Gevraagd: Keihin FCR 37 of 39
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
...van KTM, níet van Yamaha. Liefst met gashandel en kabels.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Henk, op jouw 600 is de 41-er prima, al zou een 39 beter doseerbaar zijn. Op een 470/501 een 39 en op een 400 een 37. Weet dat de hele wereld denkt dat een 37 voor een 250 is en de 39 voor de 400, maar dat geldt alleen als je op hóóge toerentallen topvermogen wil. Bovendien hoe groter hoe lastiger af te stellen.
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Idd grote cabr geeft als gevolg dat je wat lagere luchtsnelheden in de caburateur heb en hij daardoor onderin toeren slecht(er) zal lopen.Huertecilla schreef:Henk, op jouw 600 is de 41-er prima, al zou een 39 beter doseerbaar zijn. Op een 470/501 een 39 en op een 400 een 37. Weet dat de hele wereld denkt dat een 37 voor een 250 is en de 39 voor de 400, maar dat geldt alleen als je op hóóge toerentallen topvermogen wil. Bovendien hoe groter hoe lastiger af te stellen.
Ik ben verre van een off-road half-god en heb meer aan doseerbare pep onderin en een vet middengebied.
Als het moet zet ik er nog liever een 35 dan een 41 op.
Overigens is de FCR effectief groter dan de PHM, dus 37 = 38 en dat is standaard en al aan de grote kant.
Dus.... wie kan me aan zo'n ding helpen!!??
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za nov 23, 2002 17:53
- Locatie: Villanueva del Trabuco
- Contacteer:
Groter = lagere luchtsnelheid bij grotere gasschuif-opening. Dát klopt. Aangezien motorfiets carbs. allemaal werken op het principe van de variabele venturi valt het met die lagere luchtsnelheid op zich nog wel mee. Punt is dat het zinloos is als het kanaal verder maar 38 mm is én de afstelling door de geringere drukveriaties in de venturi een stuk lastiger wordt en die ís al de Achilles-hiel van de FCR...
Verder is het niet denkbeeldig dat bij snel openen van de schuif de gassnelheid té ver zakt en de motor niet direct oppakt of zelfs terugslaat.
Maar goed, is allemaal hypothisch, want voorlopig heb ik geen 37 noch een 39 noch een 41
Tegen de duizend euro is me te grijs voor een nieuwe (met gashandvat); zó groot is 'het probleem' absoluut niet.
Verder is het niet denkbeeldig dat bij snel openen van de schuif de gassnelheid té ver zakt en de motor niet direct oppakt of zelfs terugslaat.
Maar goed, is allemaal hypothisch, want voorlopig heb ik geen 37 noch een 39 noch een 41
Tegen de duizend euro is me te grijs voor een nieuwe (met gashandvat); zó groot is 'het probleem' absoluut niet.
Trail rijden: zo langzaam als mogelijk om er doorheen te komen genieten van het natuurschoon.
-
- Berichten: 258
- Lid geworden op: di nov 05, 2002 18:12
- Locatie: Langemark - West-Vlaanderen - België
- Contacteer:
Ik heb een Yamaha FCR MX 39 te koop, die past toch ook, of niet soms ?
No LImit Grizzly : Go Big of Go Home !