten jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
OKOK,
ik ben zwak geweest. ik heb m vanmorgen weggebracht om m in ieder geval even goed af te laten stellen.(door iemand die de juiste apparatuur heeft). hopenlijk doet ie het dan beter. Anders kan ik alsnog aan de slag.
Dat van die mengselverhouding klinkt goed! Dan zou ie het zometeen weer goed moeten doen...
ik laat wel weten hoe het afloopt.
ik ben zwak geweest. ik heb m vanmorgen weggebracht om m in ieder geval even goed af te laten stellen.(door iemand die de juiste apparatuur heeft). hopenlijk doet ie het dan beter. Anders kan ik alsnog aan de slag.
Dat van die mengselverhouding klinkt goed! Dan zou ie het zometeen weer goed moeten doen...
ik laat wel weten hoe het afloopt.
Ik snap er ook nooit wat van.......