Gevraagd: Keihin FCR 37 of 39

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

...van KTM, níet van Yamaha. Liefst met gashandel en kabels.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

je hebt een 41mm nodig kijk hier maar

http://www.inteam-guzzi.de/
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

Henk, op jouw 600 is de 41-er prima, al zou een 39 beter doseerbaar zijn. Op een 470/501 een 39 en op een 400 een 37. Weet dat de hele wereld denkt dat een 37 voor een 250 is en de 39 voor de 400, maar dat geldt alleen als je op hóóge toerentallen topvermogen wil. Bovendien hoe groter hoe lastiger af te stellen.
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Rudy
Berichten: 2183
Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
Locatie: In de buurt van Arnhem
Contacteer:

Huertecilla schreef:Henk, op jouw 600 is de 41-er prima, al zou een 39 beter doseerbaar zijn. Op een 470/501 een 39 en op een 400 een 37. Weet dat de hele wereld denkt dat een 37 voor een 250 is en de 39 voor de 400, maar dat geldt alleen als je op hóóge toerentallen topvermogen wil. Bovendien hoe groter hoe lastiger af te stellen.
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
Idd grote cabr geeft als gevolg dat je wat lagere luchtsnelheden in de caburateur heb en hij daardoor onderin toeren slecht(er) zal lopen.
Huertecilla
Berichten: 127
Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
Locatie: Villanueva del Trabuco
Contacteer:

Groter = lagere luchtsnelheid bij grotere gasschuif-opening. Dát klopt. Aangezien motorfiets carbs. allemaal werken op het principe van de variabele venturi valt het met die lagere luchtsnelheid op zich nog wel mee. Punt is dat het zinloos is als het kanaal verder maar 38 mm is én de afstelling door de geringere drukveriaties in de venturi een stuk lastiger wordt en die ís al de Achilles-hiel van de FCR...
Verder is het niet denkbeeldig dat bij snel openen van de schuif de gassnelheid té ver zakt en de motor niet direct oppakt of zelfs terugslaat.
Maar goed, is allemaal hypothisch, want voorlopig heb ik geen 37 noch een 39 noch een 41 :-(
Tegen de duizend euro is me te grijs voor een nieuwe (met gashandvat); zó groot is 'het probleem' absoluut niet.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
Noppy
Berichten: 2958
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland

Hé Huerte,

Is je carburateurprobleem al opgelost?

Ik heb nog een bijna nieuwe 39mm Mikuni liggen, met alle gashandvatten en kabels d'r bij!

Grx,

Noppy
:toost:
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

No Limit YFZ
Berichten: 258
Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
Contacteer:

Ik heb een Yamaha FCR MX 39 te koop, die past toch ook, of niet soms ?
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !
Plaats reactie