Ik heb om mijn suzuki RM125 uit 2000 een keihin carb.
Er loopt naar de carb ook n soort snoer..
weet iemand wat dit kan zijn???
Electronica in de carb?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: do apr 14, 2005 21:06
heb je ook een instructie handleiding erbij?
mischien van een gasklep positie sensor?
mischien van een gasklep positie sensor?
Kan even niet op de naam komen, maar dat is een systeem dat voor de juiste hoeveelheid benzine zorgt in combinatie met de ontsteking.
Inderdaad een soort elektronische carburateur.
Inderdaad een soort elektronische carburateur.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
(TPS) trotthle position sensor
Het past het onsteektijstip aan, regelt niets aan de hoeveelheid brandstof
Het past het onsteektijstip aan, regelt niets aan de hoeveelheid brandstof
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
zeker beetje last van dislectie? tps heeft niets te maken met benzine, zorgt ervoor dat er in lage toeren een zwaardere ontsteking is voor meer macht en de kans kleiner te maken dat je dood valt, je kan die gewoon ook afkoppelen,bij sommige overbruggen, als je moet overbruggen zal je het snel voelen,dan plafoneert de motor in middentoeren ongeveer (zo lijkt het)wesley schreef:Khad ook al iets gehoord dat het iets is dat op n bepaald aantal toeren nog net iets meer bensine de cilinder in pomp sodatii hem ineens helemaal doortrekt...sgijnt dat het ook vaak op de KTM`s sit kan dat?
greetz
gasgas ec300 2005 (nog steeds maar enkel de onderdelen wegens diefstal)
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
blije eigenaar van een gloednieuwe TM EN300
Wel, wie de basis van een klassiek ontstekingssysteem kent, die weet dat er steeds een vacuümvervroeging en centrifugaalvervroeging op deze systemen zit.
Dit wil zeggen dat wanneer de motor een rijker mengsel binnen heeft, en/of meer toeren draait, deze meer voorontsteking moet krijgen.
Dezer dagen gebeurt dit met een toerental sensor voor het toerental en een TPS voor het mengsel. Deze TPS meet alleen de stand van de gasklep en dus de hoeveelheid mengsel. Deze wijzigt hier niks aan!
Greetzzz
Dit wil zeggen dat wanneer de motor een rijker mengsel binnen heeft, en/of meer toeren draait, deze meer voorontsteking moet krijgen.
Dezer dagen gebeurt dit met een toerental sensor voor het toerental en een TPS voor het mengsel. Deze TPS meet alleen de stand van de gasklep en dus de hoeveelheid mengsel. Deze wijzigt hier niks aan!
Greetzzz
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Bij mij kan er dus duidelijk wel iets afgeregeld worden, maar ik zou niet weten wat het is...
De gasklepstandsensor is met de rode pijl aangegeven.
Maar wat is dat blauw omcirkelde?
En wat doet het?
Dat buisje is hol van binnen, lijkt mij toch iets om het mengsel aan te passen.
De gasklepstandsensor is met de rode pijl aangegeven.
Maar wat is dat blauw omcirkelde?
En wat doet het?
Dat buisje is hol van binnen, lijkt mij toch iets om het mengsel aan te passen.
Ben het eens met Rudy!
Had het inderdaad even andersom!
Had het inderdaad even andersom!
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
De rode pijl is (TPS) trotthle position sensor (sensor regelt niets, meet alleen en stuurd door naar meeteenheid)
omcirkelde is een powerjet, spuit in wanneer je volgas geeft bij lage toerentallen.
omcirkelde is een powerjet, spuit in wanneer je volgas geeft bij lage toerentallen.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300
- mxrider#28
- Berichten: 436
- Lid geworden op: vr feb 13, 2004 16:16
Sensor verhaal is me wel bekendRudy schreef:De rode pijl is (TPS) trotthle position sensor (sensor regelt niets, meet alleen en stuurd door naar meeteenheid)
omcirkelde is een powerjet, spuit in wanneer je volgas geeft bij lage toerentallen.
Maar waar is die powerjet voor nodig dan?
Motor loopt toch ook prima zonder powerjet?
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: do jun 06, 2002 16:54
- Locatie: In de buurt van Arnhem
- Contacteer:
Powerjet zorgt ervoor dat je motor bij langdurig volgas (op een constant hoog toerental) genoeg benzine krijgt. Normaalgesproken is dit niet het geval omdat het vacuum bij volgas op een constant toerental veel lager wordt.
http://www.rw-racing.nl
KTM EXC300
KTM EXC300