ik heb een KTM LC4 600 uit '92... Maar mijn oliepeil zakt best aardig na een stukje rijden... Ik ben een beginner dus vraag niet veel van mijn motor (ik rij best rustig zeg maar) Hoogstwaarschijnlijk heeft er eerst minerale olie ingezeten, nu heb ik er synthetische ingedaan (incl. nieuwe filters).
Echter is het probleem dat het oliepeil zakt na een stukje rijden, ik heb hier met een paar mensen over gehad (oa mensen die goed bekend zijn met ktm) die melden me dat waarschijnlijk, of de zuigerveer vast zit of tenminste niet goed zn werk doet, of dat de klepgeleiding niet goed werkt. Er werd me ook gezegt, dat de motor het waarschijnlijk al langer heeft gehad, maar omdat ik er nu synthetisch olie in heb gedaan dat het eruit is gekomen. Hij vertelde me ook dat, als ik het oliepeil maar goed in de gaten hou, er best mee door kan rijden op de hoop dat de zuigerveer los komt. Omdat ik zelf toch niets merk van het vermogen verlies en ik vraag niet veel van de motor als beginner... (rij geen wedstrijden ofzo)
na lang verhaal, mijn vraag

Sorry voor het lange verhaal... maar ik kon het niet korter uitleggen

Alvast bedankt,
groeten dave